Thaimaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nicho
  • Aloitettu Aloitettu
Jos meinaa viihtyä pidempään, sanotaan vaikka 2-6kk, niin mitkä rokotukset on "pakko" ottaa ja mistä ne saa halvimmalla`? Varmaan apteekista?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pakko ei ole ottaa mitään. Kannattaa otaa havrix tai twinrix rokote. Ensimmäinen suojaa A-hepatiitilta ja jälkimmäinen sen lisäksi B-hepatiitilta. A:n voi saada ruoasta ja B:n seksistä tai verikontaktista. Silloin kun itse otin niin apteekista ostetaan (tuskin saa lähikaupasta :D) ja käydään hoitajalla piikityttämässä. Muut rokotteet on mielestäni liioittelua.
Itse olen selvinnyt noilla yhteensä yli 3 vuotta Thaimaassa.

Tietty pitää olla varma, että on saanut perusrokotukset. Esim. armeijassa annetaan joitakin tehosterokotuksia.

Twinrix, ja sitten jos haluat siellä enemmänkin matkustella voi harkita Japanin Aivokuume rokotusta ja lavantautikuuria joka kestää muutaman päivän ja suojaa pitkään.

Joku varmaan tokasee kohta että liiallista mutta eipä tuo ~150e ole kallis hinta maksaa esim. tuon Japanin Aivokuumeen/aivotulehduksen välttämisestä.

itsellä tuossa intin jälkeen alkamassa yliopistoelämä ja tavoitteena olisi joskus päästä opiskelemaan/töihin thaimaaseen, onko siis ketään joka olisi joskus opiskellut thaikuissa tai opiskelee tälläkin hetkellä?

jos kyllä - voitko kertoa miten hait opiskelupaikkaasi? oliko vaikea päästä? miten suomen valtio tukee opiskelua? millaista opiskelu on suomelaiseen opiskelukulttuuriin nähden (läsnäolopakko tms?..) järjestyykö asuminen helposti?
JA ONKO KIVAA?

pieninkin tiedonjyvänen on enemmänkuin tervetullut, kiitos

jos tästä on jo oma thread niin pahoittelen.. olen vain erittäin kiinostunut asiasta enkä nyt äkkiseltään löytänyt parempaa paikkaa missä kysyä asiasta.

Itse opiskellut Bangkokissa yhdessä yliopistossa. Oli Thaimaan kallein ja yksi parhaimmista yliopistoista.
Voin suositella, mutta en niinkään opiskelujen ja tietojen takia, vaan sen matkailun ja seikkailun takia...ja siinä vasta oppii uutta.
Thaimaa ei ole mikään kultakaivos mitä tulee opintoihin, joten suosittelen sinua opiskelemaan Suomessa ja sitten hakeutua sen kautta vaihtoon tai stipendioppilaaksi. Koulun kautta hoituu kaikki tarpeelliset asiat kuntoon.

kai siellä nyt jotain ns. kelpo kursseja voi suorittaa?? vai onko se oikeasti ihan lastentarha verrattuna eurooppalaiseen yliopistoon?

kai siellä nyt jotain ns. kelpo kursseja voi suorittaa?? vai onko se oikeasti ihan lastentarha verrattuna eurooppalaiseen yliopistoon?

Riippuu yliopistosta. Missä minä olin (Bangkok University, International College aka BUIC) taso oli ihan ok, ei mikään päätä huimaava. Riippui hyvin paljon siitä, millainen opettaja oli ja miten luokka istui hiljaa, kuunteli jne. Meillä oli viisi kurssi vaihdossa joista 2 oli hyviä (luennoitijoina suomalainen ja jenkki), loput olivatkin yhtä kaaosta. Yhdestä lähdin pois kun yleisin vertauskuva oli huumeet :down:

Mutta jos olet viriili mies niin suosittelen ehdottomasti opiskelua Thaimaassa..vaihto-oppilaana opiskelu on tarpeeksi monelle.

itsellä tuossa intin jälkeen alkamassa yliopistoelämä ja tavoitteena olisi joskus päästä opiskelemaan/töihin thaimaaseen, onko siis ketään joka olisi joskus opiskellut thaikuissa tai opiskelee tälläkin hetkellä?

jos kyllä - voitko kertoa miten hait opiskelupaikkaasi? oliko vaikea päästä? miten suomen valtio tukee opiskelua? millaista opiskelu on suomelaiseen opiskelukulttuuriin nähden (läsnäolopakko tms?..) järjestyykö asuminen helposti?
JA ONKO KIVAA?

pieninkin tiedonjyvänen on enemmänkuin tervetullut, kiitos

jos tästä on jo oma thread niin pahoittelen.. olen vain erittäin kiinostunut asiasta enkä nyt äkkiseltään löytänyt parempaa paikkaa missä kysyä asiasta.
Itse olin viime syksen opiskelijavaihdossa ja nyt kevään työharjoittelussa.

Kato ensin onko koulullasi vaihtosopimusta mihinkään yliopistoon Thaimaassa, ja jos se ei nappaa niin voit hakea itse tai vaikka esim. Asia Exchange:n kautta josta saakin sitten varmasti paikan. Siinä pitää vaa sitten varmistaa että koulu hyväksilukee nuo kurssit...

EI ole vaikea päästä, suomen valtiolta saat KELA:n tuet ja korotetut opintolainatakaukset. Koulu saattaa antaa matka-apurahaa lentoihin ja monia stipendejä/apurahoja voi hakea. Itse sain koululta 800 euroa lentoihin (2 kertaa oikeastaan, ensin vaihtoon sitten työharjoitteluun) ja vielä 700 euroa apurahaa eräältä säätiöltä kun vaan kirjoitin yhden sivun missä kerroin mihin sitä anon.

Asuminen järjestyy helposti mutta etsi sitä kämppää hyvän aikaa... hinta/laatusuhde eroja on hirveästi jopa samalla alueella.

Läsnäolopakko on vähän niin ja näin, riippuu opettajasta. Paikalliset tuntuu pänttäävän aika kovaa tuolla yliopistoissa. Niin, ja yliopistossa on usein tunne että thaikut ovat about ysiluokkalaisia käytökseltään. :) Olet luultavasti vanhempi kuin thaikku samalla luokalla, nehän valmistuu jo siinä 21-22v paikkeilla.

No verrattuna Eurooppalaiseen yliopistoon, niin Eurooppalaiset yliopistot pieksii Thaikku-opistot 6-0. Siis tämä on hiukan vaikea selittää tässä ja nyt kirjoittamalla ytimekästä tekstiä, mutta sen tajuaa kyllä vasta paikan päällä itse. Uusi opiskelija (jolla ei kokemusta työelämästä tai opiskelutasoista) ei välttämättä tätä tajua, mutta itse olin opiskellut kahdessa yliopistossa ja yhdessä ammattikorkeassa ennen Thaimaan stipendiopintoja sekä työskennellyt johtavassa asemassa Suomessa jo neljättä vuotta.
Voin sanoa rehellisesti ja suoraan etten oppinut mitään uutta mitä tulee taloustieteisiin. Sen sijaan kulttuuri, bisneskulttuuri, tavat ja uskonto aukenivat huomattavasti.

Kyllä moni kurssi saa siirrettyä Suomen yliopiston/AMKKn papereihin, ei siinä mitään, mutta koko koulutusta en ikimaailmassa suorittaisi siellä...tämä itseni ja tulevaisuuteni takia. Jos haluat opiskella pidemmän aikaa siellä, niin hae yliopiston kautta vaihtoon/stipendioppilaaksi vuodeksi. Lähde ennen kesää ja tuu seuraavan kesän jälkeen takaisin; tällöin aikaa ulkomailla kertyy reilut vuoden, ja se riittänee hyvin.
Toinen vaihtoehto voisi olla gradun tai opinnäytetyön suorittaminen siellä, mutta se onkin sitten eri juttu se..

"Läsnäolopakko" on yleistä, tai ne katsovat ja seuraavat kuinka ollaan paikan päällä sillai yleisesti. Jos hoitaa hommansa mallikkaasti ja käyttäydyt edustavasti paikassa kuin paikassa, niin vapaatakin saa pitää helposti viikkoja pelkästään pyytämällä sillai kivasti. Itse olin noin puolet opiskeluajasta reissaamassa ympäri Thaimaata...ja minä hoidin opiskeluni hyvin.

Mina olen tullut siihen tulokseen, etta Kata on hyva mesta, Karon Ok mutta Patong ihan perseesta.
Pariin otteeseen olen kaynyt kaantymassa Patongilla ihan uteliaisuudesta ja paikka on kauhea. Suunnilleen kahden metrin valein joku tahtoo myyda jotain ja turistit kulkevat kuin villiintynyt lehmalauma edestakaisin. Jos joutuisin olemaan Patongilla pidempaan niiin saisin kylla hepulin. Kata on niin mukavan rauhallinen paikka ja Karon siina valissa.

Mina olen tullut siihen tulokseen, etta Kata on hyva mesta, Karon Ok mutta Patong ihan perseesta.
Pariin otteeseen olen kaynyt kaantymassa Patongilla ihan uteliaisuudesta ja paikka on kauhea. Suunnilleen kahden metrin valein joku tahtoo myyda jotain ja turistit kulkevat kuin villiintynyt lehmalauma edestakaisin. Jos joutuisin olemaan Patongilla pidempaan niiin saisin kylla hepulin. Kata on niin mukavan rauhallinen paikka ja Karon siina valissa.

Karonin eteläosassa ainakin upea biitsi ja jumalattomat aallot! :evil:

..ja totta puhut, Patong kamala mesta. :urjo:

kiitokset selventävistä vastauksista =) himo lähteä kasvaa päivä päivältä.. en usko että sitä enää kannattaa perua minkään takia.

Tuli mieleen kun on lauantaina lähtö bangkokin kautta pattayalle (alkuun ainakin) että onko kukaan käynyt nyrkkeilemässä paikallisten saleilla? Phuketissa ainakin oli sellainen minne länsimaalaisetkin pääsi treenaamaan maksua vastaan, olisi mukava käydä ottamassa oppia thainyrkkeilystä.

Tuli mieleen kun on lauantaina lähtö bangkokin kautta pattayalle (alkuun ainakin) että onko kukaan käynyt nyrkkeilemässä paikallisten saleilla? Phuketissa ainakin oli sellainen minne länsimaalaisetkin pääsi treenaamaan maksua vastaan, olisi mukava käydä ottamassa oppia thainyrkkeilystä.

Pattiksella ainakin Tony's Gym:in yhteydessä nyrkkeilykoulu, jossa moni länsimaalainen käy potkimassa..

Thaimaassa on noita muay thai saleja kuin sieniä sateella. Ne voi jakaa nopeasti muutamaan eri kategoriaan;
a) rahat pois farangeilta
b) aidosti kiinnostuneita opettamaan
c) ei farangeja kiitos.

Pattiksella on kuulema jokin oikein huippusali, mutta yleisesti menemällä treenivalmiina paikan päälle voi kysellä pääseekö mukaan, yleensä pääsee jos vain maksaa, onhan kyse thaimaalaisista.

Olen treenannut Bangkokissa muutamalla eri salilla ja nyt treenaan Chiang Maissa. Hintataso on kova ja laatu vaihtelee. Kyllä sieltä aina jotain löytyy.

Tuli tos mieleen et voiko Thaimaassa asua pysyvästi omassa asunnossa jossai Phuketissa tai Bangkokissa jos vaan käy sen 3kk välein rajan toisella puolella? Itsellä kiinnostais ostaa joku asunto jostai ku eihän nuo kalustettuina paljoa näyttäs maksavan. Keräis sen sata hunttia täällä Suomessa eka ja muuttais tonne asumaan joksiki aikaa.

3kk välein my ass... Viisumilainsäädäntö on aika tiukka ja tiukkenee koko ajan. Ei taida saada juuri mitään viisumeita enää ja maks. 15 päivää maassa jonka jälkeen pitää lentää pois. Tai jotain tommosta pimeetä. Siks mekin sieltä lähdettiin haneen.
www.thaiembassy.fi

3kk välein my ass... Viisumilainsäädäntö on aika tiukka ja tiukkenee koko ajan. Ei taida saada juuri mitään viisumeita enää ja maks. 15 päivää maassa jonka jälkeen pitää lentää pois. Tai jotain tommosta pimeetä. Siks mekin sieltä lähdettiin haneen.
www.thaiembassy.fi
Thaimaa on kääntämässä kelkkaa ulkomaalaisia kohtaan, ja aika rajusti. Huomasi jo keväällä kun siellä vielä olin.

Järjetöntä.

No onnistuu saat vielä ilmaisen turistiviisumin:

Free tourist visas between June 25, 2009 and March 2010

BANGKOK: -- Continuing its efforts to expedite the revival of the Thai travel and tourism industry, the Royal Thai government has agreed to exempt the fee for tourist visa applications, effective 25 June 2009 to March 2010.

All foreigners who apply for Tourist Visa at the Royal Thai Embassies and the Royal Thai Consulates-General worldwide will be exempted from tourist visa fee from 25 June 2009 to March B.E.2553 (2010).

Such arrangement is for Tourist Visa single entry only.

-- Ministry of Foreign Affairs, Bangkok 2009-06-24

Eipä sillä, että tolla turismia lisättäisiin kyllä yhtään...

Suositut

Back
Ylös Bottom