Thaimaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nicho
  • Aloitettu Aloitettu
Ohhoh! Suora lento 570€ ja vielä high seasonilla! Mistäs tuollaisen tarjouksen bongasit ja Finnairillako lennät?

Voi perkele. Hinnathan ovat tippuneet oikein kunnolla muutaman kuukauden takaisesta. Finnairilla paras tarjous meno-paluu 450€ suorista lennoista hki-bkk-hki. Olipa helvetin hyvä, että varasin omat lentoni hyvissä ajoin hintaan 720€.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nuo bussimatkat Bangkokista Koh Samui/Tao/Phangan akselille ei ole kovin pahoja, suuri osa kuitenkin lähtee illalla, eli aamulla ollaan perillä eli ei siinä oikeastaan mitään menetä. Busseissa pystyy täydet yöunet nukkumaan kun penkitkin ovat mukavia ja kaatuvat suht. paljon taaksepäin. Tosiaan löytyy menopaluu lippuja alkaen 18e.

Lomprayah Express on hieman laadukkaampi vaihtoehto noissa matkoissa mutta hinta jopa tupla halvimpiin verrattuna. Ero Lomprayah:issa on että se toimii normaalista Thai-järjestelyistä poiketen hyvin, jopa aikataulut pitävät. Laivatkin ovat hyvää tasoa.

Samuilla toi "arpajaisvoitto"kusetukset on omaa luokkaansa. Itsekin olen "voittanut" videokameroita, 1000e käteistä, läppäreitä, kameroita ja vaikka sun mitä. No eihän niitä todellisuudessa saa, koittavat kusettaa vaan.
Siis pitääkö niille maksaa kun osallistuu kilpailuun? Kai te sen jälkeen kun huomasitte, ettette mitään saakaan kinusitte rahanne kovaan ääneen takaisin? Juu, tiedän ettei Thaimaassa katsota räyhäämistä hyvällä mutta tuskin ne katsovat kusettamistakaan hyvällä.

Siis pitääkö niille maksaa kun osallistuu kilpailuun? Kai te sen jälkeen kun huomasitte, ettette mitään saakaan kinusitte rahanne kovaan ääneen takaisin? Juu, tiedän ettei Thaimaassa katsota räyhäämistä hyvällä mutta tuskin ne katsovat kusettamistakaan hyvällä.

Mun ei tarvinnu maksaa mitään. Jos olis niin olis aika äkkiä tilanne kääntyny mun eduksi. Ne vaan tuli jotain kyselee halutaanko osallistua arvontaan. Ens kerralla menee poijan mulkut pakettiin ja mopot löytyy viereisestä ojasta ilman sen enempää kyselemättä.

mutta tuskin ne katsovat kusettamistakaan hyvällä.
Thaimaalaiset usein ajattelevat niin että jos farang (ulkomaalainen) on niin tyhmä ettei kusetusta huomaa niin sitten asia on ihan ok. Tuntuu olevan yleinen käsite, ja siis ulkomaalaiset yleisesti ovat hieman hitaampia kuin he itse. Jos asian huomaat niin luultavasti naurahtavat että, "jaah, sinä tajusit tämän homman, *heh-heh*." :hyvä:

Luultavasti koskee vaan niitä jotka turistien kanssa toimii, ei niinkään esim. yritysmaailmassa. Ainakin oman Thaimaan työkokemukseni perusteella töissä on toisin. Toisaalta olen kuullut ihan pitempään Thaimaassa asuneilta että kyllä ihan kaverustenkin kesken saatetaan aika pahasti puukottaa selkään jos siitä vaan itse tarpeeksi hyötyy. :wtf:

Thaimaa ja turistien kusetus kulkee yhtä varmasti käsi kädessä kuin mustalainen ja työkyvyttömyyseläke.
100% totta. Jokainen thaimaalainen kusettaa, saadessaan siihen tilaisuuden. Tämä pätee myös virkavaltaan ja hallintoon ja suurimpiin johtajiin, mikäli jollain oli siis vielä harhakäsitys että virkavaltaan voi luottaa.

100% totta. Jokainen thaimaalainen kusettaa, saadessaan siihen tilaisuuden. Tämä pätee myös virkavaltaan ja hallintoon ja suurimpiin johtajiin, mikäli jollain oli siis vielä harhakäsitys että virkavaltaan voi luottaa.

Voihan siihen luottaa jos on tarpeeksi Bahteja taskussa :hyvä:

kiitokset jemmylle, tosiaankin reissu luultavasti menee näiden vinkkien mukaan eli kultaakin kalliimpaa tekstiä =) kai siellä phanganilla pitää käydä myös.. kerta sieltäkin löytää vielä rauhaa?

Ainakin meidän ollessamme löyty. Oltiin siellä joulukuun alussa ja porukkaa ei vielä ollut tullut joten rannatkin olivat lähes tyhjiä ja aika rauhassa sai olla!
Hinnat nousivat kyllä matkamme aikana kun turistikausi alkoi tehdä tuloaan, näki ihan selvän nousun edellisiltaan. :D
Mutta joo had yao on tosi rauhallinen paikka, ja luulisin että myös turistikaudella koska suurinosa haluaa haad riniin. Tää kuva on haad rinin sunset beachilta, joka oli siis tosi rauhallinen low seasonilla.

ja tässä vielä toinen josta näkee kans kuinka rauhallista ku ei ketää maillahalmeilla. :)

Mutta joo had yao on tosi rauhallinen paikka, ja luulisin että myös turistikaudella koska suurinosa haluaa haad riniin.
Itse ollut pariin otteeseen Haad Yao:lla, ja suosittelen lämpimästi. Pitkä ja rauhallinen ranta hyvällä hiekalla ja puhtaalla rannanedustalla varustettuna. Snorklaamaan ei tosin kannata sinne suunnata, ellei sitten mene 200m päähän rannasta. Iltaisin löytyy hyviä BBQ ravintoloita, ja yöelämää vietetään lähinnä yhdessä pubissa joka on ihmismäärästä riippuen auki max. 0100-0200 pintaan, eli ei juuri häiritse.

Viimeeksi kun olin, niin siinä pohjoispäädyssä sijaitseva Haad Yao Bay View Resort tarjosi huoneita todella edullisesti. Kyseessä on siis mielestäni todella laadukas majoitus missä on allas kymmenen metriä rannasta ja hyvä ravintola (vaikkakin sillon käsittämättömän hidas)... saatiin ylimmästä kerroksesta (ja vielä ylimpänä oleva huone) koko rannan yli katsova seaside-huone isolla parvekkeella ja ilmastoinnilla hintaan 800 bahtia/yö. Suosittelen kyllä sitä jos hinnat ovat vielä alhaalla. Normaalihinta taisi olla 1800 bahtia / yö.

snorklaus olis sellanen meidän molempien kiinnostusten kohde joten koh taolle ainaki pitää lähtee kiertelee ja kattoo "oogeimpii spottei" :P

snorklaus olis sellanen meidän molempien kiinnostusten kohde joten koh taolle ainaki pitää lähtee kiertelee ja kattoo "oogeimpii spottei" :P
Koh Tao:lla sitten ehdottomasti Tanote Bay:hin, kuva alla:

tanote1.jpg

Sinne kyttää riuttahain ilmestymistä, ja muutenkin 5m päästä rannasta alkaa jo hienot korallit ja laajempi kalakanta. Varsinkin siinä rannan edustalla (näkyy kuvassa yläpuolella) olevan kallion/saarekkeen ympärillä on paljon nähtävää.

Suosittelen.

Niin, ja tämänlainen oli näkymä sieltä Haad Yao Bay View Resortista:

haadyao1.jpg

wow.. vois syväjäädyttää ittesä 19.11 asti!
jos koh tao - koh phangan - koh samui alkaa olla marras-joulukuussa jo liian ruuhkaista, niin onkohan liian iso työ lähteä puurtamaan esim similan islandeille? kun on se 4vko aikaa

wow.. vois syväjäädyttää ittesä 19.11 asti!
jos koh tao - koh phangan - koh samui alkaa olla marras-joulukuussa jo liian ruuhkaista, niin onkohan liian iso työ lähteä puurtamaan esim similan islandeille? kun on se 4vko aikaa

Ei tossa ajassa todellakaan ole. yleisia busseja rullaa paivittain ja minibussikaan kovin paljoa maksa.

okei, similan islandsilla kuulema ois reilusti paremmat sukellus vedet ja lisäksi vähemmän porukkaa? lähellä olis vielä esim koh phi phi, jonne pääsis kikkailee myös. ÄH EI 4 VKO riitä :D:puntti:

Kambodzaan reissaaville; maanantaina on tullut käytäntöön 2005 voimaan tullut laki, jonka mukaan (länkkäri)baarien pitää sulkea klo 24, ja barfeet on myös bannissa. Tosin lahjonta tekee tehtävänsä jne.

okei, similan islandsilla kuulema ois reilusti paremmat sukellus vedet ja lisäksi vähemmän porukkaa? lähellä olis vielä esim koh phi phi, jonne pääsis kikkailee myös. ÄH EI 4 VKO riitä :D:puntti:

Jos mä itse haluaisin lähteä snorklaamaan Thaikuissa, niin suuntaisin muutamaksi päiväksi Koh Lantalle (tai niinhän mä olen tekemässäkin hetki kun skidi kasvaa sen verran että voi matkalle lähteä). Ei sen paikan itsensä takia, mutta sieltä pääsee helposti snorklausretkille kunnon sukelluspaatilla Koh Haa:lle, Koh Rok:lle ja myös sinne Phi Phille. Nuo kaksi edellä mainittua on parhaimmat paikat mitä itse olen toistaiseksi Thaikuissa nähnyt. Ja nimenomaan snorklaamiseen. Kävisin kyllä Similanillakin, mutta vaatisi enemmän matkustelua. Lyhyesti sanottuna pidän noista thaikkujen turistikohteista Lantaa parhaimpana tukikohtana snorklaajalle. Siitäkin huolimatta ettei saari muuten ole kovin kummoinen lomakohde. Tai onhan se rauhallinen. 4 vko riittää kyllä helposti. Esim. reilu viikko per paikka. Hyvällä suunnittelulla kohteen vaihtamiseen menee se päivä, max. 2.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom