Thaimaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nicho
  • Aloitettu Aloitettu
Kyllä tilauskuljetuksella tuo matka on aika äkkiä sen 5000thb esim. Pattayalle (125km) jos ei jopa enemmän. Minivanilla siis ja etukäteen tilattuna. Uskoisin, en tiedä, että kentältä saisi halvemmalla.
Pattayalle taitaa saada tosiaan suomalaisen järjestäjän kautta kyydin sillä viidellä tonnilla. Mittarilla taksi Pattayalle on jotain 1400-1500thb per siivu ja niitä tartteis 2, eli karkeasti 3000thb mittarilla + tietullit päälle. Hua Hiniin on huomattavasti pidempi ja vaikeampi matka (noin 230km) kuin Pattayalle kun pitää ajaa Bangkokin kautta. Käytännössä puhutaan vähintään kaksinkertaisesta ajasta joka tarkoittaa siis myös kaksinkertaista hintaa. Veikkaisin että 3-4 tuntia on aika lähelle matka-aikana. Ei missään nimessä alle 3 tuntia.

Tuolta voisi kysellä, tosin liekö noita kumpaakaan enää olemassa, en tosiaan tiedä:

Hua Hin, Thaimaa: Kulkuyhteydet ? Thaimaa matkaopas

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä tilauskuljetuksella tuo matka on aika äkkiä sen 5000thb esim. Pattayalle (125km) jos ei jopa enemmän. Minivanilla siis ja etukäteen tilattuna. Uskoisin, en tiedä, että kentältä saisi halvemmalla.
Pattayalle taitaa saada tosiaan suomalaisen järjestäjän kautta kyydin sillä viidellä tonnilla. Mittarilla taksi Pattayalle on jotain 1400-1500thb per siivu ja niitä tartteis 2, eli karkeasti 3000thb mittarilla + tietullit päälle. Hua Hiniin on huomattavasti pidempi ja vaikeampi matka (noin 230km) kuin Pattayalle kun pitää ajaa Bangkokin kautta. Käytännössä puhutaan vähintään kaksinkertaisesta ajasta joka tarkoittaa siis myös kaksinkertaista hintaa. Veikkaisin että 3-4 tuntia on aika lähelle matka-aikana. Ei missään nimessä alle 3 tuntia.

Tuolta voisi kysellä, tosin liekö noita kumpaakaan enää olemassa, en tosiaan tiedä:

Hua Hin, Thaimaa: Kulkuyhteydet ? Thaimaa matkaopas

Siellä on sellaisia vähän isompia tilatakseja myös, mittareita siis. Just ajeltiin sellaisella ympäri Bangkokia 6 aikuista ja 2 lasta. Ja kaikkien matkatavarat mahtui myös kyytiin. Liekö Versoja tms. joissa kaksi riviä takapenkkejä. Löytyy ihan sieltä lentokentän taksipisteeltä, kun kyselee isoa taksia.

Otin ite suvalta taksin vasn pattikselle suorilta hintoja kyselemättä. Mittaria kuski ei laittanut päälle ja tietullit maksoi myös. Valmistauduin jo tappelemaan (tulin phnom penhistä niin en ollut superväsynyt), mutta perillä kuski pyysi vasn 1200 kun kysyin hintaa. 2 henkeä ja 2 matkalaukkua + cabin bagit.

On muuten Pattiksella turismi lamassa. Puhuvat jopa 80% pudotuksesta; 50% tuntuisi olevan ainakin luku. Ilmeisesti koko vuoden osalta. Yhtään ilotulitusta ei ole näkynyt (isot hotellit tulittaa iltaisin jos on täyteen bookattu sanovat).

Sen sijaan Sihanoukville kambodzassa oli täysin päinvastoin. Uusia hotelleja tullut tusinoittain, kaikki guesthouset täpötäynnä, paras offseason ikinä ja ikäväkseni paikka oli kehittynyt niin paljon jo että se syy miksi paikasta niin pidin alkaa olla häipymään päin.

No, aina ei voi voittaa.

Vittu tää pattaya on kyllä paska paikka! Eipä tarvi uudestaan tulla. Varmaan ihan hyvä paikka jos tykkää ryypätä ja nussia huoria.

Umm, mitä sitten oikein odotit? :)

Juuri taksissa kohti Bangkokia pattikselta, oltiin viikko tyttöystävän kanssa. Ryyppäsin kerran (hän ei juo lain) ja nussiminenkin oli aika kahdenkeskeistä mutta kovasti tuntui tykkäävän. Räätälillekin meni yhteensä vain 1500 euroa ;)

Umm, mitä sitten oikein odotit? :)

Juuri taksissa kohti Bangkokia pattikselta, oltiin viikko tyttöystävän kanssa. Ryyppäsin kerran (hän ei juo lain) ja nussiminenkin oli aika kahdenkeskeistä mutta kovasti tuntui tykkäävän. Räätälillekin meni yhteensä vain 1500 euroa ;)

Kuullu kyllä juttuja, mutta yllätyin silti siitä kuinka kuvottava ja paskanen paikka tää on. Pieni shokki kun koh taolta tänne tulin.

Onko minkälaisia kokemuksia Koh Samuista? Tarkoitus olis vuodenvaihteessa sinne mennä, kahden vkon perhereissu ja ensimmäinen kerta Thaimaassa.

Mun mielestä jos saarelle haluaa ja on perhe mukana, niin Koh Samui on varsin passeli vaihtoehto. Mm. siksi että siellä on jopa lentokenttä.

Onko minkälaisia kokemuksia Koh Samuista? Tarkoitus olis vuodenvaihteessa sinne mennä, kahden vkon perhereissu ja ensimmäinen kerta Thaimaassa.

Oon huono kommentoimaan kun Samuilla käynnistä on niin pitkä aika. Neuvostoliittoa kuitenkin lainatakseni, hän suosittelee varmaan mieluummin Bang Tao -rantaa Phuketissa perhelomailuun. Voinee itse kertoilla enemmän.

Itse välttäisin, jo aiempien kokemusten johdosta, varsinkin Samuin Chawengia perhelomalla (erityisesti jos tarkoitus on liikkua vaikkapa rattaiden kanssa), voin lyödä satasesta vetoa että nykyään vielä kehnompi paikka perhelomalle kuin 10 vuotta sitten. Jos menisin Samuille lasten kanssa niin Mae Nam tai Choeng Mon -rannat olisivat kiinnostavimmat joista paino 90% Choeng Monilla.

Mun mielestä jos saarelle haluaa ja on perhe mukana, niin Koh Samui on varsin passeli vaihtoehto. Mm. siksi että siellä on jopa lentokenttä.

Niinpä. Tuo lentokenttä on iso plussa ja Finski lentää perille asti, tosin vaihdon kanssa. Air Asiaan meni jostain syystä luotto :). Onko tulltu treenailtua saarella? KAhden vko n keikalle on pakko löytää joku sali, jos hotellista ei moista löydy.

- - - Updated - - -

Ihan hirveä rysä, mut kyl sieltä perhelomalle täytettä ja elämyksiä löytää.

Jaahans.. Tuo rysä ei liiemmin houkuttele. Tuntuu et sellaiset on jo nähty tälle elämälle..

- - - Updated - - -

Oon huono kommentoimaan kun Samuilla käynnistä on niin pitkä aika. Neuvostoliittoa kuitenkin lainatakseni, hän suosittelee varmaan mieluummin Bang Tao -rantaa Phuketissa perhelomailuun. Voinee itse kertoilla enemmän.

Itse välttäisin, jo aiempien kokemusten johdosta, varsinkin Samuin Chawengia perhelomalla (erityisesti jos tarkoitus on liikkua vaikkapa rattaiden kanssa), voin lyödä satasesta vetoa että nykyään vielä kehnompi paikka perhelomalle kuin 10 vuotta sitten. Jos menisin Samuille lasten kanssa niin Mae Nam tai Choeng Mon -rannat olisivat kiinnostavimmat joista paino 90% Choeng Monilla.

Hei kiitos vinkeistä. Aika nopeasti tuo Chaweng pomppas esiin kun saarta tarkastelin. Hyvä tietää et muitakin vaihtoehtoja on. Rattaat on, luojan kiitos, jo elettyä elämää.

545€ oulu-phuket 2vko, 17.3 lähtö. Jos ottaisi vaan pari yötä ensin netistä valmiiksi niin saakohan tuohon aikaan varmasti hotelleja järki hintaan päivän varoitusajalla?

Sanokaas phuketista hyvä hotelli kävelymatkan päästä rannasta,sallita ja ostoksilla hinta max 50€ yö. Mielellään ei kauhean lapsiystävällinen

Chawengilta ja Lamailta on kokemusta, mutta ekaksi kerraksi lasten kanssa Thaimaassa me valittiin Phuketin Bangtao beach. On täysin vastakohta 20min päässä olevasta Patongista ja varmaan ihan eri maailma kuin Pattaya josta ei ole kuin noita kuulopuheita. Kannattaa googletella itse enempi, mutta mun mielestä aivan täydellinen paikka heittää vapaalle lasten kanssa. Rannalla on vain muutama resortti eikä ollenkaan rantakohteille tyypillistä vilkasta rantakatua. Raflat on rannalla ja jos haluaa hulinaan shoppailemaan niin taksilla pääsee Patongille nopsaan. Samuilla allasalueet ollut huomattavasti pienempiä ja ankeampina kuin tuolla. Siitä lapset ei ole tykännyt..

Tässä ollaan oltu kaksi kertaa: https://www.flickr.com/photos/sunwingphuket/sets/72157633964018134/

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom