Thaimaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nicho
  • Aloitettu Aloitettu
Me ollaan Samuilla juuri Chawengissa yötä, hotellissa Chaweng Regent Beach Hotel. Bangkokiin haluttiin ensimmäiseksi pätkäksi, että loppuloma on sitten totaalista rentoutumista.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko Samuilla enää rauhallisia rantoja, vai onko saari jo "pilalla" turisteista? Tarjoaako samui mitään erikoista nähtävää? Jos taolla ja phangilla tulee pyörittyä, kannattaako käydä samuilla vai skipata?

En osaa sanoa, koska itse en ole etsinyt sieltä tällaisia rantoja. Itse olen viihtynyt hyvin Chawengilla. Mä olen itse ollut pari kertaa Samuilla, jolloin olen käynyt tutustumassa myös naapurisaariin.

Samui on ihan kiva kiertää mopolla (kierretty päivässä) ja siellä on jotain näitä temppelialueita, vesiputouksia, thai boxing -matseja, sukellus- ja snorklausreissuja, kokkauskursseja, ladyboy -show't, tutustumiset naapurisaariin, apinafarmi (jossa apinoita koulutetaan pudottamaan kookonpähkinöitä), elefanttiretket jne. Lisäksi ihan hyviä ruokaravintoloita sekä yöelämää Chawengilla. Rannat ovat valkoista puuterihiekkaa.

Heimoi!

Kaipailisin vinkkejä semmosilta jotka on huippuja ostaa edulliseen hintaan noita lentolippuja. Oon lähdössä lokakuun lopulla Phuketiin työharjotteluun ja Suomeen paluu on joskus maaliskuun tienoilla. Ongelma muodustuu siitä, että lentolippujen hinnat tuntuu nousevan koko ajan, eikä mulla vielä ole varaa ostaa noita lentolippuja! Saakohan elokuussa vielä edullisia lentoja esim Bangkokiin?

Mun mies olis kans tulos helmi-maaliskuun vaihteella sinne lomailee mun kanssa, ja palaittais yhtä matkaa kotiin. Seki on pieni ongelma ku pitää sitte lennot varata niin, että paluulento olis sama. huoh!

Niin ja saako noita Thaimaan sisäsiä lentoja just esim. menopaluu BKK-HKT välille alle 150e vaikka ei varais etukäteen vaan vasta Thaimaasta käsin? Mua ei jotenki inspais noiden varaus etukäteen, enkä varmaan luottokortittomana pystyiskään varaamaan. Oon niin stressipelle että stressaan tätä lentojuttua iha hulluna, joten olis kivaa jos joku tietäis ja jaksais jeesii :)

Heimoi!

Kaipailisin vinkkejä semmosilta jotka on huippuja ostaa edulliseen hintaan noita lentolippuja. Oon lähdössä lokakuun lopulla Phuketiin työharjotteluun ja Suomeen paluu on joskus maaliskuun tienoilla. Ongelma muodustuu siitä, että lentolippujen hinnat tuntuu nousevan koko ajan, eikä mulla vielä ole varaa ostaa noita lentolippuja! Saakohan elokuussa vielä edullisia lentoja esim Bangkokiin?

Mun mies olis kans tulos helmi-maaliskuun vaihteella sinne lomailee mun kanssa, ja palaittais yhtä matkaa kotiin. Seki on pieni ongelma ku pitää sitte lennot varata niin, että paluulento olis sama. huoh!

Niin ja saako noita Thaimaan sisäsiä lentoja just esim. menopaluu BKK-HKT välille alle 150e vaikka ei varais etukäteen vaan vasta Thaimaasta käsin? Mua ei jotenki inspais noiden varaus etukäteen, enkä varmaan luottokortittomana pystyiskään varaamaan. Oon niin stressipelle että stressaan tätä lentojuttua iha hulluna, joten olis kivaa jos joku tietäis ja jaksais jeesii :)

Katso tuolta http://www.supersaver.fi ja mitä lähemmäksi lähtöajankohtaa jätät lippujen ostamisen, sitä kalliimpia ne on.

Sisäiset lennot on edullisia, tosin ilman luottokorttia maailmalla on hieman orpo liikkua. AirAsian kautta näyttäisi tällä hetkellä olevan menopaluu noin 3000bht eli 70e bkk-hkt.

Kysymys, sattuuko joka muistamaan tai tietämään, että onko Finnair hinnoitellut lopullisesti lentonsa ens vuoden maaliskuun loppuun asti?

Koska nyt ei ole mitään väliä mitä päiviä valitsee, hinnat on aina samat...

Kysymys, sattuuko joka muistamaan tai tietämään, että onko Finnair hinnoitellut lopullisesti lentonsa ens vuoden maaliskuun loppuun asti?

Koska nyt ei ole mitään väliä mitä päiviä valitsee, hinnat on aina samat...

Ei niitä koskaan hinnoitella lopullisesti vaan hinnat elää kohti lähtöpäivää, tällä hetkellä ne näyttää tietystä ajanjaksosta eteenpäin samaa koska allokaatio on vielä niin matala, kun koneet rupeaa täyttymään niin hinta nousee.

Ei niitä koskaan hinnoitella lopullisesti vaan hinnat elää kohti lähtöpäivää, tällä hetkellä ne näyttää tietystä ajanjaksosta eteenpäin samaa koska allokaatio on vielä niin matala, kun koneet rupeaa täyttymään niin hinta nousee.
Okei. Eli ainakaan tuon alle tule menemään, ja ainoa toivo on satunnaiset tarjoukset? Ja silloin on tietenkin riski että homma kusee ja lopulta maksoikin monta sataa enemmän...

Pitääpä katsoa jos sitten tilais jo nyt. Finski nyt kuitenkin mun mielestä ainoa fiksu vaihtoehto (suorat), kun ei kyllä jaksa 44+ tuntia tuhlata kahdesta viikosta matkusteluun.

Syystarjouksia voi kuukauden-kahden sisään hyvinkin olla. Esim. Air Berlinillä Bangkokin menopaluuta on saanut alle 600 euroon syksyisin. Mutta jos oikeasti on tiettynä päivänä oltava paikalla, ei tarjouksien varaan kannata tietenkään matkaansa laskea.

Tuo on jo ihan kunnioitettava saavutus. Itellä tais mennä rahaa reilu 4000€ lentoineen kaikkineen 6,5 viikon aikana, baareissa tulikin pyörittyä lähes joka yö mutta muuten elelin aika pihisti. Pitää laskea lopulliset menoerät myöhemmin kunhan jaksaa, mutta pointtina tässä on se että kyllä siellä saa rahaa palamaan helposti vaikka kuinka jos ei pidä varaansa.;-)

Jos ei kaljaa juo pelkästään, ja melkein 6,5 viikkoa viettää joka ilta baarissa, niin ei toi 4000€ lentoineen kovin kummoinen saavutus ole. :D

Kun Thaikuissa asuin pitempään, niin selvisi about 1000€ / kk vuokrineen kaikkineen. Bangkokissa siis, ja tuohon sisältyi reissaamista. Tuli kuitenkin syötyä hyvin, maksettua salin kk-maksua (50€ :lol2:), ym.

Ei niin. Tarkoitukseni oli kertoa että olisi siellä saanut rahaa palamaan huomattavasti enemmänkin, jos olisin shoppaillut, rietastellut enemmän ja reissaillut ympäri maata jne.. Viime kerralla olin vain pari yötä Bangkokissa ja loput sitten Pattayalla.

Kaveri heitti reissun 1500e/1kk, sisältäen lennot, majoitukset ,safkat, padin peruskurssin laitesukelluksessa jne.

Tarkoitus oli lainata tämä teksti edelliseen viestiini, mutta se ei ihan humalatilan vuoksi onnistunut. Eli 1500€/kk sisältäen nuo kaikki on kyllä saavutus sinänsä.

Aaaa, sori my bad. Ei ihan auennut tuollaisenaan. :)

Toi 1500€ on jo ihan hyvin. Tosin aika usein taitaa majoitus kuulua sukelluskurssiin, että sillä kurssin hinnalla saattaa kuitata jo viikon majoitukset. Ruokaa saa tarpeeksi jo alle 5€/pvä jos paikalliseksi ryhdytään.

Pitää taas alkaa järkeilemään Thaimaan reissua, koska nyt on pyörinyt päässä jos menis taas omatoimisena parin pakettireissun jälkeen. Nyt kiinnostaisi erityisesti kaksi kohdetta: Koh Samui ja Koh Chang. Ehkä jopa molemmat. Haaveena olisi olla 3 viikkoa reissussa mikäli työtilanne sallii, joten ehkäpä molemmat kohteetkin voisi onnistua. Kumpaa kohdetta priorisoisitte, mikäli toivelistalla:
1. Hyvät rannat, chilli meininki
2. Ravintolaelämää löytyy. Ei tarvitse olla yöelämää, mutta muutama kaljapaikka ei pahitteeksi missä voi istuskella.
3. Kalastusmahiksia
4. Edes jonkin verran rafloja, joukossa myös länkkäripaikkoja, koska 100kg kutistuu pelkällä thairuoalla liiaksi.
5 7/11 :D

Millaisia kokemuksia? Olisiko jotain muita mestoja, jotka sopisivat kriteereihi? Phuket ei nappaa, huahinit, krabit ja khaolakit käyty.

Tai sit pitää vaan lähtee Floridaan tms. uusille paikoille.

Koh Tao ja Koh Samet chillejä hienoilla rannoilla, mutta ehkä liiankin hiljaisia. Tosin Taolta nyt pomppii viereisille saarille jotenkin.

Koh Sametin ja Changin voi toki sitten yhdistää.

Onko kukaan käyny chiang maissa? Kattelin videoita ja kuvia ja täytyy kyllä tuolla käydä reissun aikana. Näyttää olevan paljon tekemistä siinä ympärillä, ois mukava käydä trekkailee vähä viidakossa ja istuskella ja tsiigailla paikallisten liikkeitä. Viikko menee helposti tuolla pohjoisessa, tuo varmaan ihan mukavaa vaihtelua ranta-elämään.

Chiang mai, Thaimaan paras kaupunki. Voin sanoa käyneeni monessa. No ehkä Bangkok on kuitenkin ykkönen, jopa maailman mittapuussa. Vähän riippuu mistä tykkää. Chiang Mai on kuitenkin aivan parhautta! Mahtavat sapuskat, mukavat ihmiset, edulliset hinnat, paljon nähtävää ja kierreltävää lähistöllä.

Tässä ehtii vielä monesti mieli muuttua (ja paikan päälläkin varmasti) mihin menis kun tammikuussa kolme viikkoa aikaa seikkailla. Eli Bangkokiin lennot. Ajatuksena Koh Chang, Kambodzassa käynti ainakin Angorissa. Tuo Chiang Mai ei välttämättä mahdu tuohon aikaan kun Bangkokiin varaisi myös aikaa. Vai mitä keksis? Tuossa siamin lahden puolella vois pysyä.

Hyvät sapuskat nyt on kyllä kaikkialla. Mutta parhaat on tähänasti nautittu Hupen paljon parjaamassa Phuketissa. Merenelävät kun tuntuu huononevan jonkun verran kun mennään muihin paikkoihin kun vesistön lähelle. Vertailupohjana: 2kk Chiang Mai, 3kk Udon Thani, 1kk Chaiyaphum ja Phuketissa vähän pidempään (olisko siellä tullu oltua vuoden verran?). Muutamia iskuja mm. Nong Khai, Khon Kaen, Phang Nga. Ja tietysti muutamia vierailuja muutamilla saarilla: Phi Phi, Racha.

Mutta tosiaan jokaisesta paikasta löytyy helvetin hyviä rafloja ja paikkoja, pitää vaan tietää mestat :)

Muuten kyllä peesaan täysin, että Chiang Mai on helvetin hieno ja mukava mesta. Oikeestaan kaiken kannalta. Diggasin ite myös Udon Thanista. Tosin Chiang Maissa puhuvat kauttaaltaan parempaa englantia.

Seuraavaks kuukaus Bangkokissa (pl. visa-run Kambozaan) ja sitten kattelemaan kämppää Chiang Maista. Ja myöhemmin iskuja muualle Thaikkulaan. Viimosen 3v aikana vajaa 2v tullu vietettyy tässä maassa. Ja viimesen 1.5 vuoden aikana niin... kaikki paitsi 3kk.

Back
Ylös Bottom