Thaimaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nicho
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
500e per viikko pitäisi riittää, muuten loma taitaa olla kalliissa hotellissa makaamista ja länkkärisafkan syömistä <> eli jotain muuta kuin maalla on oikeasti tarjottavana.

Ryyppäämisellä saa rahaa kulumaan, jos mennään siis Eurooppalaisittain ja vedetään kossubatteryä toisen perään. Aika monessa paikkaa ainakin noilla saa hintaa kerättyä...

Hieman offtopikkia, mutta onkos kellään kokemusta näistä Poy-Sian menttooli snifferi inhalaattoreista? Paikalliset näitä näytti käyttävän koko ajan. Kyselin apteekista mistä ostin näitä, että onko mitään haittavaikutuksia, tai mitään niin kassan neiti vaa hymyile nyökkäili ja hoki "yes yes very good" ja suositteli vielä muitakin menttooli systeemejä.. Noh ostin ison läjän näitä ja yks mimmi sano mulle ettei oo hyvä käyttää paljon, mutta ei osannut syytä sanoa.

Sisältää: Menthol, Camphor, Eucalyptus oil, Borneol

poisian_inhaler_MED.jpg

Nyt kaivattaisiin häämatkavinkkejä!

Olemme lähdössä kahden viikon häämatkalle tammikuun alussa, ja kohteeksi on pitkän jahkailun jälkeen valittu Thaimaa (vaihtoehtoina oli meillä Thaimaa ja Vietnam).

Tarkoitus olisi nyt itse räätälöidä reissu, jossa oltais aluksi 3 yötä Bangkokissa, ja sitten loput jossakin rantakohteessa. Halutaan rantakohteelta kuitenkin muutakin kuin hiekkaa ja aurinkoa, eli pitäisi olla hyvät retkimahdollisuudet ja luontoa + mielellään myös kulttuuria ihmeteltäväksi. Iltariennoista ei ole niinkään väliä, mutta ravintolatarjonta saisi olla monipuolinen, ettei tarvitse kertaakaan käydä paikassa, jossa menu on suomeksi. Rantakohteessa halutaan hotellilta kaikki palvelut, ja hotellissa pitää olla tenniskenttä. :D

Näillä kriteereillä löydettiin aluksi Hua Hin, mutta se tuntuu hieman tylsältä. Kun päästiin yli siitä, että luultavasti vain turistipaikat täyttää kaikki kriteerit, ollaan sopeuduttu ajatukseen Phuketista. Hotelli olisi Karon beachin Hilton (se tenniskenttä! :D). Toinen vaihtoehto on Koh Samui, mutta ei olla vielä löydetty hotellia, jossa olisi tenniskenttä ja joka ei olisi tuota Phuketin Hiltonia tuplasti kalliimpi.

Mielipiteitä? Neuvoja? Parannuksia? Kaikki otetaan ilolla vastaan! :worship:

Hyvä huomio! :D Ei olla käyty, mutta ollaan aamuvirkkuja, joten pelattais jo ennen ysiä. +30 asteessa tennis kyllä sujuu, se on testattu Lissabonissa. ;)

Täytyykin tsekata tuo Antara vielä. Kävin tuolla wotifin sivuilla, mutta hotels.com ei löytänyt kaikkia noita hotelleja, joten Antara unohtoi.

Mites muuten - kumpi sopisi meille paremmin, Samui vai Phuket?

Äh, Antara oli 700 € kalliimpi noilta päiviltä kuin Hilton.

Viimeksi muokattu:
Hyvä huomio! :D Ei olla käyty, mutta ollaan aamuvirkkuja, joten pelattais jo ennen ysiä. +30 asteessa tennis kyllä sujuu, se on testattu Lissabonissa. ;)

Täytyykin tsekata tuo Antara vielä. Kävin tuolla wotifin sivuilla, mutta hotels.com ei löytänyt kaikkia noita hotelleja, joten Antara unohtoi.

Mites muuten - kumpi sopisi meille paremmin, Samui vai Phuket?

Äh, Antara oli 700 € kalliimpi noilta päiviltä kuin Hilton.

En tiedä kenelle Phuket sopisi? Sille joka ei osaa tilata ruokaa kuin suomeksi? "Osta osta, stockmann-laatu, anttila-hinta, osta osta, mina raatali".

Kunpa pääsisikin muutaman vuoden ajassa taaksepäin, jolloin eka kertaa Thaimaaseen menin niin voisi jättää menemättä. Voi helvetti sitä kumuloitunutta paskan määrää, mitä niistäkin reissuista on seurannut. Kuinka tyhmä ja sinisilmäinen sitä voikaan olla.

Päädyttiin Koh Samuihin. Ensin viikko Bangkokissa ja sitten viikko Samuilla. Tammikuun puolivälissä lähtö.:)

Kysymys Hupelle, tai miksei muillekkin.

Bangkokkiin rakastuneena, ajattelin lähteä elokuun lopussa viikoksi sinne. Päteekö kesälläkin samat säännöt sään kanssa? Eli mormaalisti sääennusteen mukaan siellä sataa aina, mutta todellisuudessa sadetta saattaa olla päivässä se 30 minuuttia. Eli jos menen Elokuussa, niin sataako koko päivän?

Olen ollut siellä vain loka-huhtikuu.

Kysymys Hupelle, tai miksei muillekkin.

Bangkokkiin rakastuneena, ajattelin lähteä elokuun lopussa viikoksi sinne. Päteekö kesälläkin samat säännöt sään kanssa? Eli mormaalisti sääennusteen mukaan siellä sataa aina, mutta todellisuudessa sadetta saattaa olla päivässä se 30 minuuttia. Eli jos menen Elokuussa, niin sataako koko päivän?

Olen ollut siellä vain loka-huhtikuu.

Ei varmasti sada koko päivää, mutta kuuroja sattaa tulla. Esim nyt on viimeisen kuukauden tullut vettä about joka päivä, mutta ne on sitten ollut lyhyitä kuuroja illalla ja yöllä.

Huonolla tuurilla voi kyllä tulla vettä ihan perkeleesti. Muistaakseni kesällä 2005 olin tuolla sellaiseeen aikaan, että esim Khaosan roadilla oli 30 senttiä vettä. Etelämpänä ei tuohon aikaan pitäisi sadella niin paljoa.

Päädyttiin Koh Samuihin. Ensin viikko Bangkokissa ja sitten viikko Samuilla. Tammikuun puolivälissä lähtö.:)

Itse tykkään olla Bangkokissa yleensä loman viimeiset päivät. Tämä siksi, että sieltä löytyy parhaimmat shoppailupaikat ja on turhaa kantaa tuliaisia mukana koko loman ajan.

Itse olen yöpynyt Samuilla (2x) aina Chaweng Beachilla, josta löytyy eniten ravintoloita ja ihan hienoja hotellejakin. Tosin siellä on vilkkain meno, eli jos rauhallisempaa menoa kaipaa, niin voi pohtia esim. Lamai Beachia.

Itse tykkään olla Bangkokissa yleensä loman viimeiset päivät. Tämä siksi, että sieltä löytyy parhaimmat shoppailupaikat ja on turhaa kantaa tuliaisia mukana koko loman ajan.

Itse olen yöpynyt Samuilla (2x) aina Chaweng Beachilla, josta löytyy eniten ravintoloita ja ihan hienoja hotellejakin. Tosin siellä on vilkkain meno, eli jos rauhallisempaa menoa kaipaa, niin voi pohtia esim. Lamai Beachia.

Onko Samuilla enää rauhallisia rantoja, vai onko saari jo "pilalla" turisteista? Tarjoaako samui mitään erikoista nähtävää? Jos taolla ja phangilla tulee pyörittyä, kannattaako käydä samuilla vai skipata?

Back
Ylös Bottom