Thaimaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nicho
  • Aloitettu Aloitettu
Tonni kuussa kuulostaa kyllä todella vähälle. Reilu 30 euroa päivälle siis. Aika köyhäilyksi menee kyllä loma jos tuolla aikoo selvitä.

Itse olen selvinnyt n. 1200-1300 eurolla / viikko, johon ei ole laskettu mukaan majoitus enkä mielestäni sen kummemmin ole törsännyt.

4800-5200 egua kuussa ja asumiset päälle :) Mielenkiintoista.. Suomen hintatasoon verrattuna toi tarkoittais jotai 15-20 tonnin menoja kuussa,,

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tonni kuussa kuulostaa kyllä todella vähälle. Reilu 30 euroa päivälle siis. Aika köyhäilyksi menee kyllä loma jos tuolla aikoo selvitä.

Itse olen selvinnyt n. 1200-1300 eurolla / viikko, johon ei ole laskettu mukaan majoitus enkä mielestäni sen kummemmin ole törsännyt.

Hienoa, et ole edes törsännyt turhuuksiin...no kyllähän sitä rahaa palaa, kun vaikka ostaa pari gogobaaria tyhjäksi muijista, shemaleista, pojista..

Pitää siis tarkentaa, että tuon verran kuluu rahaa viikossa lomaillessa. Asuessa ei varmasti kuluisi puoliakaan.

Ladyboyt tai boyt ei kiinnosta eli niihin ei mene yhtään rahaa. En myöskään ole ostanut yhtään gogo:ta tyhjäksi edes muijista.

Kertokaahan kokeneemmat. Mikä olisi suositeltava kohde thaimaassa kun hakee hyviä rantoja, rauhallisuutta, kuitenkin jotain shoppailumahdollisuuksia ja halpaa hintatasoa niin lennoilta kun paikanpäällä. Bangkokiin on halvat lennot ja hyvät shoppailumahdollisuudet mutta rauhallisuus ja rannat puuttuu. Olisiko bangkokin lähistöllä mitään sopivaa paikkaa, mihin pääsisi lentämään halvalla? Ja mikä on thaimassa keskitasoisesta hotellista sellainen normihinta kahdenhengenhuoneesta? Että tietää vähän mitä laskea majoitukselle hintaa lentojen päälle.
Lennä Krabille Ao Nangiin, Bangkokista lähtee lentoja, melko halpoja. Siellä uskomattomat biitsit ja lähisaarilla saa olla rauhassa upeissa maisemissa. Sitten itse ao nangin kylässä on kuitenkin jonkun verra shoppailumahdollisuuksia. Tai ei mitään ostoskeskuksia löydy, mutta perus vaate/krääsä-kauppoja kadut pullollaan. Ja niin, air asia-sivulta löytyy noita lentoja ja booking.com-sivulta majoitusta sieltä.

Pitää siis tarkentaa, että tuon verran kuluu rahaa viikossa lomaillessa. Asuessa ei varmasti kuluisi puoliakaan.

Ladyboyt tai boyt ei kiinnosta eli niihin ei mene yhtään rahaa. En myöskään ole ostanut yhtään gogo:ta tyhjäksi edes muijista.

joo, ihan zoukki vaan, ihmetyttää vain mihin tollaisia summia saa menemään...kyl saa aika paljon shoppaillakin et saa yli tonnin viikossa menee...no toisaalta pari kertaa päivässä luksusraflassa = 2x2000 bhtia eli 100e..megaclubilla pää täyteen drinkki 10e x 10 =100 e... kyllähän sitä saa menemään, tarkemmin ajatellen on ihme että noinkin vähän kulutit.

joo, ihan zoukki vaan, ihmetyttää vain mihin tollaisia summia saa menemään...kyl saa aika paljon shoppaillakin et saa yli tonnin viikossa menee...no toisaalta pari kertaa päivässä luksusraflassa = 2x2000 bhtia eli 100e..megaclubilla pää täyteen drinkki 10e x 10 =100 e... kyllähän sitä saa menemään, tarkemmin ajatellen on ihme että noinkin vähän kulutit.

Juurikin noin ja pikaveneajelut, vesiskootterit ym. aktiviteetit. Parisataa ecua on sileänä ennen kuin huomaakaan. Tosin lomailen aina Thaimaan turistirysissä, jossa hinnat ovat muuta maata reilusti kalliimpia

noin 1500e/kk mulla meni aina thaimaan lomalla kahdelta. Huomattavastikin halvemmalla olis helpostikin päässy kun ei olis ottanut matkaseuraksi kallista goukkaria(en kyllä välttämättä tästä säästäisi:)), valinnut halvemmat hotellit ja shoppaillut vähemmän seuralaiselle. Baareissa ei istuttu, hyvin syötiin ja halvalla reissattiin (julkisilla).

Edit: tosin mitään mopoa kalliimpaa ei vuokrailtu, no autoa kuskilla muutaman kerran ja sitä rataa. Mutta onhan se totta että paljon enemmänkin saa menemään ja helposti. Toisaalta saman verran mulla menee rahaa myös filppareilla lomaillessa (kahdelta siis), ei mikään yllätys tietysti kun kustannustaso about sama molemmissa maissa

Itsekään en nähtävästi kuulu tähän taloudellisesti elävien ryhmään matkaillessani.

Thaikkureissu on omalla kohdallani kestänyt yleensä 16-19 päivää ja halvimmillaan olen selvinnyt 3500 eurolla ja kalleimmillaan on mennyt 5500e. Kotiin tuomisina yleensä ei pukuja ja kauluspaitoja kummempaa. Mukavia kokemuksia ja huoletonta lomailua sitten sitäkin enemmän. Itse en mielelläni lomalle lähde kituuttamaan ja eipä ole vielä morkkiksia rahan käytöstä lomalta tullut. Jos joskus tulee, niin pidän välivuoden ja seuraavana vuonna sitten uudestaan.

Samoilta mestoilta 2008:

central_world_ilta.jpg

Bangkok, ehkä maailman paras kaupunki. :haart:

Jooh, lienee kysytty sata ja yks kertaa tässä topicissa, mutta toivottavasti joku jaksaa vastailla.

Tavoitteena olis lähteä marras-joulukuussa, olenko auttamattomasti myöhässä varauksien suhteen? Pari viikkoa tarkoitus tuolla heilua..
Mitä itse kohteelta/reissulta haen:
- Suht rauhallinen ympäristö (vähemmän tulee heiluttua yökerhoissa ym. muutenkaan)
- Hyvät rannat
- Paikallista sapuskaa
- Myös jotain nähtävää
- Ei tarvitse olla 5 tähden ravintoloita/hotelleja ym
Eli lähinnä lepposta lomailua ja nautiskelua.

Minkälaisella budjetilla tuommosen loman vois heittää? Riittääkö 2000€ lentoineen päivineen? Varmaan aika pihisti pystyisin elämään jos tuonne asti pääsen. Mitäs paikkoja voisitte suositella?

Koh Samui sopii hyvin tohon kuvaukseen. 2000e riittää helposti pariin viikkoon tuolla, sis. lennot ja majoituksen. Ei tartte edes pihistellä. Varmasti saa enemmänkin menemään jos haluaa, se ei ole ongelma.

Meillä taisi viimeksi mennä 2vk/3hlö 2000e Phuketissa, tuo ei sis lentoja, mutta majoituksen kyllä.

Nyt olis Finnmatkoilla pelkkiä lentoja Phukettiin 495e.

Itse olin touko-kesäkuun vaihteessa kaksi viikkoa akselilla Koh-Samui-Koh Phangan-Koh Tao + 2 päivää Bangkokissa.
Lennot oli 680e. Pikkasen vajaa 2000e meni kaikkinensa.
eniten pidin Phanganista. Mukavan rauhallista oli.

Tuntuu ettei löydy alle 1000€ menopaluuta phukettiin/bangkokkiin. Tarkotus ois parin kaverin kanssa lähtä joulukuussa pariksi viikoksi sillain, että vietettäis uusivuosi thaimaassa. Löytyykö niitä sitten halvemmalla lähempänä joulua vai?

Tuntuu ettei löydy alle 1000€ menopaluuta phukettiin/bangkokkiin. Tarkotus ois parin kaverin kanssa lähtä joulukuussa pariksi viikoksi sillain, että vietettäis uusivuosi thaimaassa. Löytyykö niitä sitten halvemmalla lähempänä joulua vai?

686e löytyi heti ekalla haulla. 5.12-19.12. Vaihto damissa. MUTTA Ikävä kyllä, missä tahansa vuoden vaihteen ylitys maksaa paljon.

Singaporeen oli jotain tarjouksia alle 500e. Sieltä sitten Phukettiin jollain.

Back
Ylös Bottom