Terveellisin/paras kivennäisvesi

Itse olen hurahtanut kummasti kivennäisvesiin (Lidldin on aika kova hintalaatusuhteeltaan). Päivässä menee varmaan 1.5l ja darrassa tuplat.:D Nyt heräsi kysymys niiden terveellisyydestä tai oikeastaan natrium-pitoisuuksista. Elikä mikä olisi vähiten natriumia sisältävä kivennäisvesi? Onko kivennäisvesien happamuus haitaksi hampaille?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse hurahdin Bon Aquoihin noin puol vuotta sitten ja menee sen 2-4l päivässä riippuu vähä jos on oikeen janoinen :D Saatan juoda 1.5l niin 10 minuuttiin :D , olen kokenut sen terveelliseksi , ei ole yhtää natriumia jne.. ei oikeestaa mitää :) Bon Aqua villivadelma :kuola: :kuola: :kuola: :kuola:

Kevyt oloa tai Vichy Novellea tulee ostettua aina silloin tällöin. Bon Aquoissa tosiaan on se ongelma, että niissä ei ole mitään vaan pelkkää makua ja hiilihappoa. Kuumalla kelillä noita on hyvä vetää niin pysyy saa suolojakin samalla.

Mitenkäs noi Novellen vedet, joihin on lisätty kalsiumia? Paskaa? Hyviä ainakin ovat, mutta yleisesti ottaen epäilyttää kyllä suunnattomasti kaikki "terveysvaikutukset".

Lidlin sinisille pulloille täältäkin ääni, eikös ne valittu jossain Iltalehden testeissäkin parhaaksi. Loistava maku ja jos vaihtelua kaipaa niin laittaa sekaan vähän Fun Light Limea:kuola::thumbs:

On Bon Aquoissa makua!! :) maistuu aivan perkeleen hyvin vaikka villi vadelmassa se vadelma...

Lidliin sinisissä on täysin tarpeeton määrä suolaa. Myrkkyä verisuonille.

Erään ystäväni verenpaineet laski dramaattisesti kun lopetti tuon juomisen.

Itse olen juonut ja tulen juomaan vain Kevyt oloa, tai Novellea, koska niissä natriumpitoisuudet on erittäin alhaiset (=olemattomat)

Bonaqua taas on coca-cola companyn tuote ja he eivät edes ilmoita natriumpitoisuuksiaan, joten se voi olla mitä tahansa =)

Itse olen juonut ja tulen juomaan vain Kevyt oloa, tai Novellea, koska niissä natriumpitoisuudet on erittäin alhaiset (=olemattomat)

Bonaqua taas on coca-cola companyn tuote ja he eivät edes ilmoita natriumpitoisuuksiaan, joten se voi olla mitä tahansa =)

Muistan kyllä nähneeni pullon kyljessä 0% natriumia. tai sit se oli novelle :D tykkään molemmasta :)

Suomessa on ympäristöteko jättää vesipullot kauppaan, olkoon miten halpaa Lidlissä tahansa. Voisin vaikka haastaa porukan käyttään omaa vesijohtovedellä täytettävää pulloa loppukesän. Eri asia sitten darra-aamut, tai yllättävät tilanteet, joihin ei ole huomannut omalla pullolla varautua.

Hiilihapotettu vesi ei muistaakseni ole pahaksi hampaille, mutta jos maustetussa vedessä on esim. sitruunahappoa, on se fataalia hammaskiilteelle (pH lähentelee kolmea). Jos muistais, niin voisinpa vaikka duunissa mitata perus Novellen pH:n.

Aikoinaan vaihtui light colan litkiminen vichyn juontiin ja pitkään join Hartwallin sitruuna Novellea. Nyt suosikkini on samainen juoma, johon lisätty kalsiumia. Maitoa tulee juotua nykyään niin vähän, että koen sen fiksuksi ratkaisuksi. Jotkut moittivat ko. juomaa liian limonadimaisesta mausta. Päivittäin menee se 1,5 litran pullo ja joskus töissä tulee ostettua vielä lisäksi automaatista 0,5l.

Olvin tai sitten Hartwalin Original vissyt. :kuola:. Yhdellään matalahiilihappoisella mansikkalitkulla ei päästä lähellekkään.

Eipä taida olla vaan kovin terveellisiä :nolo:
tuotekuva_kivennaisvedet.jpg

Vichy_imagokuva_13209_high_200dpi.jpg

Itse tulee vedettyä tuota Lidlin sinisessä pullossa olevaa vesihässäkkää. On ainakin meikäläisen makuun!

Hampaat menee!!!

Hammaslääkärini sanoi juomisesta puhuttaessa, että makeutetut kivennäisvedes (siis myös villitvadelmat ym) ovat emäksisyydeltään ihan limpparin veroisia hampaille. Että ei todellakaan suosittele litarkaupalla juomaan kuumallakaan! Vesi vanhin voitehista, siis kraana vesi.

Voiko nykyään enään mistään nauttia kun kaikki tuntuu olevan jollainlailla epäterveellistä...:eek:

Yks aika hyvä motto on ainakin, että terveellisiä tuotteita ei tarvi mainostaa, ne menevät muutenkin kaupan.

Samoin, luin joskus että nämä maustetut kivennäisvedet ovat huonoksi hampaille. Vähemmän vain hiilaria ;)

Vettä vaan naamaan, jos jano on. Miksi opetella edes juomaan noita. Vichy on sit asia erikseen kun ei hampaita pilaa ainakaan ph:lla?

Lidlin hiilihapotettua lähdevettä join enemmän aiemmin. Ostin Brita vesikannun ja kulutus tippui. Toimii oikeasti tuo suodatus todella hyvin. Esim jos vedessä on kloorin makua, tai itsellä oli lähdevedessä pieni sivumaku mineraalien vuoksi. :thumbs:

Edit: Ja nuo suodattimet toimivat vain maun parantamiseen. Mitään juomakelvotonta vettä niillä ei saa juomakelpoiseksi.

Olvin tai sitten Hartwalin Original vissyt. :kuola:. Yhdellään matalahiilihappoisella mansikkalitkulla ei päästä lähellekkään.

Eipä taida olla vaan kovin terveellisiä :nolo:
tuotekuva_kivennaisvedet.jpg

Vichy_imagokuva_13209_high_200dpi.jpg

Joo, noi on kyllä parhautta, (sopii myös kossun kanssa:hyvä:). Kuplii hyvin suussa, josta tulikin mieleen yks laivareissu vuosia sitten. Sillon krapuloissa toisena päivänä otettiin automaatista ramlösa?-kivennäisvettä useampi tölkki ja hyvin kupli tyhjässä vatsassa... :lol2:

Välillä tulee juotua noita kivennäisvesiä, ennen meni enemmän 1,5l pullo päivässä. Nyt ehkä pullo per viikko. Kaupasta sattui mukaan sitruuna novelle.

BonAqua ei ilmoita natrium-pitoisuuksia, mutta ainakaan tuoteselosteen perusteella siinä ei ole yhtään natriumia?!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom