Tero Pitkämäki

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Kuli sanoi:
PikkuEetu sanoi:
Oli tän päivän lehdessä juttua Tero Pitkämäestä.
Kaverihan on 192cm ja painaa 92kg ja ikää 23v.
Penkkitulos 160kg, tempaus 120kg ja työntö 152,5kg..
Näyttää ukko aikalailla kyllä rimpulalta, mutt kyllähän tota voimaa näyttäs olevan :worship:[/QUOT

Kerro vielä mikä lehti kyseessä?

keskisuomalainen

neutraali sanoi:
ihmeen kova penkki noin marjanpoimijan näköiseksi jätkäksi.
EIköhän kaikilla heittäjillä nää penkit ole ihan oma taiteenlajinsa, kun tavoitteena on räjähtävä eikä maksimivoima. Melkoisia pomppupenkkejä ainakin nuo kuulamiesten penkit ovat. Ei sillä etteikö Pitkämäki olisi todella kova keihäänheittäjä, mutta tuota penkkitulosta ei kannata verrata mihinkään kisanostoihin.

Täältäkin toive että mies pystyy heittelemään vielä monta vuotta. Yli 90 metriä keihäässä on kuitenkin aika paljon kovempi tulos kuin 160kg penkistä.

Dopey sanoi:
. Yli 90 metriä keihäässä on kuitenkin aika paljon kovempi tulos kuin 160kg penkistä.

Totta. 160kg penkkaajia on huomattavsti paljon enemmän kuin yli 90m heittäjiä;)
Tosin lajin harrastaja määrässäkin taitaa olla suuret erot, mutta silti.

Eiköhän se yli 90m keihäs kaari vastaa reippaasti päälle 200kg:n natu raw penkkiä.

En väitä tietäväni penkin nostamisesta mitään, mutta jos maailmassa on tällähetkellä joku 10 yli 90 metrin heittäjään, niin siitä voi ruveta laskeskelemaan...

quiz sanoi:
seppo räty oli kunno heittäjä. :) tero on tollanen naivi urheilijapoika.

tuli tuosta rädystä mieleen: ne oli jotkut olympialaiset tai MM-kisat 90-luvulla, rädyn viimeisiä kisoja. mies heitti keihään finaalissa tukijalasta nivelside poikki mut niin vaan heitti hopealle. haastatteluissa se sano aina jotain et "ois tuo keppi lentäny pidemmälle mut saatanan sorkka ei kestäny...":) ilkka tulikoura tai joku vastaava urheilulääkäri sano et sitä sen nilkkaa ei saa enää kuntoon edes leikkaamalla. mut mitäpä sitä yhdellä nilkalla tekee ku toinenkin on:)

tai itseasiassa niitä yli 90m heittäjiä ei taida tällä hetkellä olla kuin 4-5 :)

makarov
pitkämäki
thorkildsen
vasiljsevivksi :D
zelezny (vieläkö heittää)

jos lasketaan miehet jotka vielä heittää

yks laji missä tuon penkkituloksen vaikutus tulokseen on aika iso on seiväshyppy. esim. muistelen matti monosen penkkituloksen olevan päälle 200 kg.

Dopey sanoi:
EIköhän kaikilla heittäjillä nää penkit ole ihan oma taiteenlajinsa, kun tavoitteena on räjähtävä eikä maksimivoima. Melkoisia pomppupenkkejä ainakin nuo kuulamiesten penkit ovat. Ei sillä etteikö Pitkämäki olisi todella kova keihäänheittäjä, mutta tuota penkkitulosta ei kannata verrata mihinkään kisanostoihin.
Mä tarjoilen taas tätä Thorkildsenin blogia (vaatii uusimman Quicktimen):
http://web.mac.com/a_thorkildsen/iW...log/03E14629-2D70-4DCD-8AF3-C50C15B33E87.html
Tossa näkyy videolla 180kg penkki Thorkildseniltä, melkoselta muikunruodolta. Taitaa olla melkein pienempi kaveri ku Pitkämäki... Huikeet voimat!

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
mountainer: -voi olla että olen itse varsin väärässä, mutta kovasti ihmettelen tuota Monosen penkki tulosta, jos yli 200kg on punnertanut... Mistäs moinen tieto löytyy?

Joo näin tossa viimeviikolla Kuortaneen salilla kun Pitkämäki siinä tempo menemään.. En ois uskonu että nii "Keppi" jätkä kiskoo nii rajusti, on voimaa
:D

mountainer sanoi:
yks laji missä tuon penkkituloksen vaikutus tulokseen on aika iso on seiväshyppy. esim. muistelen matti monosen penkkituloksen olevan päälle 200 kg.
Sit voi olla jos lasketaan et se tekee kakkosen sadalla kilolla :rolleyes:
Edit:On kyllä kovia nuo Pitkämäen tulokset

risumies sanoi:
mountainer: -voi olla että olen itse varsin väärässä, mutta kovasti ihmettelen tuota Monosen penkki tulosta, jos yli 200kg on punnertanut... Mistäs moinen tieto löytyy?

oisko se ollu yleisurheilun kuvalehti tai joku vastaava. siinä oli juttu monosesta ja sit siinä oli listattu sen testitulosennätyksiä. kyllä se minun silmäänkin tuntu sillon aika isolta painolta. mut kun ajattelet että siinä vaiheessa kun hyppääjä irtoaa seipäästä se pitää tuottaa lyhyessä ajassa älyttömän iso voima. ja jos oot nähny se sällin telkkarissa niin ei se mikään kynäniska oo.

kai se tulos oli 200 kg tasan

Dopey sanoi:

Täältäkin toive että mies pystyy heittelemään vielä monta vuotta. Yli 90 metriä keihäässä on kuitenkin aika paljon kovempi tulos kuin 160kg penkistä.
no mulle on sama miten se on nostettu niin silti se on tuolle kuikelolle paljon:)
Mniska sanoi:
monosen yli 200, ei edes runkulla.
se kuolis ku 200 laitettas tankoon ja pitäis alas ottaa se. se ei saa irti telineistä 200. mistä näitä huhuja tulee. mononen on varmaan 150-160 miehiä.

kohta varmaan joku laittaa linkin missä mononen ottaa 205penkistä ja meikälle menee taas jauhot suuhun :D

Brutaali totuus:

Jos sulla ei ole voimaa et penkkaa edes 20kgta, ja Terolla on voimaa sen verran että penkkaa ton verran.

Bodaaja sanoi:
Brutaali totuus:

Jos sulla ei ole voimaa et penkkaa edes 20kgta, ja Terolla on voimaa sen verran että penkkaa ton verran.

Aijaa:rolleyes: Nämä on näitä elämän perus viisauksia...

juha79 sanoi:
Aijaa:rolleyes: Nämä on näitä elämän perus viisauksia...

Noh, kukin ottaa miten ottaa, ei kuulu mulle. Sori jos Juhalle tuli paha mieli, mut se paino voi olla ihan mikä tahansa. Ihan vaan mikä sulle sopii, mulle käy kaikki, vaikka 2kgta?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom