Teräaseet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Orava
  • Aloitettu Aloitettu
hehe kertakaikkiaan hyvää vittuilua. itse pidän kanssa aika outona touhuna kaikenmaailman teurastuspuukojen keräilyä. No, kunhan pidätte ne humalapäissänne ollessa siellä jossain helvetin lukitussa kaapissa, oli sitten miten teräviä tahansa

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
hehe kertakaikkiaan hyvää vittuilua. itse pidän kanssa aika outona touhuna kaikenmaailman teurastuspuukojen keräilyä. No, kunhan pidätte ne humalapäissänne ollessa siellä jossain helvetin lukitussa kaapissa, oli sitten miten teräviä tahansa
Humalassa pitää olla yleensä joku EDC mukana, kato ikinä ei ole lähtenyt tolkku ettei tietäisi mitä tekee. Frendit tietää että on mulla on se veitsi mukana ja usein kuuleekin että "Seagram, lainaa veistä". Milloin mihinkin makkaran duunamiseen tms. 4 kertaa elämässäni ollut poliisin kanssa kartsalla tekemissä. 2 kertaa veitsi on annettu takaisin, kerran takavarikoitu niin että tuli sakko ja kerran pelkkä takavarikko. Kaikilla kerroilla olen ollut päihtynyt. Siellä lukee että on jokin ase mukana, heti ne sitä kysyy ja aina olen heti sanonut missä taskussa se on, reilu peli. Tuosta keräilystä vielä että jenkeissä harrastus ei ole marginaalissa vaan aika suosittua. Mä käytän kyllä massia, jos on ylimääräistä niin oikein mieluusti veitsiin. Enkä ole yli 10 vuoteen ostanut "muovi leluja" vaan ihan laadukkaita näytteitä siitä mitä ihminen pystyy teräksestä tekemään jos on velhon vikaa. Eka puukko on ollut mulla 5v. lähtien, faija toi sen lapin tuliaisina. Sillä on monta majaa rakennettu, tehty jousipyssyjä jne. Sit pari vuotta siitä pari vuotta niin sain toisen kun tehtiin partiossa kimppatilaus. Kumpikin.puukko on tallella ja siitä pikku kilkistä lähtien osannut arvostaa kylmää terästä. Tämmönen tuli Facebookissa vastaan jos mennään itseasiaan eikä jauheta paskaa, ei tarvitse lukea tätä vaatimatonta ketjua jos vituttaa. Sen sanon vielä että en arvosta pätkääkään kriitikoiden mielipiteitä, en ymmärrä en arvosta, vaikka olisi kuinka mielipide. Niin tämmötteeseen törmäsin, vaatimaton pikku pulju kuten tämä ketjukin. www.turvakauppasi.fi Noilla on ihan hyvä meininki, varsinkin ne kurssit ja kubotan + raiskaus pilli. Tommonen pitäis olla joka naisella mukana. Muutamalle naiselle olen stiletin. tms. antanut, kyllä ne niitä osaa arvostaa ja ovat ymmärtäneet että miksi olen ne antanut.

Viimeksi muokattu:
Vedin noille jauhot kurkkuun tuolla yhdellä foorumilla kun ne ei tajunnut että meille annettiin eka puukko kun oli 5v. Ja tätä perinnettä olen jatkanut. Hei oikeesti, jos sun pitäs rakentaa keskelle metsää maja/suoja niin minkä valitsisit.työkaluksi? Vasara,ruuvari,kynsisakset vai puukko. Ja ne tunarit luuli siellä että Suomessa sais laillisesti kantaa pistotikaria kunhan teränpituus on lyhyt. What da fuck?

Kyllä itsekin olen ollut varmaan 5 ikävuoden paikkeilla saadessani ekan puukon. Tosin, sillä ei saanut veistellä kuin aikuisten seurassa tai luvalla. Muutama vuosi myöhemmin mora tallista, jos majan rakennukseen tai muuhun tarvi.

Mitään isompaa ei kyllä kulje mukana, mutta GoldSteelin joku 4 cm terällä oleva Super Edge on avainnipussa ollut vuosia teipin ja muun availua varten.

Tosin, kyllä se on muutaman kerran ollut käsi taskussa ihan puolustuksillisista syistä, kun on hetken lähiössä asuneena hieman yöaikaan jännittänyt kävellessä jokun epämääräisen joukkion ohi.

Kävin pitkästä aikaa Oulun työstökeskuksen sivuilla ja oh-hoh! Tarjonta oli tyyliin kolminkertaistunut mitä teräaseisiin tulee. Viimeksi tilasin sieltä vain tikarin ja metsästysveitsen, no olivat tosin uniikkeja, terät damascusta, nahkatupitkin oli ihan vimpanpäälle. Ny lähti sitten pikkasen isompi tilaus. Hinnat oli niissä mitä tilasin aika kilpailu kykyisiä ja hyvä maineisilta valmistajilta. Yksi reilu 400€ katana jäi vähän kaiveleen, sillä olisi ollut mahtavaa tehdä leikkausharjoituksia. Noh kaikkea ei voi saada, tällä minuutilla. Äijät taitaa muuten tehdä asioita oikein siinä firma on ollut pystyssä vuodesta 79. Toi niitten ykkösnyrkki SAK on kiva tussari, mutta miten helvetissä siihen saa luvan kun mahtuu taskuun ja vaikka boxereihin vyön alle kun menee klubille.

Ei tuo nyt mitään kovin kummoista vittuilua ole. Tuon tasoisella vittuilulla voi saada respektiä jossain lähiöpubissa, mutta onhan tuo nyt sivistyneiden ihmisten silmissä aika laadutonta käytöstä. Lisäksi jutuista huomaa, että on juuri kuultu niinkin uusi ilmaisu kuin "aikuisten oikeasti" ja se kuulostaa omasta mielestä niin coolilta, että sitä pitää sit viljellä viesteissä monta kertaa.

Vaikka kuinka olisi omasta mielestään mestari ja seppä, mut jos ulosanti on tuota tasoa, niin se kyllä vie uskottavuuden melko tehokkaasti (paitse ehkä jossain keskikaljaräkälässä).

Ei tuo nyt mitään kovin kummoista vittuilua ole. Tuon tasoisella vittuilulla voi saada respektiä jossain lähiöpubissa, mutta onhan tuo nyt sivistyneiden ihmisten silmissä aika laadutonta käytöstä. Lisäksi jutuista huomaa, että on juuri kuultu niinkin uusi ilmaisu kuin "aikuisten oikeasti" ja se kuulostaa omasta mielestä niin coolilta, että sitä pitää sit viljellä viesteissä monta kertaa.

Vaikka kuinka olisi omasta mielestään mestari ja seppä, mut jos ulosanti on tuota tasoa, niin se kyllä vie uskottavuuden melko tehokkaasti (paitse ehkä jossain keskikaljaräkälässä).
Onhan se jännä, kun samaan aikaa haukutaan sellaisia jotka veitsiä haluaa omistaa ja teroitella, ja seuraavassa hetkessä itse julistaudutaan sen homman parhaaksi osaajaksi. Eikö se ollutkaan sitten tyhmää touhua se veitsiharrastus jos kerran itse sitä voidaan harrastaa. Ihan kuin joskus peruskouluaikoina kun joku keksi jonkun harrasteen ja päti sillä. Ja sitten joku toinen rupesi samaan puuhaan, niin hirveä dissaus kun toinen änkesi omalle reviirille. Omien lasten juttuja kun kuunnellut, niin välillä voivat olla raivona kun joku kaveri alkanut kuunnella samaa bändiä mikä on hänen oma lemppari. Ei katsos voi enää esiintyä ainoana sen bändin tuntijana.

Nyt lähtis AK-47 pistin jossa teräkin oli hyvässä kunnossa hintaan 30e.
(Lahdessa kirpparilla tänään)

Liitteet

• 20190825_120553.jpg
    20190825_120553.jpg
    72,9 KB · Katsottu: 387
Joskus jotain moraa heitellyt mutta just vasta kuulin että ihan kunnon heittotähtiäkin on myynnissä.
Junnuna tehtiin jos jonkinlaista ninjaleffojen innoittamana mutta nuo myytävät on vissiin hiukan parempia kuin 1mm pellistä väännetyt :)

Noita heittoveitsiä pystyy ainakin tekemään itse. Tässä eka harjoitusväline no-spin heittoja varten. Tuli vaan vähän lyhyt.
IMG-20191017-123423-743.jpg

Täältä selailemaan

Toi No Spin -tekniikka on ihan oma taiteenlajinsa, minkä haluan kyllä oppia.

View: https://youtu.be/SThz_pIUggA

Tässä vähän taidonnäytettä erilaisista variaatioista:

View: https://youtu.be/6BdidSEXp3M

View: https://youtu.be/7GlOssRJwSc

Mulla ois ollut HSS18 terästä hyviä tankoja (200x30x3), ne on käytännössä teollisuushöylien teriä niin niistä olisi saanut hyviä heittoveitsiä :)

Tässä vähän parempi näyte tosta No Spinnistä(fedin style).

View: https://youtu.be/KvxsZLzVlD4

Ja noiden veitsienhän ei tarvitse olla edes teräviä sitten. Voiveitselläkin pystyy heittelemään poikkisyin leikattuun maaliin. Itselläkin on tankoa mistä ajattelin tehdä tollasen.

Katsoin just huvikseen että niitä saa omilla mitoilla ja tuollainen 210x25x3 maksaa 20e/kpl.
Niitä on helppo teroittaa vaikka onkin laadukasta terästä.
Vanhan kaartin höylärit teki niistä melko monimutkaisiakin muototeriä niin ilmeisesti kestää lämpöäkin hyvin muokatessa.

Katsoin just huvikseen että niitä saa omilla mitoilla ja tuollainen 210x25x3 maksaa 20e/kpl.
Vanhan kaartin höylärit teki niistä melko monimutkaisiakin muototeriä niin ilmeisesti kestää lämpöäkin hyvin muokatessa.

Kannattaa muistaa että isommilla ja painavammilla veitsillä on helpompi heittää sitten, eli 11-13".

Itse karkasin tota ekaa versiota ihan toholla ja öljyllä + sen jälkeen vedellä. Oli sen verran pehmeetä.

Kannattaa muuten katella ton teräasekeskuksen valikoimaa tosta linkistä minkä laitoin. Kun ei ne hirveästi maksa :ROFLMAO:

Tommonen nopee versio tuli tehtyä. Tollasia pitäs tehdä nyt joku 5 lisää ainakin.
Pienet reiät on merkkejä peukalolle. Keskellä oleva on tasapainokohta.

IMG-20191025-135856.jpg

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom