Teoreettinen hauispelleily-ohjelma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pyrsi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
No jos nyt ihan tosissaan haluat kasvaa,vaikka edes jonkunverran niin hommaat jonnekkin paikalliselle salille kortin (löytyy varmasti edullisia) ja pistät syömisiin edes pientä tolkkua ja katot vaikka tuolta faqista jonkun perus reeniohjelman ja siinä se. Punnerrukset ja leuanvedot on ihan hyviä liikkeitä mutta karu totuus kyllä on että ei niillä paljoa kasveta. Miksköhän tota sun terkkaris mahto semmosen kieltää, kasvuiässähän oot kyllä varmaan vielä mutta onhan sulla pituutta jo jonkun verran niin en mä ainakaan nää mitään estettä ettet vois salilla ruveta rauhassa vääntämään!

Ja niin hei jos rehellisiä ollaan niin etpä taida kesään mennessä kauheita ladonovia keretä kasvattamaan oikeen millään! Mut suosittelen kuitenkin puntin veivaamisen aloittamista. Tää on sit hiiieno harrastus! :kippis1:

Kävinpä tuossa viikonloppuna salilla ja se osoittautu ihan hauskaksi hommaksi. Täytynee alkaa käydä säännöllisesti. Kun lajina on kåripallo niin tuo pituuskasvu on aika tärkeä juttu, niin tuskin tulee kovin isoilla painoilla reenailtua.

Originally posted by wanker
Kun lajina on kåripallo niin tuo pituuskasvu on aika tärkeä juttu, niin tuskin tulee kovin isoilla painoilla reenailtua.
Heheh, mullakin oli monta vuotta koripallo se maailman keskipiste ja hirveä huoli siitä kasvanko tarpeeksi pitkäksi. Olin koko ajan muutaman sentin edellä broidia ja faijaa (mitä he olivat mun ikäisenä, nyt molemmat 190) ja kasvuennuste jotakin 192-193 cm. Koris siis oli ihan mun koko elämä, olin esim. jengimme paras pistemies Scaniassa 1997 jolloin otettiin kultaa.

No, puntti tuli kehiin ja pikku hiljaa muut lajit kiinnosti yhä vähemmän. Lajina wannabekehonrakennus ja pituutta lopulta 188 cm. Vituttaa että kasvoin näinkin "pitkäksi" sillä jokaikinen sentti lisää pituutta tarkoittaa sitä, että näyttääkseni oikeasti isolta mun pitää kasvattaa monta kiloa lihaa lisää. Näyttääkseni yhtä isolta kuin joku 175-senttinen 80-kiloinen mun pitää painaa 110-120 kg.

ELI: multa 14-vuotiaana aloitettu punttitreeni vei pituudesta muutaman sentin pois. Mutta no hätä, kohta säkin unohdat sen pallonpussituksen ja haluat jäädä lyhyeksi. :D

Originally posted by Hulkki
Vituttaa että kasvoin näinkin "pitkäksi" sillä jokaikinen sentti lisää pituutta tarkoittaa sitä, että näyttääkseni oikeasti isolta mun pitää kasvattaa monta kiloa lihaa lisää. Näyttääkseni yhtä isolta kuin joku 175-senttinen 80-kiloinen mun pitää painaa 110-120 kg
Tuo nyt kuvastaa kunnon omistautumista lajille, mutta jos tahtoisin olla todella "iso" niin toivoisin että varressakin olisi mittaa.

Ai miksi: no jos on luokkaa 170 cm ja leveä kuin ladon ovi, niin saa vielä yhden ennakkoluulon riesakseen eli uskon siitä että kaveri vain kompensoi lyhyyttään bodaamalla.

Meinaatko muuten tosissaan että 13 senttiä pituudessa meinaa 30-40 kg massaa noin visuaalisesti?? Tuolla perustelulla olen n. 5-6 lihaskilon päässä "kaappi"-statuksesta jos vain saisin poistettua muutaman kilon läskiäkin (nykyään 175/77...)

Olen kyllä lyhyempi kuin suurin osa ikäluokastani joten kommentti saattaa olla vähän värittynyt, en olisi pistänyt pahakseni jos teinikasvu olisi jatkunut vähän pidempään...

Toi pituus on jännä juttu, monilla lyhyillä miehillä tuntuu olevan jonkinlainen kompleksi. Esim. mun ukko väittää kiven kovaan, että se on 175 cm vaikka se on selvästi mua lyhyempi ja mä olen 168 eli se on jotain 165. Se kirjoittaa kaikkiin papereihinkin 175. Tiedän pari muutakin lyhyttä miestä, jotka väittää olevansa pitempiä kuin olevat. No, voi niitä löytyä naisistakin.

Originally posted by JSmith
Meinaatko muuten tosissaan että 13 senttiä pituudessa meinaa 30-40 kg massaa noin visuaalisesti??
En, toi oli vain pointtiani ilmentävä yliampuva esimerkki. Painoindeksistähän noi voi aika hyvin laskea, tosin mitä pidemmäksi mennään on mun mielestä hyvä lisätä vielä siihen pari kiloa jos halutaan näyttävää kokoa:

175 cm / 80 kg = BMI on 26,1
188 cm pitkän kaverin paino samalla painoindeksillä on 92,3 kg. Siihen se pituusbonus eli pitää painaa joku vajaa 100 kiloa että näyttää siltä 80-kiloiselta.

Toisaalta jos pystyy oikeasti kehittämään pitkään varteen kunnolla massaa ei lyhyemmät kaverit näytä enää melkein miltään vertailussa (Godzilla hyvä esimerkki).

En, toi oli vain pointtiani ilmentävä yliampuva esimerkki.

Ainoa 110-kiloinen ihminen kenet tunnen löytyy lähipiiristä ja ei ole ihan kisakireässä kunnossa, enkä kauheasti ole kiinnittänyt huomiota bodarikuvien kilolukemiin :D Siksi tämä tyhmähkö kysymys...mulla ei oikeasti ole mitään käsitystä missä suhteessa kilot ja kaappimainen olemus kulkee, kun lihas on painavampaa kuin läski. No silti, 80 vastaan ~100 kiloa on melko iso ero jos sitä tosissaan pysähtyy ajattelemaan.

Originally posted by naiskovis
Toi pituus on jännä juttu, monilla lyhyillä miehillä tuntuu olevan jonkinlainen kompleksi. Esim. mun ukko väittää kiven kovaan, että se on 175 cm vaikka se on selvästi mua lyhyempi ja mä olen 168 eli se on jotain 165. Se kirjoittaa kaikkiin papereihinkin 175. Tiedän pari muutakin lyhyttä miestä, jotka väittää olevansa pitempiä kuin olevat. No, voi niitä löytyä naisistakin.

En nyt sano että ukkosi olisi lysyssä :) mutta esim yks mun kaveri on 180cm (80kg) ja minä samoin 180cm (103kg); periaatteessa voisi toi paino "lyhentää" mua mutta se ei oo pointtini vaan se että sillonkin kun olin monta vuotta sitten 80kg oli tää kaveri myös silloin melkein päätä minua lyhyempi, aina saan katsoa alaspäin sitä. Eikä se mikään sohvaperuna ole, ihan urheilullinen jäbä vaikkei ookaan bodari. Ukkos voi ollakin 165 :) en sitä sano mutta monet on paljon lyhyempiä kuin mitä ne on pituudenmittauksessa, vaikkei (näkyvästi) huono ryhti olisikaan :thumbs: .

Heheh, mullakin oli monta vuotta koripallo se maailman keskipiste ja hirveä huoli siitä kasvanko tarpeeksi pitkäksi. Olin koko ajan muutaman sentin edellä broidia ja faijaa (mitä he olivat mun ikäisenä, nyt molemmat 190) ja kasvuennuste jotakin 192-193 cm. Koris siis oli ihan mun koko elämä, olin esim. jengimme paras pistemies Scaniassa 1997 jolloin otettiin kultaa.

No, puntti tuli kehiin ja pikku hiljaa muut lajit kiinnosti yhä vähemmän. Lajina wannabekehonrakennus ja pituutta lopulta 188 cm. Vituttaa että kasvoin näinkin "pitkäksi" sillä jokaikinen sentti lisää pituutta tarkoittaa sitä, että näyttääkseni oikeasti isolta mun pitää kasvattaa monta kiloa lihaa lisää. Näyttääkseni yhtä isolta kuin joku 175-senttinen 80-kiloinen mun pitää painaa 110-120 kg.

ELI: multa 14-vuotiaana aloitettu punttitreeni vei pituudesta muutaman sentin pois. Mutta no hätä, kohta säkin unohdat sen pallonpussituksen ja haluat jäädä lyhyeksi. :D

Kun 14 -vuotiaani aloitin treenit, niin pituutta oli muistaakseni n.178cm. Vaikka tuossa iässä treenasin jo "raskaasti" eli failureen asti, niin pituutta tuli kuitenkin tänne 187cm asti. Tiedä sitten olisinko pari senttiä pidempi ilman puntteja.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Vaikka meneekin jo off-topiciksi, niin jatkanpa vielä pituus-keskustelua. Itse suhteellisen pitkänä, ja erityisesti pitkäjäsenisenä on sellainen olo, että pitäisi puntata aivan sikamaisesti ennen kuin saisi tuloksia näkyviin. Olisin paljon mieluummin 10 senttiä lyhyempi. Liikkeetkin olisi paljon helpompi tehdä, kun ei tarvitsisi penkissäkään tankoa laskea kuin kymmenen senttiä... :D Nyt kun ottaa sellaiset painot käteen, joilla esim. olkapääpunnerrusta jaksaisi periaatteessa tehdä, niin voimista huolimatta ne heiluvat ja huojuvat pitkien käsivarsien päässä kuin harakanpesä puunlatvassa. Eli koordinaatio on paljon vaikeampaa säilyttää.

Ai miksi: no jos on luokkaa 170 cm ja leveä kuin ladon ovi, niin saa vielä yhden ennakkoluulon riesakseen eli uskon siitä että kaveri vain kompensoi lyhyyttään bodaamalla.

Kyllä mä ainakin podaan ihan vaan kompensoidakseni pituuttani, ja niin tekee kaikki muutkin tumpit. Mutta mitähän pitkät bodarit kompensoi?

Lyhyenä miehenä mullakin on muuten tapana aina liioitella pituuttani. Todellinen pituus on jotain 170,7 cm ja sanon AINA pituudekseni 171.

pistetään varmuuden vuoksi loppuun tämä jos sattuu olemaan tosikkoja liikeellä :rolleyes:

Joo hirveetä liioittelua on tuo (170,7 -> 171).

Mutta minkä ihminen pituudellensa voi ja onhan pitempi ihminen luonnostaan painavampi kuin lyhyt, eli ei se kaikki paino ole lihasta mitä pitkällä on enemmän kuin lyhyellä.

Joku tuntee olevansa pitkä 170 senttisenä, toinen lyhyt 190 senttisenä. Jos ongelmana on pitkä punnerrusmatka penkissä, niin vika ei välttämättä ole pitkissä käsissä vaan latteassa rinnassa.:)

minkä ihmeen takia pitää näyttää vahvalta 15-vuotiaiden edessä?

Originally posted by wanker eli olen 15 v. teinipoika, jonka pitäis saada jonkunnäköiset lihakset käsiin ja olkapäihin tässä kesään mennessä. Käytössä ei ole salia yms. laitteita. ja vaikka käytössä oiskin, en käyttäs koska koulun terkkari on ankara täti ja kielsi sen.
Pilkkaatteko te!?:curs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom