Mä olen suhteellisen tyytyväinen tähän ratkaisuun. YLEn kanavat on minä katson eniten ja koen, että sieltä tulee laadukkaimmat ohjelmat. Mainosrahoitteista kanavista ei ole ohjelmatarjonnan kanssa ylelle kilpailijaksi. MINUSTA mainoskanavat sisältää 90% paskaa, sitä salkkarit, idols, BB, 4D roskaa tulee ihan tarpeeksi jo televisiosta enkä usko, että ohjelmisto pysyisi nykyisellään vaan se alkaisi enemmän ja enemmän valua sinne missä ne isot massat on. Tultaisiin tilanteeseen jossa kotikatsomon useinmiten loistavat SUOMALAISET elokuvat jäisivät pois tai vaikka Strömsö, A-studio, Arto Nybergistä puhumattakaan.
Mä tiedostan kyllä kuuluvani vähemmistöön ohjelmieni kanssa, mutta siksi minä tätä koitan puolustella. Omat rahat kun ei riitä ohjaamaan elokuvia ja tuottamaan mukavia ja laadukkaita (keskustelu)ohjelmia, joissa ei aina tarvitse hiillostaa ja vittuilla alusta loppuun. Ei mene maikkarilla läpi tuollainen linja, kun siinä ei ole mitään sokeraavaa.
En minä kaikessa kannata markkinataloutta, jos nyt markkinahäiriköinnistä puhutaan. Siinä suhteessa olen kyllä YLE kriitikko, että ulkomaalaiset sarjat / hittielokuvat saisi jättää mainoskanaville, eikä alkaa heidän kanssaan epäreilusti kilpailemaan. Antaa vaikka etuosto-oikeus mainoskanaville ja sitten vasta Ylelle mahdollisuus. Näistä säästyneillä rahoilla sitten vaikka suomalaista urheilua lisää telkkariin.
Sinällään minua ei kiiinnosta miten tämä suomalainen tarjonta rahoitetaan, pääasia on, että rahoitetaan, tuotetaan ja lähetetään.