Televisiolupamaksu?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MuayThai
  • Aloitettu Aloitettu
Hyvin tuon ämmän mielipide muuttui. Kohta muuttuu Astrid Thorssin mielipide kun vaalit alkavat, niin kalastellaan ääniä että pääsis taas kusee Suomalaisten lahkeille.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hohhoijaa..

http://msn.kauppalehti.fi/index.jsp?oid=2010/03/31509&ext=msn


Joo vetäkää käteen vaan..

Mä oon ihan oikeasti messissä siinä, että kannetaan vaikka sitten kirpparilta haetut telkkarit eduskuntatalon portaille.

PITÄISKÖHÄN NOIDEN PÄÄTTÄJIEN NYT KUITENKIN VIELÄ ENSIN TARKASTELLA YLEN TUOTANNON SISÄLTÖÄ, ETTÄ VOISIKO SIELLÄ OLLA JOTAIN KARSITTAVAA..TAI SITTEN KILTISTI VAAN SIIRTÄÄ OHJELMAT MAKSUKORTIN TAAKSE..PERKELE..
 
Hyvin tuon ämmän mielipide muuttui. Kohta muuttuu Astrid Thorssin mielipide kun vaalit alkavat, niin kalastellaan ääniä että pääsis taas kusee Suomalaisten lahkeille.

Lukiessa muutamaa kommenttia ei taas voi kuin äimistellä.Ensin vitunmoinen rutina mediamaksun tulosta,melkein kovempi äläkkä sen siirtymisestä :jahas:
 
Alkaa olla aika kivikautista tämä tyyli. Ymmärrän kyllä, että verkko ei rakennu itsestään ja pelkästään kaupallisten kanavien tarjonta ei riitä. Mutta pitäisi nyt olla jotain mahdollisuuksia äänestää lompakollaan, miksi en voi irtisanoutua Ylen kanavista? Nykyisin alkaa palvelut tulla internetin yli, jengillä on maksukanavia, ohjelmia tallennetaan palvelimille ja katsellaan kun huvittaa, kyllähän tuosta Ylen touhusta ajaa aika ohi ja pahasti.

Veroista suoraan maksu, mutta maksu vaan siitä välttämättömästä opetussisällöstä jne. Joku 100 euroa olisi vielä kohtuullinen minkä mukisematta voisin maksaa. Mutta 250 euroa? Sisällöstä jota en katso, mutta josta en voi kieltäytyä.
 
Koskahan ne vetää tuon maksun verojen tyylisesti progressiiviseksi? Siinä oliskin taas oikein Suomen perusmeininkiä, mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat mediamaksua.

No meikällä ei ole telkkaria, eikä tule, joten säästyn tuolta korotetulta maksulta mediamaksuun saakka.
 
Lukiessa muutamaa kommenttia ei taas voi kuin äimistellä.Ensin vitunmoinen rutina mediamaksun tulosta,melkein kovempi äläkkä sen siirtymisestä :jahas:

Et nyt oikein ymmärtänyt mitä tässä haettiin takaa. Tuo kokoidean vetäjä haluaa varmistaa oman paikkansa seuraavassa eduskunnassa, nyt sitten siirsi sen siihen että pääsee taas eduskuntaan. Kun huomasi että suurin osa kansasta on koko pakko mediamaksua vastaan.

Ja ylen pitäisi leikata menoja rajusti. 4 tv kanavaa on liikaa ja monet radiokanavat.
 
Koskahan ne vetää tuon maksun verojen tyylisesti progressiiviseksi? Siinä oliskin taas oikein Suomen perusmeininkiä, mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat mediamaksua.

No meikällä ei ole telkkaria, eikä tule, joten säästyn tuolta korotetulta maksulta mediamaksuun saakka.

Eiköhän ne jotain keksi, ehkä seuraavassa eduskunnassa sitten viimeistään.

Miksi et omista telkkari? Ja miksi ei tule? ihan mielenkiinnosta.
 
Miksi et omista telkkari? Ja miksi ei tule? ihan mielenkiinnosta.

Moni ei omista telkkaria vaan omistaa esim. videotykin jossa ei ole tv-viritintä. Niiden hinnat on nykyisin jo hyvin kohtuullisia, siihen sitten kiinni vaikka se läppäri, mikäs se parempi mediatoistin? Internetistä löytyy laillisestikin ohjelmaa jo nykyisin ihan kiitettävästi.

Tämä vaan yksi esimerkki miten älytöntä on maksattaa kaikilta jotain yle-maksua. En tiedä Mikestä, mutta omassa kaveripiirissä on paljon porukkaa joilla ei ole mitään tv-viritintä kotona.
 
Joutuukohan ton maksamaan myös, jos ei asu Suomessa, mutta maksaa veroja Suomeen? Esim. jos on ulkomailla asuva yrittäjä ja toiminimi Suomessa.
 
Olen tänä vuonna käyttänyt YLE:n mediapalveluita sen verran että osallistuin ylex:n sivuilla arvontaan. Varmasti aivan kohtuullinen hintalappu tälle...
YLE (edes osin) mainosrahotteiseksi, se puolueettomuus nyt on vähän niin ja näin jo muutenkin.
 
Niin mites noi kaikki muissa maissa asuvat ihmiset, heilläkin on mahdollisuus käydä Ylen internet sivuilla, maksu kaikille joilla internet, koko maailmassa?

Jos tuosta voisi luistaa sillä että todistaa ettei käytä Ylen palveluita ja netissäkin niille sivuille saisi salasanan jos on maksanut niin sitten tulkoon vaan, lahjoitan mielelläni tuon digipoksin vaikka jollekkin köyhälle sitten.
 
Jeps, ihan kun Yle-areenan käyttöä ei voisi helposti salasanoilla rajata. Tai no, Yleltä tämä ei varmaan onnistuisi, pitäisi ostaa joka kotiin joku salauslaite...
 
Kyllä se olisi vieläkin helpoin ja paras tapa ottaa YLEn rahat suoraan budjetista, samalla toteutuisi progressio ja pienituloiset pääsis helpommalla.

Itse en ymmärrä sitä miksi ihmiset napisevat YLEn ohjelmista, parhaat dokumentit, asia- ja ajankohtaisohjelmat ovat aina tulleet YLEltä. Muut kanavat sitten kunnostautuvat sarjojen ja hömpän kanssa.

FST:n kanavan voisivat lopettaa ja siirtyä perinteiseen malliin, missä ruotsinkielinen ohjelmisto on ripoteltu pitkin viikkoa. Ei sitä pelkän Strömsön takia kannata säilyttää.
 
Kyllä se olisi vieläkin helpoin ja paras tapa ottaa YLEn rahat suoraan budjetista, samalla toteutuisi progressio ja pienituloiset pääsis helpommalla..

Miksi sinun mielestä paras tapa on se, että kaikki maksaa jostain vaikka ei sitä käyttäisikään? Jos on muitakin vaihtoehtoja tarjolla.
Miksi progression toteutuminen pitäisi olla tarkoitus kun maksun voisi suoraan määrittää käyttömäärän mukaan?
 
Itse en ymmärrä sitä miksi ihmiset napisevat YLEn ohjelmista, parhaat dokumentit, asia- ja ajankohtaisohjelmat ovat aina tulleet YLEltä. Muut kanavat sitten kunnostautuvat sarjojen ja hömpän kanssa.

Kaikkia varmaan kiinnostaa YLEn parhaat dokumentit, asia- ja ajankohtaisohjelmat... not. Eli miksi pitäisi maksaa?
 
Itse en ymmärrä sitä miksi ihmiset napisevat YLEn ohjelmista, parhaat dokumentit, asia- ja ajankohtaisohjelmat ovat aina tulleet YLEltä. Muut kanavat sitten kunnostautuvat sarjojen ja hömpän kanssa.

Kyllä, olet oikeassa. Yleltä tulee paljon hyviä dokumentteja, ajankohtaisohjelmia jne.

Mutta minua ärsyttää se, että en voi vaikuttaa siihen maksanko niistä vai en, vaikka en niitä katsoisikaan. Olen valmis luopumaan Ylen tarjonnasta jos sitten minun ei tarvitsisi myöskään siitä maksaa. Tietty on radiota jne. mutta voisinko saada jotenkin alhaisemman maksun jos luopusin Ylen tv-kanavista?

Riittäisi kun rahoitettaisiin suoraan veroista joku yksi Ylen kanava, siellä voisi esittää niitä opettavaisia asiaohjelmia. Muut sitten lisämaksun taakse, jos ottaisi kaikki kanavat, joutuis maksamaan nykyistä tv-maksua vastaavan summan.
 
Digiboxin ja videotykin yhdistelmä ainakin tuottaa lämpöä sinne kotiin?
 
Tanskalainen maajussi
YLE FST5 20.30 - 21.00
Osa 3/12. Frank on tehnyt unelmastaan totta ja nauttii elostaan maatilallaan. Eläinten pääluku kasvaa, kun Frank noutaa hautomolta hanhenpoikasia. Haaveena on vielä oma verstas. Tanskan televisio.

Kyllä tulee hyvää ohjelmaa primetimeen. Suosittelisin virittimen hankkimista niiden joilla sitä ei ole. Tuskin maltan jännityksellä odottaa kun hanhanpoikasten määrä lisääntyy jaksoissa 3-12. Seuraavalla tuotantokaudella verstaskin on valmis :jahas:
 
Back
Ylös Bottom