Tekninen pukeutuminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mxm
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL

mxm

Jossain joku threadi oli kuoritakeista mutta laitetaan nyt tällainen pystyyn.

Itse diggailen teknisistä asuista jos ulkona pitää jotain tehdä ja tässä vuosien varrella on tullut jos jonkinnäköistä gore-texia hommattua. Talvisin pukeutuminen on kuitenkin välillä vaikeaa ja nyt on ongelmaksi muodostunut jalkojen pitäminen lämpimänä eli housuprobleema! Mitään toppahousuja en omista, ne on jotenkin epämukavat. Mutta löytyy 1-layerin kerrastoja sekä kuorihousut. Osaakos jengi suositella, millaiset välihousut kannattaisi hommata, että pystyisi myös 10 asteen pakkasessa olemaan ulkona jäätymättä vartissa? Joskus oli Craftin välihousut mutta ne on jossain jemmassa eikä toimineet ihan parhaalla mahdollisella tavalla. Ideoita?

Farkuissa ja boksereissa (yläosakin, toki) tulee kuljettua tonne parinkymmenen pakkastasteen tuntumille. Sit rupee reisiä vilustamaan ja alaosaksi lähtee bokserit, Catmandoon mikrofleece-housut ja niiden päälle Haltin DryMaxX-pökät. Vielä ei ole kylmä tullut pukeutumisen takia. Haltit on käytännössä ihan vaan kalvotuulihousut. Tunnin paikallaan pakkasessa jumittaiseenhan ainoa hyvä on pilkkihaalari. Toppahousuja en edes omista. Mut jos vaikka kävelee koiran kanssa niin hyvin on parikin tuntia pärjännyt tuossa varustuksessa näissä susirajan paukkupakkasissa. Paleleminen on hyvin paljon henkilöstä kiinni. Itseä harvoin palelee, sisällä tai ulkona

mites helvetissä tämä liittyy muuhun urheiluun? :D

mites helvetissä tämä liittyy muuhun urheiluun? :D

Tekninen pukeutuminen liittyy ulkoiluun/vaeltamiseen/patikointiin ja sehän on sitä muuta urheilua;)

Mut joo, täytyypä käydä huomenna bongailemassa noita välihousuja jos löytyisi jotkut järkevät!

Mut joo, täytyypä käydä huomenna bongailemassa noita välihousuja jos löytyisi jotkut järkevät!
Ainaki täälläpäin Sportia ja Intersport myy vähänväliä microfleece-kerrastoa 19,90€. Vastaavia löytyy ihan Citymarketistakin, yleensä parin kolmenkympin hintaan. Itse olen noissa väliasuissa laiminlyönyt merkkiuskollisuuteni, jota muuten tulee ulkoiluvaatteissa noudatettua lähes yksikantaan.

Craftin ja Haltin kerrastoja tulee käytettyä täällä, muuten sitten luotan Milletiin, Peakiin ja TheNortFaceen. Melkoisia eroja noissa eri merkeissä on, hengittävyys ainakin on ihan eri luokkaa kun ottaa kunnon laatukamat alle.

Itse pihistelin vähän hiihtoasusta, kun kamppeet hommasin tos jouluna. Mulla on tuollanen craftin juoksupuku, ajattelin että sillä voi mennä. Sitten ostin alle vaan alusasukerraston ja tollasen mikrofleecepaidan. Päättelin että näin mukavuudenhaluisena, paskakuntoisena ja kylmälle kelille yliherkillä hengitysteillä tulee hiihdettyy vaa pikkupakkasilla, ja hyvin nuo on siihen riittänyt. Nuo viel aika halppiksii, mut lämmittävät ainakin ihan hyvin. Tai tuntuu toimivan, ku aluks ei oo mitenkään kylmä/kuuma olo mut sit ku vähän lämpenee kroppa niin sellanen mukava tunne, että ei hiosta mut ei kyl läkähdykään. Ei ne niin hyvin varmasti hengitä ku kalliimmat, mut tosiaan huoleti on pärjänny :) Makso parikymppii asu ja parikymppii fleecepaita, tarjouksessa kummatkin kyl oli.

Mä palelen sisällä, mut ulkona ei kyl helpolla tuu kylmä. Kovilla pakkasillakin veteli tossa juoksupuvussa tyytyväisenä, kävellen kylläkin. Noista alusasukerrastoista oon ihan fiiliksis, niin törkeen mukavii päällä.

Tekninen pukeutuminen liittyy ulkoiluun/vaeltamiseen/patikointiin ja sehän on sitä muuta urheilua;)

oolrait :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom