Tehokkain tapa kasvattaa/reenata olkapäitä?

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
eli haluaisin mielipiteitä tuosta olkapään alueen kasvatuksesta.

esim. mikä liike teidän mielestä tehokkain tapa saada kunnolla olkapäähän kokoa.

Riippuu missä vaiheessa uraas oot jne. Kaikki selkälikkeet ja punnertelut ottaa aika paljon olkapäihin. Pystypunnerrus, vipunostot sivuille ja taakse/face pulls riittää varmasti.

joo, olen reenannut jotakin 3vuotta, mutta nyt ollut 4vuoden tauko ja alottelen tässä uudestaan ja nyt alkuun mennään kevyesti muutama kk.

tuo olkapää juttu vain sen takia että kädet aikas hyvän kokoset nytkin, mutta olkapäät hieman jääneet pienksi.

tällä kertaa suurin huomio menee olkapäille ja rinnalle.

Puhtaasti ja yli 12 toiston sarjoja, vipareita sivulle-eteen, pystypunnerrus.

Niin ja takaolkapäitä ei kannata missään nimessä treenata? ;)

Takamitkä?! Ei vaan, itse reenaan olkapäät omana päivänään seuraavasti:
- pystypunnerrus 4 sarjaa, tanko/käsipainot
- vipunostot sivuille 3 sarjaa "superina", eli yhteensä 9 sarjaa (järkevää? en tiedä)
- pystysoutu 2 tai 3 sarjaa, käsipainot

Vipunostot taakse, eli mahalla maaten, teen selkäpäivänä.

Itse olen tehny välillä pari sarjaa vipunostoja sivuille rinta treenin yhteydessä esim.alkuviikosta ja loppuviikosta pystypunnerruksen/soudun. Nyt olen kokeillu vipunostoja eteen ja hetiperään vipunostoja sivuille. Vuoron perään..joka toinen eteen ja toinen sivulle. Sillä olen saanu kyllä mahtavan pumpin olkapäihin. Kaikki liikkeet niin puhtaasti kun vaan mahdollista. Itsellä oli opetteleminen maltillisilla painoilla ja saada tuntuma juuri siihen missä sen pitää tuntua. Aloitin kylmästi pienillä kiekoilla ja hain vipunostojen kulmat kunnolla.

Keskity moninivel liikkeisiin, ja vipuihin sivuille ja taakse mutta ei eteen, koska imho ne tulee tehtyä rinta punnerruksissa jo tukkoon.

Jos olkapääsi on heikko lenkki niin kokeile vähentää voluumia, kovemmalla intensityllä. Itsellä ainakin on toiminut kaikkiin heikkoihin lihasryhmiin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom