Tehokkain ojentajaliike

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Eilen tein seuraavanlaisen ojentajatreenin:

kapea penkki 2x6
ojentajapunnerrus 3 x 10
se Tomin mainitsema ranskalainen istuen yhdellä isolla käsipainolla 2 x 12

Ja ojenjatissa ihan törkeän kova polte ja tunne ja taas on mukavasti kipeenä. Tokihan tässä on uuden liikkeen tuomia etuja taas mukana, mutta todella hyvältä vaikutti toi viimeinen liike.

Tume 88 sanoi:
Ojentajapunnerrus niskantakaa z-tangolla ja ranskalainenpunnerrus käsipainolla.Toimii ainakin mulla todella hyvin.

Mulle on jäänyt epäselväksi näiden kahden termin ero (ranskalainen punnerrus ja ojentajapunnerrus (käsipainolla tai tangolla)). Vai onko niillä eroa?

Hmm..

se Tomin mainitsema ranskalainen istuen yhdellä isolla käsipainolla 2 x 12

Ja ojenjatissa ihan törkeän kova polte ja tunne ja taas on mukavasti kipeenä. Tokihan tässä on uuden liikkeen tuomia etuja taas mukana, mutta todella hyvältä vaikutti toi viimeinen liike.[/QUOTE]

Meinaatko että otetaan yksi iso käsipaino josta otetaan ympäriltä kahel kädel kiinni ja sit niskan takaa istuen työnnellään kattoa kohti? kyynperäät pysyy kokoajan niinku samas asennossa..? :eek:

Jaunty sanoi:
Meinaatko että otetaan yksi iso käsipaino josta otetaan ympäriltä kahel kädel kiinni ja sit niskan takaa istuen työnnellään kattoa kohti? kyynperäät pysyy kokoajan niinku samas asennossa..? :eek:

Just tätä minä meinasin. Ja viimeisenlä liikkeenä kun tekee, ei tarvitse enää olla mikään kovin suurikaan paino. Todella pätevältä liikkeeltä tuntui näin ensituntumalla.

Testorage sanoi:
Mulle on jäänyt epäselväksi näiden kahden termin ero (ranskalainen punnerrus ja ojentajapunnerrus (käsipainolla tai tangolla)). Vai onko niillä eroa?

No selvennystät tähän kyllä kaipaa varmasti moni muukin. Itsellä sellainen käsitys, että ojentajapunnerrukset tehdään esim. taljassa ylhäältä alaspäin, tai vaikka pään yläpuolella köydellä. Kun taas nämä istuen tai maaten tehtävät tanko ja käsipainoversiot on rankalaista punnerrusta. Oikaiskoot joku jos on "virallisempi" näkemys asiasta.

Timba79 sanoi:
No selvennystät tähän kyllä kaipaa varmasti moni muukin. Itsellä sellainen käsitys, että ojentajapunnerrukset tehdään esim. taljassa ylhäältä alaspäin, tai vaikka pään yläpuolella köydellä. Kun taas nämä istuen tai maaten tehtävät tanko ja käsipainoversiot on rankalaista punnerrusta. Oikaiskoot joku jos on "virallisempi" näkemys asiasta.

Olen nähnyt "ojentajapunnerrus"-termiä käytettävän vaihtoehtoisesti näistä "ranskalaisista punnerruksistakin", mutta en kyllä taljaversioista.

Eli "ojentajapunnerrus pään takana käsipainolla", oli sitten yhdellä kädellä (1 käsipaino) tai kahdella kädellä (1 käsipaino) tehtävä versio, ovat myös kutsuttavissa ranskalaisiksi punnerruksiksi, tehtiinpä ne sitten istuen seisten tai makuuasennossa?

Rakkaalla äpärällä monta nimeä...

Itsellä ainakin on toiminut hyvin tällainen setti;
3x5 Kapea penkki, toimii lämmittelynä
3x5-8 Ranskalainen punnerrus + kapea penkki perään loppuun asti väännettynä
3x dippi loppuun asti väännettynä

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom