Teemu Sinisalo Tampereen mansesterista avautuu!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
RRKalle sanoi:
Tää voi olla aika outo nosto, mutta meidän koulussa ainakin päästiin tohon 3-4 prosenttiin 14-16 v. pojista jo yläasteella ainakin kolmena vuonna putkeen. Ja nämä vain sminun tiedossani olevista käytöistä, tiedä sitten olisiko ollut enempi käyttäjiä, sellaisia mistä en tiennyt. Ja 16 v. kattaa vielä amiksen tai lukion ekan, eli meidän kaupungissa ikäluokasta yläasteella 82-84 syntyneet noin 4-6 prossaa kokeili mömmöjä. 18 ikävuoteen mennessä varmaan 6-8 prossaa.

helvetin korkeilta noi prossat tuntuu, mutta näin se vaan oli. Olen tässä hetken aikaa muistellut ja laskeskellut. Kyllä 9-luokalla venkut oli kova sana, vaikka feikkejä varmaan aika monet.

Joo, on aika outo nosto..etenkin kun tuo nyt on täyttä :anssi: . YSILLÄ ei meidän koulussa eikä muillakaan yläasteilla 4-6 prosenttia pojista edes nostaneet yli 60 kg penkiltä..Eikä niistäkään jotka nostivat tietääkseni KUKAAN ollut popsinut mitään vitun ryssiä. Ja mä pyörin "punttipiireissä" paikkakunnalla, jossa kuntosaliharjoittelu oli ja on vieläkin suosittua! Missäs RRKalle oikein olet asunut? Teilläpäin on tainnut olla kova juttu SANOA käyttävänsä venkkuja tms. jo ysillä, todella harva niitä on oikeasti vetänyt. Jotkut ovat näköjään jopa uskoneet niitä paskapuheita.:(

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Athlete sanoi:
! Missäs RRKalle oikein olet asunut? Teilläpäin on tainnut olla kova juttu SANOA käyttävänsä venkkuja tms. jo ysillä, todella harva niitä on oikeasti vetänyt. Jotkut ovat näköjään jopa uskoneet niitä paskapuheita.:(

Olisko korsossa tai havukoskella:lol2: :D (vitsi)

No olipa tuubaa kerrassaan RRKallelta, tai sitten elin minäkin nuo vuodet jossain tynnyrissä. Taisi olla yläasteella tasan yksi kaveri joka penkkasi sen maagisen 100 kg ja se taisi aloittaa salilla käynnin jo ala-asteella. Eli on vissiin menneet vähän mömmöt sekaisin tässä kohtaa.

No meidän ikäluokassa oli poikaoppilaita 80-90 riippuen yläasteen ajankohdasta 3 jätkää veti varmasti venkkuja. 2 vuotta vanhemmista tiedän 3 syöneen silloin ja vuotta vanhemmista kahden. Ja ehkä ollut jotain ketä en tiennyt. Näistä ei yksikään perustu kuulopuheisiin tai kehuskeluun. Joissain voi muisti pettää ja kaverit on ollut amiksen ekalla tai lukiossa mutta 16 v. silti. Tottakai noin pienessä otannassa on helppo tulla moinen tilastopiikki, vuotta nuoremmissa ei käyttäjiä tietääkseni ollut kuin yksi ja hänkin mahdollisesti vain uhosi. Itse ostin venkkuja 16-vuotiaana ja olin ehkä täyttänyt 17 kun aloin syödä niitä.

Ite kun olin yläasteella niin pari vuotta vanhempaa jannua veti voisilmää. Ihan tuhatvarma tieto. Samassa porukassa näky pyörivän kun veljensäkin kavereineen. Kaikki oli ku teurashärän ruhoja. Pojat harrasteli voiman_ostoo. Niin harrasti ainakin yhden isäkin. Tais olla valmennus kunnossa. En lähde arvaileen tilastollista prosentuaalisuutta tms. meidän koulussa muuten, mutta ilmeisesti tällaset jutut voi kasaantua sopivassa porukassa.

Ja ennenkun menee lukkoon niin mainittakoon että tuo tutkimus on täyttä paskaa, sen takia vaikuttikin ihmeelliseltä että asia oli näin kun olin ite 14-16 v. Pikku paikkakunnila ei paljon vaadi moinen tilastonmuutos.

tokkopaisto sanoi:
Ite kun olin yläasteella niin pari vuotta vanhempaa jannua veti voisilmää. Ihan tuhatvarma tieto. Samassa porukassa näky pyörivän kun veljensäkin kavereineen. Kaikki oli ku teurashärän ruhoja. Pojat harrasteli voiman_ostoo. Niin harrasti ainakin yhden isäkin. Tais olla valmennus kunnossa. En lähde arvaileen tilastollista prosentuaalisuutta tms. meidän koulussa muuten, mutta ilmeisesti tällaset jutut voi kasaantua sopivassa porukassa.

Juu, sellanen villitys kun tulee niin johan on tilastot ihmeissään. Sama kävi täällä huumeiden kanssa, kaikki oli kauhuissaan nuorten huumeongelmasta vaikka lopunviimein vain harva veti.

Heh joo...

Penkkasin kasiluokalla 70 kg ja olin meidän liikuntaryhmän (35-40) kovin nostaja. Enkä ollut käyttänyt mitään venkkuja, en edes penkkipunnertanut ennen tuota. Ekaa kertaa elämässä tartuin tankoon suurinpiirtein. Samalla tasolla oli muidenkin tietotaito voimailun/kehoilun suhteen. Silloin pelattiin sählyä, jalista tai korista...

Vuotta vanhempien joukossa oli muutama punttailija, joista ainakin yksi vissiin kerkesi pilaamaan pituuskasvunsa, kun jäi niin lyhyeksi. Nyt kun jälkikäteen muistelen, niin aika pieniä ne oli, tuskin mitään aineita olivat vetäneet.

Koululaisten keskuudessa leviää kaikenlaisia huhuja "toi käyttää hormooneja." Just joo. Ensimmäisen kerran kuulin sanan anaboliset steroidit yläasteella, kun liikkamaikka valisti meitä kaksoistunnin verran dopingin käytön vaaroista.

No oli meidän koulussa yksi aivan saatanan iso voimailija, joka kokonsa puolesta oli saattanutkin jotain napsia. Talkkari nimittäin. Sille ei kovin moni viittinyt vittuilla. :D

Pikkuveli valittaa että kaikki hänen 9-luokkalaiset luokkalaiset nostaa satkun penkistä uimahallin salilla, jossa pikkuveli ei käy, ja vain silloin kun veli ei ole kattomassa. Koulun salilla, missä pikkuveli käy, ne samat jannut lämmittelee pelkästään 40kg:llä. Pikkuveikka nostaa 50kg.

Pitäishän tosta nyt osata laskea yhteen 1+1 sen jälkeen kun kommentoin millasta menestystä ne luokkakaverit saiskaan jos ne menis kisoihin nostamaan.

Mutta ei. Murrosikäiselle kun se epäilys on tullut niin se on jäädäkseen. Nyt ei mun kanssakaan tuu salille edes aamusta vaikka oltais ihan yksin siellä. Häpeää niin kovasti tuota tulostaan. :jahas:

Mun pointti siis se, että murrosikäisiltä on turha yrittää mihinkään paperitestiin saada tilastokelpoista matskua.

Toi on totta, paperillahan kusettaa aina ton ikäset. Mekin kirjoteltiin kersoina huumekyselyyn että vedetään tinneriä ja kohtaan missä kysyttiin keneltä sitä saatte laitettiin että vanhemmilta.

Taannoinhan oli se kyselytutkimus jonka mukaan 2-4 prossaa 10 vuotiaista tytöistä roinaa jenkeissä. Samaa schaissea tällaisetkin tutkimukset. Meidän aikaan vaan sattui buumi että venkkuja oli tarjolla. Ittellenikin venkut sain 30-vuotiaalta roinarilta, mitä vittua sekin mietti kun myy 16-vuotiaille troppeja. Ja osalla potki hyvinkin nuo, eli ei pelkkiä feikkejä ollut.
Oli se hauskaa aikaa kun 17-vuotias kaverini nyppi 175 penkistä vuoden kunnon treenin jälkeen ja nännit oli turvoksissa. No, nykyään on kait meno vähän rauhoittunut, ei ole ketään ketä myisi mitään kersoille, meidänkin senaikanen sorsa kuoli tossa vuosi sitten.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom