Teemu Packalen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TML
  • Aloitettu Aloitettu
En kyllä ihan tajunnut tuota logiikkaa, että kun toimittaja ei muistanut Niinimäen nimeä, se on osoitus siitä, kuinka UFC-sopimuksella pääsee helposti tähdeksi. Eikö se ole pikemmin osoitus siitä, että pelkkä UFC-sopimus ei riitä tähdeksi tulemiseen?
Olihan se vähän ristiriitaisesti sanottu. Seppäsen pointti oli tuossa kuitenkin se, että vaikka olet kuinka hajuton, mauton ja väritön ottelija, niin pääset kuitenkin aika hyvin Suomessa framille pelkällä Ufc-statuksella. Muisti varmaankin Niininäen olleen otsikoissa melko paljon, mutta kuitenkin piti niin epäkiinnostavana tapauksena, ettei edes muistanut nimeä, joka taas vahvisti pointtiansa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onhan se tietty totta, että UFC:lla on tietty statusarvo, mutta itse en nyt ihan ymmärtänyt tätä tähtihöpinää muutenkaan. Sinne nyt kuitenkin kai suurin osa suomalaisista pyrkii ihan urheilemaan. Enkä mä nyt oikein hiffannu tota huijari juttuakaan. Se että taso ei riitä UFC:ssa ei tee kenestäkään huijaria. Ennustus meni nappiin, mutta muuten tyhjää lätinää.

Seppäsen analyysit näyttävät perustuvan siihen, että hän yksinkertaisesti vain dissaa urheilijaa, jolloin tietysti osuu oikeaan aina silloin kun tämä häviää. Mikäli urheilija ei ole aivan maailman ehdotonta kärkeä, niin osumaprosentti lienee kohtalainen. Tässä analyysi Makwanin tilanteesta.

View: https://www.youtube.com/watch?v=rjg1mqyb8oY

Tuo on siis tehty siinä välissä, jossa Makwanin edellinen ottelu oli voitto Jason Knightista (UFC-rekordi 4-3), mikä lienee Suomen kaikkien aikojen kovimpia saavutuksia vapaaottelussa. Knightia Seppänen nimittää totaaliseksi pummiksi. Ja tässä ennakoidussa matsissa Makwan sitten murskasi Cage Warriors -mestari Chris Fishgoldin.

Seppänen tekee tuossa itse ihan samaa, mistä arvostelee Packalenia ja Makua, eli keskittyy toissijaisiin asioihin ja toisten somekamppanjointiin ja näkyvyyden kehittämiseen yms. itse urheilun sijaan. Urheilutoimittaja kun voisi puhua urheilusta, eikä kaikesta sen ympäriltä. No toki tuolla tavalla räksyttämällä saa kuulijoita ja hänestä puhutaan ja sehän tuossa on tarkoituksena.

Sinällään krittiikiäkin voi toki esittää suomalaisten ottelutahtia ja muuta tekemistä kohtaan, eli ei Seppänen ihan metsässä ollut analyyseissään.

Täysi paskakasa koko ukko. Katkeruus omasta urheilullisuuden ja menestyksen puutteesta paistaa nolosti läpi. Suomessa urheilutoimittajalta ei vaadita kummoista koulutusta. Ei tarvitse esim käydä yliopistoa.

Täysi paskakasa koko ukko. Katkeruus omasta urheilullisuuden ja menestyksen puutteesta paistaa nolosti läpi. Suomessa urheilutoimittajalta ei vaadita kummoista koulutusta. Ei tarvitse esim käydä yliopistoa.

Lontoon olympialaisten aikaan Seppänen oli mukana jossain Ylen keskustelussa. Siitä ja vanhan Urheilulehden videoista jäi minulle hänestä ylimielinen ja jotenkin negatiivinen kuva. Seppänen on opiskellut Tampereen yliopistossa tiedotusoppia, mutta jätti sen sikseen, koska "huomasi opettavansa opettajia." Sellaisella asenteella siis liikentessä.

Seppänen on opiskellut Tampereen yliopistossa tiedotusoppia, mutta jätti sen sikseen, koska "huomasi opettavansa opettajia." Sellaisella asenteella siis liikentessä.
Äänekkäät ja täysin perusteettomalla itseluottamuksella varustetut kasuaalit tietävät aina paremmin miten urheilijoiden pitäisi tehdä, kuin urheilijat tai valmentajat itse. Kamppailu-urheilu vetää näitä nojatuolivalmentajia jotenkin erityisen voimakkaasti puoleensa. Seppäselle, ja muillekin vastaaville sepille, tekisi hyvää vähän sparrata jollain kamppailu-urheilusäännöillä. Sen jälkeen löytyisi varmasti paremmin kunnioitusta, nöyryyttä ja oikeaa tietoa.

Lontoon olympialaisten aikaan Seppänen oli mukana jossain Ylen keskustelussa. Siitä ja vanhan Urheilulehden videoista jäi minulle hänestä ylimielinen ja jotenkin negatiivinen kuva. Seppänen on opiskellut Tampereen yliopistossa tiedotusoppia, mutta jätti sen sikseen, koska "huomasi opettavansa opettajia." Sellaisella asenteella siis liikentessä.
😂😂😂

Seppänen on malliesimerkki Dunning-Kruger-efektistä: mitä matalammalla tasolla sekä osaamistaso että ymmärrys jostakin aihepiiristä yksilöllä on, sitä pahemmin tämä myös yliarvioi oman kykynsä arvioida omaa ja varsinkin muiden osaamistasoa sekä ymmärrystä.

Pihalla koko äijä.

Itse jotenkin ajattelisin tämän niin, että vaikka Packalenin taso ei ole oikein riittänyt UFC:hen, hän on hyödyntänyt tilaisuutensa ja hoitanut uransa fiksusti, kun kykenee elättämään itsensä vapaaotteluun liittyvällä oheistoiminnalla.

On kai tämä selvästi parempi tilanne kuin että ottelisi jossain pienemmässä organisaatiossa ja samalla olisi ovihommissa tai K-kaupan kassalla?

Itse jotenkin ajattelisin tämän niin, että vaikka Packalenin taso ei ole oikein riittänyt UFC:hen, hän on hyödyntänyt tilaisuutensa ja hoitanut uransa fiksusti, kun kykenee elättämään itsensä vapaaotteluun liittyvällä oheistoiminnalla.

Olen samaa mieltä. Itse en ole Packalenin uraa seurannut, mutta jos hän on vapaaottelulla saanut pidettyä itsensä leivässä ja ennen kaikkea harjoittelemaan täysipäiväisesti, on sekin jo hyvä suoritus. Surullisempiakin kohtaloita kamppailulajeista löytyy varmasti.

Hyvä artikkeli Pacun kokemuksista ja muutenkin paljon ajattelemisen arvoista juttua päävammoista ja niiden vakavuudesta.

Toivotaan, että mies on kunnossa, mutta en tiedä haluaisinko nähdä miestä enää häkissä muuta kuin valmentajan tai kulmamiehen roolissa.

Packalén on sympaattinen ja fiksu kundi. Se on hienoa, että joku uskaltaa näistä varjopuolistakin puhua, etenkin kun on kokemusta ja näkemystä. Oma veikkaus on, että saattaa jatkossa kisailla tatamilla, mutta häkkiin ei enää kipua kilvoittelemaan.

Teemu on helvetin hieno mies ja mä toivon hänelle pelkkää hyvää. Mitä olen seurannut ,niin Teemu ei kylllä enää tarvitse UFCtä , vaan sillä on kyllä hyvin pulla uunissa tossa hyvinvointibisneksessä. Ei UFC voi tarjota muuta kun tilaisuuden näyttää.

Pistää miettimään onko näillä Overeemeilla ja Antonio Silvoilla minkälaista päävammaa kertynyt päähän kun näähän on pökrätty melkein neljä kertaa enemmän samaan tyyliin kuin Packalen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom