Tee-se-itse penkki

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Harper
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Painot löytys omasta takaa mutta penkki uupuu. Onko kukaan koskaan tehny itse. Sinällään ei vaatis paljoa kun hitsais vaan vahvasti metallit kiinni. Onko kenelläkään esimerkiksi jotai ohjeita tai esim. kuvia jos joku on jo tehnyt itse?
Ja onko edes järkevää koittaa?

Materiaalit maksais enimmillään sen kakskymppiä. Mutta eniten huolettaa että kuinka saada siitä mahdollisimman tukeva.

Paikalliselle salille vaan mittanauhan kanssa. Siis sellaiselle salille josta löytyy kunnollinen penkki.

Ei ole kummoinen homma jos rälläkkä ja puikko kädessä pysyy. Kunnon saumaa sitten eikä mitään räkimistä. :thumbs:

Saumakohtien päälle voi hitsata vahvikkeiksi vaikka palat lattarautaa taikka kulmaraudan natsat.Jos tuntuu siltä että omat hitsaukset voi pettää:D

Vaikka kyllä sopivan kokoisesta profiilista tehty ja huolellisesti hitsattu pitäisi kestää.

jos on epävarma kestävyydestä niin treevata kannattaa.. omassa penkissä ei kyllä ole ja hyvin on kestänyt.. hitsaa vaan huolellisesti..

Kyllä on meidän amiksen salilla penkki ihan oman talon tuotantoa, eikä mikään huono, mitä nyt se penkkiosan päällyste vähän turhan liukas. Mutta hyvä tapa säästää rahaa, kunhan tulee riittävän vahva.

Ite alotin treenaamisen landella laudoista 15 minuutissa väsätyllä penkillä :D sillä mentiin koko kesä, tosin painoa ei raudoissa ollu ku sellaset 70kg mut toi on tosimiehen ratkasu jos susta löytyy vähääkään Puuha-Peteä! :rock:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
siihe mihinkä mennään selälleen, niin teet semmosen sopivan kokosen puupalan, sit sen kokosen pehmusteen ja sit niittaat nahan siihen lankkuun kiinni ja se pehmuste väliin. :rock:

Nahkaa 2m neliötä 10euroa
rautaputket 5metriä 15 euroa
ruuvit 5euroa

Siis sinällään ei ole mitään tajua paljonko se nyt tarkasti laskettuna tulis maksamaan,mutta on todellakin edullisempaa kuin ostaa kaupasta.

kuinkaha paljo semmone ite tehty penkki tulis lopulta maksamaa?

Eipä tuohon paljoa materiaalia tuhlaannu.Pätkä profiiliputkea,levyn palainen,saranat jos haluu säädellä kaltevyytta,hieman toppausta ja päällystettä.

Topiikin aloittelija arveli ekassa postissaa että enimmillään kaks kymppiä.Arvelisin pikaisesti et reilul viidelkympil vois selvitä jollei innostu tuhlailemaan.Ne painot ja tanko sitten maksaakin enempi.

Penkin mitat löytyy helposti netistä. Ainakin parin jenkkiliiton sivuilla on sääntöjenmukaisen penkin mitat. Saitteja en nyt muista, mutta googlettamaan vaan.

Itse väsäsin tuossa muutama kuukausi sitten kunnon penkin itselle. Voin laittaa siitä kuvia joku päivä kunhan muistan vaan ottaa niitä. Tein tuon muistaakseni 70*70*4mm profiilista ja sitä ei todellakaan saa millään 15€. Oliskohan kaikki rautamateriaali maksanut yhteensä jotain 70-100€ plus maalit. Penkkiosan päällysteeksi laitoin keinonahkaa. Vaikka itse sanonkin niin tuli parempi kuin mitä monella salilla on ja varmasti on tarpeeksi tukeva. Painaa varmaan jotain 70-90kg.

Jos on pienellä budjetilla liikkeellä niin,siitä helppo projekti tollainen penkki on,ettei materiaalit ole mitoitukseltaan niin tarkkaa.Kunhan putken koko on riittävää ja osaa hitsata,niin voi pienellä etsimisellä saada tavarat vaikka ilmaiseksi.

Itellä oli joskus Isäukon yhtenä lauantai iltapäivänä tekemä penkki.Kaikki materiaalit "ilmaiseksi" kotinurkista.Profiiliputket löytyi jostaan autotallin nurkasta lojuumasta,osa taisi olla pyöreääkin putkea.Vanerin palaiset istuinosaksi (oli kallistus sätö)ja karvaista kokolatiamattoa päälle.Vähän oli kovan puoleinen,mutta silti oli käytössä parisen vuotta muuttoon asti.

Painotkin oli käytetyt ja jonkun itse tekemät.Polttopillillä leikatut rautalevystä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom