Tee se itse: bulgarialainen hiekkasäkki

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%

Timo Kettunen

Health Skeletor
AMMATTILAINEN
Tämäkin hassuilu julkaistu alunperin sivuillani. Jos treenivälineiden askartelu kiinnostaa, niin laitanpa tämänkin tänne. Aikomukseni on tehdä pian sivuille videota tämän käytöstä, mutta sipaisen toki senkin hengentuotoksen sitten tännekin...

Tee se itse: bulgarialainen hiekkasäkki

Väsäsin ensimmäisen tee se itse -treenivälineen. Bulgarialainen hiekkasäkki aka bulgarian sandbag, olkaa hyvä.

Tällä metkalla välineellä voi tehdä vaikka mitä mielenkiintoista. Sitä voi pitää niskassa treenin aikana, sen kanssa voi kyykätä, se pysyy selässä punnertaessa, sitä voi tempaista, sitä voi pyörittää, sitä voi heitellä... lista on pitkä. Aito tällainen kuitenkin maksaa paljon, joten tehdäänpä low budjet -versio. Kävin ostamassa tyhjän auton sisäkumin, jesaria ja nippusiteitä. Rengas maksoi 11 e, teippi ja nipparit 13 e. Olisin varmaan jostain vielä halvemmalla saanut, mutta nyt kävi näin. Koko härpäkkeen hinnaksi tuli siis 24 e, mikä ei ole paljoa. Ja hintaa ei voi tämän kokoon näpertämiselle laittaa, koska tämähän on gladiaattoriströmsö puppiduu. Idea tähän ei ole oma, vaan internetin.

Eli ensin likvidoidaan auton sisäkumi, askarellaan vähän, täytetään se hiekalla ja askarrellaan lisää. Sitten muristaan ja kasvatetaan vähän karvoja. Sitten treenataan.

bsb1.jpg

Tyhjä auton sisäkumi, jonka unelma uimarenkaana olosta murskataan kohta täydellisesti.

bsb2.jpg

Ja tässä ovat tuhon välikappaleet. Murhaväline eli sakset ei näy kuvassa herkimpien säästämiseksi.

bsb3.jpg

Hei hei sisäkumi.

bsb4.jpg

Tein ensimmäisen kahvan vain puristamalla toisen pään kasaan ja vetämällä nippusiteet tiukalle sopivaan kohtaan. Seuraavaksi tarvitaankin sitten hiekkaa...

bsb5.jpg

...jota minulla ei ollut.

bsb6.jpg

Onneksi pihalta löytyi aarre!

bsb7.jpg

Mutta eihän se mihinkään riittänyt. Lähdin siis lasten hiekkalaatikolle varkaisiin. En kuvannut tätä järkyttävää rikosta...

bsb8.jpg

...joten siirryn suoraan täytettyyn makkaraan. Täytin säkin pihalla, koska paikallinen vaimo ei innostunut ajatuksesta roudata hiekkaa sisälle... Tässä vaiheessa toinenkin kahva on jo askarreltu paikalleen.

bsb10.jpg

Lähes valmis mäiskytin toisesta kulmasta.

bsb11.jpg

Viimeistelyvaiheessa sipaisin ylimääräiset pätkät nippareista pois.

bsb12.jpg

Päätin kietaista päälle vielä kolmannen nippusiteen - kaiken varalta.

bsb13.jpg

Sitten paikalle tuli roudari, ja veisti minulle kahvat tuosta roudarien taianomaisesta ja kaikkivoipasta materiaalista.

bsb14.jpg

Valmis säkki.

bsb15.jpg

Ja vielä toisesta kulmasta.

Nyt voinkin alkaa leikkiä bulgarialaista. Säkin rakenteluun meni alle puoli tuntia. Säkin paino on about 7,5 kiloa, mikä on varmasti ihan riittävästi näin alkuun. Netistä löytyy paljon treenejä tälle hakusanoilla bulgarian sandbag workout, mutta laitan jossain vaiheessa itsekin videota. Nyt lähden testaamaan miten tämä säkki, yhdeksän kilon leka ja auton rengas käyttäytyvät pimeällä pihalla...

Suositut

Back
Ylös Bottom