Team M&M Podcast

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Kysymys podcastiin:

Olen kuullut jostain että kahvin ja vihreän teen juominen kiihdyttää rasvanpolttoa, onko noiden juomisesta mitään haittaa bulkilla jos juo vaikka useamman kupin päivässä?

Ja mitä mieltä vitamiinilisistä? Näistäkin itse kuullut että ainoastaan d-vitamiinin popsimisella olis jotain hyödyllistä vaikutusta, pitääkö paikkaansa.

Kysymystä pukkaa: Mihin perustuu väitteet ettei juuri treenattua lihasta saisi voimakkaasti venyttää? Vaikka joissain ohjelmissa niin jopa käsketään?

Akille kyssäri dieetistä: hiilari-, VHH- vai ketodieetti, mitä suosit valmennettaville ja miksi? Vai onko yksilökohtaista?

Kysymystä podcastiin

Valmarin tai muun happo-emästasapainottajan käyttö. Kannattaako tälläistä käyttää kun ruokavalio kuitenkin melko hapan pitoinen? Saanut sellaisen käsityksen kun maito- ja lihatuotteita menee paljon niin lähes mahdoton syödä niin että PH-arvo olisi neutraali.

Kysymys podcastiin:

Onko maitorahkassa/raejuustossa jotain maagista vai voiko ne hyvällä omalla tunnolla korvata esim. heralla, kun eivät maistu sitten yhtään?

Kysymys Mähöselle kaseiinista, sen vaikutuksista, hyödyistä ja haitoista.

- Useampi lääkäri on suositellut monien lääkevalmisteiden käytön yhteydessä vältettävän maitotuotteita (ilmeisesti juuri kaseiinin ja sen ominaisuuksien vuoksi), tunti ennen ja jälkeen. Mutua vai ei? Itselleni krooniseen selkäsairauteen lääkkeitä syövänä erittäin oleellinen tieto.

- En itse ole kilpaurheilija ja ruokavalioni myötäilee vain osin perinteistä bodymunkkien ruokaympyrää, mutta pyrin orjallisesti noudattamaan "sääntöä", jonka mukaan jokaiselta aterialta on löydyttävä valkuaisaineita. Onko jotain ratkaisevaa eroa, että syön käytännön syistä päivässä vain kaksi kertaa lihatuotteita ja muilla aterioilla joko maitotaloustuotteita (käytännössä maito, maitorahka) tai heraproteiinivalmisteita?

Haluaisin kysyä sellaista ravintopuolen asiaa, mikä liittyy treenin jälkeisen aterian proteiinilähteeseen. Eli tulisiko treenin jälkeisellä aterialla syödä suht nopeasti imeytyvässä muodossa olevaa prodea, kuten kanaa? Entä nauta, onko se turhan hidasta?

Kysymys podcastiin: Olen ymmärtänyt iltahiilareita suositellaan vältettävän. Olen kuitenkin maltillsella bulkilla (+300-600kcal) ja treenit menevät välillä tosi myöhään. Onko haittaa syödä pastaa/perunaa/riisiä alle 1h nukkumaan menemisestä?

Muutama kysymys podcastiin:
1) Miten tärkeänä näätte yöllisen esimerkiksi vessareissun yhteydessä juotavan protskudrinkin "nalkkarin" (kaseiini/hera) sisällyttämistä ruokavalioon? Vai riittääkö tarpeeksi tuju määrä esim juuri kaseiinia rahkan yms muodossa ihan aamuyöhön saakka. Oon lukenut Jan Sundellin kirjan, jossa hän kyllä aihetta puoltaa, mutta haluaisin kuulla teidän mielipiteenne.
2) Aki, miten paljon perustat ruokavalioiden suunnittelua makrojen ja kaloreiden hifitarkkaan laskemiseen? Määrät (protskut, rasvat, hiilarit) toki optimaaliselle tasolle, mutta entä jos ruokavalion muodostaisi kroppaa kuunnellen, vaakaa ja peiliä seuraten ja syöden laadukasta ruokaa.
3) Käytättekö mitään "superfoodeja"? Esim kaakaotuotteet, kookostuotteet, hamppu, marjat, levät yrtit jne...

Kiitos vaivasta :)

Kysymys Podcastiin.

Kun ruokavaliossa hiilareita tulee paljon ja proteiinia sopivasti niin miten rasvoja kannattaisi nauttia ja kuinka paljon. Monesti olen lukenut ettei rasvoja kannata laskea hirveesti alle 30% ja itse pitänytkin rasvat siinä 25-30% tienoilla.

Kyseessä siis ihan perustreenikausi eikä mikään dieetti.

Jos syön esim kanaa n. 150g ja riisiä n. 100g onko ihan ookoo vetää ruokalusikallinen oliiviöljyä päälle ?

Kiitos jo etukäteen. :D

Podcastiin:

Rasvan merkitys hiilaripelottomassa ruokavaliossa oltiin sitten plussilla tai miinuksilla? Kuinka paljon ja mistä lähteistä? Mihin rasvaa tarvitaan, muuta kuin nössöjen kalorilähteeksi? Aina runsashiilarisesta ruokavaliosta puhuttessa toitotetaan, että matalilla rasvoilla. Mitä tämä "matala" siis oikeasti tarkoittaa?

Ja kiitos

Vielä olis toinen kyssäri.

Mitä suosittelisitte jos nivelet tuntuu kipeiltä kovan treenin jälkeen ?

Onko MSM-jauheesta tai jostain muusta lisäravinteesta hyviä kokemuksia ?

Kiitos ! :)

Kertokaa putkirullailusta ja sen tärkeydestä/turhuudesta suhteessa venyttelyyn. Kenelle? Koska? Miksi?

Mitä mieltä olette pitkistä/kivuliasta doggcrapp tyylisistä extreme/fascia venytyksistä?

Kiitos!

Levosta ois kiva kuulla jotain syvällistä:) kaikenlaisia mielipiteitä löytyy.. Mikä teidän näkökanta? Jos vaikka reenaa kovaa 5-6 krt viikko niin miten lepo kannattaisi sijoittaa ja millä aika välillä? Onko parempi levätä esimerkiksi viikko kunnolla tekemättä mitään vai ottaa joku kevyempi reeniviikko
Väliin? Ja kuinka usein? Tietenkin pitää kuunnella omaa kehoakin..

Moro :D.
Toinoi, sellane kysymys olis, että: henkilöt a) ja b) ovat toistensa klooneja. Kumpikin alottaa offseasonin dietin jälkeen about kalorit +500. Sitten itse aiheeseen, eli herra a) syö ohjelman mukaan normi bodysafkaa ja herra b) muuten samaa ruokaa, mutta 1000kcal tulee esim. mcdonaldsin hampurilaisateriasta. Kalorimäärä pysyy about samana kummallakin. Ja kysymys kuuluu, miten lähellä herrojen kunto on toisiaan esim. 8kk päästä? Ehkä vähän epäselvästi artikuloitu, mutta toivottavasti tajusitte pointin=). Kiitos.

Dietillä syömisestä yks kyssäri. Tällä hetkellä syön seuraavasti: klo 5 pro feel jogurtti ja klo 16 liha/kana/kala salaatti. Tehostuuko painonpudotus esim syömällä useammin, mutta pienempiä annoksia? Liikunnan määrä pysyy vakiona.

Mikä on Akin mielipide maastavedosta?

Bodarit yleensä tekevät suht monijakoista ohjelmaa, joten mille päivälle noin kokonaisvaltaisen liikkeen sijoittaisi vai kannattaisiko jakaa vaikka suorin jaloin vetoon/romanialaiseen ja räkkivetoon. Itse pidä normaalia veto enemmän jalkaliikkeenä, koska selkä on enemmän staattisessa pidossa kuin supistumassa. Tietenkin siinä tulee se loppu supistus selällekin, mutta muutoin alakroppa suorittaa nostoa ellei ole selkänostaja. Silti liike on monilla yleensä selkätreenissä.

1. Ootteko mitä mieltä rasvanpolttajista? Onko kuinka paljon hyötyä dietillä, jolla tähdätään sinne 8% bodyfattiin, vai onko enemmän semmosta hifistelyä, kunnon kisaajille? Eteenkin Fitnesstukun Starnutrion CLA Advanced? linkki --> http://www.***************/5/fi/artiklar/cla-advanced-90-kapselia Onko sanoa hinta-laatu -suhteesta, jotain. Olisiko kenties jotain mitä suosittelisitte mielummin?

2. Kannatatteko että päivän liikkeet (esim. ojentaja-hauis) tehtäisiin, siten että ensin kaikki ojentajat ja sitten kaikki hauikset vai vuoronperään? Käykö sama jako (putkeen/vuoronperään) kaikille ryhmille, esim. jalat ja selkä jotka ovat paljon isompia lihaksia?

3. Onko semmosta suurinpiirtein keskiarvoa sille kuinka paljon sarjoja voi yhelle reeni kerralle ottaa? vai onko parempi mennä vain tuntumalla (kuitenkin hulluttelematta)

4. Mitä mieltä olette Intermittent Fastingistä. Mika taisikin tähän jo omaa mielipidettä sanoa nettisivullaan, mutta mitäs on muut mieltä? Jos tavoite on rasvanpoltto ja lihasmassan säilyvyys. Onko vain parempi mennä perus, muutaman tunnin välein ruoka -menetelmällä?

5. Itsellä Kyykky on omasta mielestä muita liikkeitä huonommassa kunnossa, liikelle ei saa tuntumaa ja paketti alkaa hajota(kontrolli häviää, ei tunnu supistusta, alaselkä ei kestä) jos tankoon laittaa yhtään isoja painoja. Tekniikkaa olen yrittänyt reenauttaa pienillä painoilla ja suurilla toisto määrillä, mutta ei tunnu vielä ainakaan auttavan. En uskoisi syyn johtuvan alaselän heikkoudesta sillä MAVE kulkee hyvin. Liike ei vain tunnu luontaiselta, mitä suosittelistitte jatkoon? enemmän kyykkäys kertoja viikkoon kenties? + Itse en ole vielä 6 vuoden aikana hyvin paljoa vyötä käyttänyt, viimeisen vuoden aikana olen ruvennut miettimään enemmän sen ostoa, mitä olette mieltä, auttaisiko kyykkyyn?

Kiitos!

Hero on dietillä. Hän painaa tiukkoja kutosia dietin alussa, mitä tapahtuu esim hauis reenin jälkeen kun on progressiivisesti nostettu painoa joka sarjaan ja tehty 12kpl kutosia. ja loppuun sählätää pikkukäsipainoilla noin25/25kpl toistoja putkeen silleen että hauiksessa tuntuu että lihas tulee ulos, eli kysymys :D Pilasiko tuo loppu harjoituksen tai oliko siitä hyötyä, jos oli hyötyö niin miksi ?

hero edelleen dietillä. kumpi parempi vaihto ehto a) joka puntti reenin jälkeen 10-15min aerobista (puntti osuus noin50min ja 5-6xviikossa) tai vaihtoehto b) 2x viikossa erikseen 45min aerobinen reeni. ja puntit pidetään pelkkinä puntteina, ja miksi kyseinen vaihtoehto on parmepi?

Kiitos jo etukäteen + Olette hienoja ihmisiä! :)

Back
Ylös Bottom