Team M&M Gymlog

Mahdolliseen etureiskojen spessuohjelman sisältöehdotukses lähtis täältä iha perinteinen etukyykky. Ite diggailisin tehä, mutta se on yks niistä harvoista liikkeistä, joita ei vaa kertakaikkiaan pysty tekemään ku tuntuu ihan muualla ku missä pitäis eli otteen kanssa iha järkyttäviä ongelmia.

Tässä:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tässä on kanssa hyviä ohjeita. Etykyykky nostoremmien avulla toimii ainakin minulla parhaiten.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kummin kannattaa kyykky tehdä:

1. Jalat 90-asteen kulmaan ja ylös
vai
2. Syväkyykkynä eli nivelen koko liikerata?

Kun yksi samalla salilla käyvä oli sitä mieltä, että syväkyykyssä hajoaa polvet kun taas luin, että kannattaa tehdä kyykyt nivelen koko liikelaajuudella koska liian pienellä nivelkulmalla tehty liike voi johtaa lihasten lyhenemiseen ja loukkaantumisriski kasvaa.

Kun itselle tuo vaihtoehto 2 kuulostaa loogisemmalta, mutta mitä sanotte? :confused:

Katoin itseasiassa Bisley ton videos, ja kokeilin pitää tangon vapaana samalla tavalla, mutta kädet vaan ristissä ja vaikka oli huppari päällä ja vielä pyyhekki välissä, mutta niin vähän lihaa tuola olkapääakselilla, että kipeetä se vaan teki. Eli kädet suorana en yrittäny, mutta käytännössä samassa kohtaahan se tanko siinä lepää? Ja koitin löytää hyvää mestaa sille, mutta kyrpä siinä otsaan kasvo enemmänki ku etureidet. No pain, no gain joo, mutta ei liikkeessä pitäs tuntua muuta "kipua" ku maitohapot työskentelevissä lihaksissa. Vai pystyynö joku rehellisesti sanomaan, että sen pystyy oikeesti tekemään, ilman pienintäkään kivuksi luokiteltavaa tuntemusta olkapäissä tai sitte voimanosto-otteella tehtäessä ranteissa (jota kokeilin myös)?

Edit: Mutta toi remmiote vaikuttaa iha kokeilemisen arvoselta!

Ei mulla ainakaan satu etukyykky olkapäissä ku sitä teen, ku otan sellasen ristiotteen tangosta et se lepää just siinä solisluitten edessä rintalihaksen yläosassa ja olkapäillä, ainoo ongelma oli smithissä saada se tanko käännettyä takas niihin lukkoihin :D Mä oon tätä ennenki ehdottanu moneen otteeseen, mut voisitteko millään ottaa jossain videossa erilaisia mave tyylejä esittelyyn et miten mikäkin on parasta suorittaa jne. että kävisitte sen tarkkaan läpi. Itel oli äärettömän hankalaa alkuvaiheilla kun mavea alottelin tekemään vaikka kuin kattelin videoita, mut se alko luonnistumaan vasta kun oli n. 2,5h pelkällä tangolla / 50 kilolla rassaamista. Mut voisitte esitellä laajemmin m. SJMV, mave tempoausotteella jne. muut painonnostajatyylit ja samassa videossa vaikka kertoa kikkoja selän venyttelyyn. Kiitos ja kuittaus :D

Täälläkin piimäpannarit testattu - tosin tavallisella piimällä kun ilmeisesti Pakkislaiset on ostaneet Plussaversiot joka paikasta loppuun. Tosiaan liian lämmin pannu on killeri kun kääntöpuoli letusta palaa siihen kiini. Tuossa videollakin näyttäisi levy olevan pikkuisein liian kuumalla levy kun ovat aika mustia. itse päädyin optimoidessa taikinan puoliväliin päästyä siihen että vitosella asteikolla nollasta ysiin tuli parhaat kappaleet.

Himassa ei ole vielä tehosekoitinta kun muutto on kesken, mistä treenivinkki: kuuden valkuaisen vaahdottaminen käsipelillä on oiva keino hapottaa forkut...

Mika puhuu noista volyymi ja voimajaksoista niin ajattelin tässä kysäistä. Treenaan 2-jakoisella 2 liikettä per lihasryhmä. Eli "volyymijaksolla" oon tehnyt 10x5 1min palautuksilla 3 viikkoa ja nyt teen "voimajaksoa" 3x10 2min palautuksilla. Vaihdoin myös pari liikettä tälle voimajaksolle. Eli teenkö sen oikein? Kiitos ja anteeksi. :)

10 toistoa 5 sarjaa. Tulikin nähtävästi pieni virhe.

Wikileaksilta tuli tieto että seuraava jakso käsittelee cencord.webp :rock:

Tuli testattua nuita pannareita. Ei mitään maailmaa mullistavaa, mutta oikein maukasta. Stevian korvasin sokerilla, jota meni reilu desi ja ihan sopiva makeus tuli ainakin omaan makuun. Aika pirun iso taikina tuosta tuli, joten kannattaa käyttää kahta pannua tai nakittaa vaimo niitä paistamaan.

Tämä ei ihan suoraan gymlogeihin liity mutta kiinnostas tuo Mikan olkapää/kiertäjäkalvosinvamma. Lueskelin tuolta että olis puoltoistavuotta kestäny ennenkuin parantui täysin niin jouduitko ihan leikkauksessa käymään, vai mitenkä sait sen kuntoon?

Back
Ylös Bottom