Team M&M Gymlog

Niin, ja pointtisi oli?

Lähes joka paikassa/lehdessa tms. painotetaan aina kuinka isoilla painoilla hankitaan ne isot, toiminnallisesti vahvat ja näyttävät lihakset. Mielestäni vain hyvä, että välillä näytetään liikkeitä, jotka tehdään omalla kehon painolla tai ilman painoja. Esim. juurikin tuo voimapyörä, sen sijaan että olisit tehnyt jollain 25kg limpulla niitä vatsapenkissä.

Joo, epäselvästi kirjoitettua piilosarkasmia, ei muuta. :)

Kysymys tuosta voimapyörästä.

Itse olen olkapää ja selkävamppi ja jotenkin voimapyöräkokokeilut menee aina olkapäille tai selälle. Jotenkin ois siistii oppia sitä tekemään, kun kumminkin ihan hullun hyvä liike. Eli miten se pitää tehdä? Pitääkö jättää vaan toistot niin vajaaksi, ettei olkapäät rasitu. Tangolla ja voimapyörällä tullu nitkutettua.

Lähes joka paikassa/lehdessa tms. painotetaan aina kuinka isoilla painoilla hankitaan ne isot, toiminnallisesti vahvat ja näyttävät lihakset. Mielestäni vain hyvä, että välillä näytetään liikkeitä, jotka tehdään omalla kehon painolla tai ilman painoja. Esim. juurikin tuo voimapyörä, sen sijaan että olisit tehnyt jollain 25kg limpulla niitä vatsapenkissä.

Joo, epäselvästi kirjoitettua piilosarkasmia, ei muuta. :)
Kyllä isoilla painoilla saadaan isot lihakset, mutta juuri painotinkin, että isolla vastuksella vatsoja tehtäessä vatsat kasvaa ulospäin. Tämä saattaa tehdä illuusion, että vatsa pömpöttää. Vatsoja tehtäessä pienemmällä vastuksella syvennetään uria, pystytään kehittämään vatsan kontrollia, joka pitää huolen, että vatsa ei pömpöttäisi niin paljoa. Kyllä vatsalihakset kehittyvät pienelläkin vastuksella ja verraten isoilla painoilla tehtyihin liikkeisiin on lopputulos ehkä esteettisempi?

Kysymys tuosta voimapyörästä.

Itse olen olkapää ja selkävamppi ja jotenkin voimapyöräkokokeilut menee aina olkapäille tai selälle. Jotenkin ois siistii oppia sitä tekemään, kun kumminkin ihan hullun hyvä liike. Eli miten se pitää tehdä? Pitääkö jättää vaan toistot niin vajaaksi, ettei olkapäät rasitu. Tangolla ja voimapyörällä tullu nitkutettua.
Aloita jättämällä aluksi hyvin vajaiksi ja kun kehityt, pikku hiljaa lähde viemään liikettä pidemmälle kohti lattiaa.

Eilen oli lepopäivä, mutta tein kokeiluksi tuota kylkikiertoa mopin varrella samalla kun katsoin noin 20min pituista videopätkää. Tein sitten koko klipin ajan tuota non-stoppina, kun en yllättäen saanut sitä tuntumaan missään. Mut tänään kyllä tuntuu, melkein jo selkäpaloista lähtien! Tänään oli sitten salipäivä ja tein vatsat salilla ja nyt kotona taas tuon kylkikierron. Hyvä liike. Huomenna voi olla keskikroppa kohtuu jumissa.

Ps. yllättävästi muuten yleistynyt nuo krusifiksivatsat viime aikoina.

Kylkikiertoa ensin se 5-10min ja siihen päälle taivutukset sivulle kunnon käsipainon kanssa niin sai kyllä kivan poltteen aikaiseksi. Kova kombo tulee kun tuohon lyö vielä sivulankun toinen käsi ja jalka ilmassa :D

Kokeilin nyt voimapyörää ekan kerran "kunnolla". Täytyy sanoa, että oli kyllä tehokas liike! :hyper:
Tuli kyllä vatsalihakset todella kipeiksi, kun en venytellyt kunnolla. Pari kouristustakin tuli kun menin istumaan.

Kokeilin tänään tuota pushdownia pitkällä tangolla, perhana, että olikin hyvä liike. Varsinkin kun alkuun teki v-tangolla muutaman.

Noita teidän gymlokkeja on tosi mukava kattoa kun ne on tollasia rentoja, kieli poskella tehtyjä settejä mutta silti niin täynnä hyviä vinkkejä. Jatkakaa samaan malliin! :D

Kuinkas monta rullausta voimapyörällä jengi saa varpaillaan? Mun enkka on 16 ja se tehty vuonna 2002, 72 kiloisena. Nyt meni kolme ja samalla repes joku lihas tuolta kainalosta. Heh hee! Wanhan ei kannata enää leikkiä nuorta ja notkeaa....?

Kiitoksia kovasti näistä videoista, saanu monia hyviä ideaoita tulevaan treeniohjelmaani, ja tietenki hyviä safka vinkkeja myös! Jatkakaahan samaan malliin! :)

Tuosta voimapyörä reenistä on nyt 3 päivää, ja vieläkin vatsat kipeät. Kannattaa todellakin venytellä tuon liikkeen jälkeen. :)

Voimapyörällä varpailtaan menee... ..se yks negatiivinen.

Sama homma, tosin itse teen sen hieman raskaammin ja korostan loppuvaiheen dynaamisuutta. Eli vauhti vaan paranee mitä syvemmälle mennään.

Tuo on kyllä todella raskasta tehdä varpailtaa. Tällä hetkellä menee ehkä 30 polviltaan, eikä puhettakaan että menisi yhtään suorilta jaloilta.

Sama homma, tosin itse teen sen hieman raskaammin ja korostan loppuvaiheen dynaamisuutta. Eli vauhti vaan paranee mitä syvemmälle mennään.
Toisinpäin. Noin tehtynä se on nimenomaan helpompaa, sillä niveliin ja jänteisiin varastoituu enemmän elastista energiaa jota voi käyttää hyväksi liikkeen positiivisessa vaiheessa.

Se elastinen energia vapautuu täysin kun lätkähdän naamalleni maahan. Omassa liikkeessäni ei ole muuta positiivista kuin asenne.

Back
Ylös Bottom