Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Niin, ja pointtisi oli?

Kyllä isoilla painoilla saadaan isot lihakset, mutta juuri painotinkin, että isolla vastuksella vatsoja tehtäessä vatsat kasvaa ulospäin. Tämä saattaa tehdä illuusion, että vatsa pömpöttää. Vatsoja tehtäessä pienemmällä vastuksella syvennetään uria, pystytään kehittämään vatsan kontrollia, joka pitää huolen, että vatsa ei pömpöttäisi niin paljoa. Kyllä vatsalihakset kehittyvät pienelläkin vastuksella ja verraten isoilla painoilla tehtyihin liikkeisiin on lopputulos ehkä esteettisempi?Lähes joka paikassa/lehdessa tms. painotetaan aina kuinka isoilla painoilla hankitaan ne isot, toiminnallisesti vahvat ja näyttävät lihakset. Mielestäni vain hyvä, että välillä näytetään liikkeitä, jotka tehdään omalla kehon painolla tai ilman painoja. Esim. juurikin tuo voimapyörä, sen sijaan että olisit tehnyt jollain 25kg limpulla niitä vatsapenkissä.
Joo, epäselvästi kirjoitettua piilosarkasmia, ei muuta.![]()
Aloita jättämällä aluksi hyvin vajaiksi ja kun kehityt, pikku hiljaa lähde viemään liikettä pidemmälle kohti lattiaa.Kysymys tuosta voimapyörästä.
Itse olen olkapää ja selkävamppi ja jotenkin voimapyöräkokokeilut menee aina olkapäille tai selälle. Jotenkin ois siistii oppia sitä tekemään, kun kumminkin ihan hullun hyvä liike. Eli miten se pitää tehdä? Pitääkö jättää vaan toistot niin vajaaksi, ettei olkapäät rasitu. Tangolla ja voimapyörällä tullu nitkutettua.
Aloita jättämällä aluksi hyvin vajaiksi ja kun kehityt, pikku hiljaa lähde viemään liikettä pidemmälle kohti lattiaa.
Voimapyörällä varpailtaan menee... ..se yks negatiivinen.
Toisinpäin. Noin tehtynä se on nimenomaan helpompaa, sillä niveliin ja jänteisiin varastoituu enemmän elastista energiaa jota voi käyttää hyväksi liikkeen positiivisessa vaiheessa.Sama homma, tosin itse teen sen hieman raskaammin ja korostan loppuvaiheen dynaamisuutta. Eli vauhti vaan paranee mitä syvemmälle mennään.