Team M&M Gymlog

Taas paljon hyödyllistä tietoa, etenkin olkapäiden ja kiertäjäkalvosimien osalta. Tästä oli paljon enemmän hyötyä kuin lääkärissä ja fysioterapiassa käynnistä! Toivottavasti näillä opeilla alkaa olkapää kuntoutumaan.

Jos jotain niin tätä voisi vielä kehittää. Eli ettei puhuttaisi päällekkäin haastateltavan kanssa arvuutellen seuraavia sanoja. Muuten hyvä pätkä ja tulee tarpeeseen ainakin olkapäiden osalta.

No anteeks kauheesti, että puhuin päälle ja arvuuttelin sanoja. Se on mun tyyli ja jos toinen hakee sanaa niin minä arvaan, koska olen kärsimätön. Mitäänhän ei harjoitella ja kaikki vedetään yhdellä otoksella, joten siihen nähden aika pirun hyvin, vai? :D

Ihemettelin tota kun Nyyssölä sano "itsekkin olen 20 vuoden treenikokemuksella tehnyt asioita väärin" tai jotain vastaavaa. Niin ihmettelin ootko jo hiekkalaatikko ikäsenä ruvennut reenaamaan, vai oliko toi jotai todella sarkastista juttua mitä en tajunnut ? :D

Ihemettelin tota kun Nyyssölä sano "itsekkin olen 20 vuoden treenikokemuksella tehnyt asioita väärin" tai jotain vastaavaa. Niin ihmettelin ootko jo hiekkalaatikko ikäsenä ruvennut reenaamaan, vai oliko toi jotai todella sarkastista juttua mitä en tajunnut ? :D

Nyyssölähän on 25-vuotias ;)

No anteeks kauheesti, että puhuin päälle ja arvuuttelin sanoja. Se on mun tyyli ja jos toinen hakee sanaa niin minä arvaan, koska olen kärsimätön. Mitäänhän ei harjoitella ja kaikki vedetään yhdellä otoksella, joten siihen nähden aika pirun hyvin, vai? :D
Tässähän hiotaan täydellisyyttä. :)

Hyviä ja opettavaisia videoita kaikki. Sen verran kysyisin enemmän treenanneilta neuvua, notta oisko muita, nimenomaan ulomman ojentajan eristämiseen tarkoitettuja hyviä liikkeitä tarjolla. Videolla näytetään muutama, mutta jotain muita vielä?

venyy venyy

Tässähän on vaarana että täälä palstoilla kirjoittelee kohta normaalia terveempiä reenaajia :) Veikkaan että aika monelle jää parhaiten nämä lihashuolto-opit
mieleen kun ne tehään tällai pilke silmäkulmassa. Thanks Team M&M!!!!!

Asiasisällöllisesti helvetin hyvä tää venyttelyjakso.

Terppa. Itse olen siirtynyt aikaisemmasta body touhusta nyt johonkin voimannosto-painonnosto sekasikiötreeniin. Aika vähän olen löytänyt tietoa siitä kuinka hankittaessa voimaa ja räjähtävyyttä venyteellään oikein tai kuinka venytellään väärin. Sen toki tiedän ettei mitään minuutin venytyksiä ennen reeniä mutta jotkut vanhan liiton miehet tuntuvat pitävän kaikkea venyttelyä ennen treeniä ja pitkiä venytyksiä ylipäänsä haitallisina. Mutta mites, toimiiko esim tuo videollakin esitelty setti 5min aerobinen + 5-15 sekuntin venytyksiä treenattavalle lihasryhmälle kaltaiselleni sekasikiö voimailijalle? Päälle sitten vaikka vähän jotain tempausvalaa, sekä nilkkojen ja lonkankoukistajien ekstra venyttelyjä. Miltäs kuullostaa?

Kiitän jo etukäteen.

Terppa. Itse olen siirtynyt aikaisemmasta body touhusta nyt johonkin voimannosto-painonnosto sekasikiötreeniin. Aika vähän olen löytänyt tietoa siitä kuinka hankittaessa voimaa ja räjähtävyyttä venyteellään oikein tai kuinka venytellään väärin. Sen toki tiedän ettei mitään minuutin venytyksiä ennen reeniä mutta jotkut vanhan liiton miehet tuntuvat pitävän kaikkea venyttelyä ennen treeniä ja pitkiä venytyksiä ylipäänsä haitallisina. Mutta mites, toimiiko esim tuo videollakin esitelty setti 5min aerobinen + 5-15 sekuntin venytyksiä treenattavalle lihasryhmälle kaltaiselleni sekasikiö voimailijalle? Päälle sitten vaikka vähän jotain tempausvalaa, sekä nilkkojen ja lonkankoukistajien ekstra venyttelyjä. Miltäs kuullostaa?

Kiitän jo etukäteen.

Ainahan kevyt venyttely on ennen treeniä hyväksi. Taitaa olla vain tuo luulo, ettei siitä voimailijalle ole kuin haittaa, peräisin kaljamahoilta nostajilta, jotka eivät jaksa lämmitellä ja venytellä. Hyvät lämmitelyt siis ennen treeniä!

Kristus kun nyys on notkea kaveri, Mä en edes 50% noista.

Juuri sain katsottua loputkin tästä venyttelyjaksosta ja oli kyllä jälleen kerran oikein informatiivinen paketti.
Osa venytyksistä oli jo ennestään tuttuja, mutta paljon oli myös uusia tuttavuuksia, joita pitääkin heti kokeilla. Kiertäjäkalvosimia en ole koskaan venytellyt, joten lieneekin syytää alkaa niitä huoltamaan.

Kiitokset.

Eilen kattelin tuon lihashuoltopätkän ja aattelin että pitääpä treenin jälkeen venytellä taas koko kroppa ja varsinkin noi olkapäät ennenkuin sattuu mitään. No ajatus oli toki hyvä mutta päivää liian myöhään. Kerkes vaan eilisen treeneissä tuo kiertäjäkalvosin toisesta olkapäästä napsahtaa :S

Selitit Mika tuossa videolla noista sun aikasemmista vammoista. Rintalihat revenny, olkapäät, ja mitä muuta siinä vielä oli. Alko mietityttämään, että oliko noihin loukkaantumisiin joku syy? Esim puutteellinen lihashuolto tai lämmittely, vai oliko niin että treenasit niinkuin aina ennenkin mutta sillä kertaa sattui paska arpa kohdalle.

Hyvä, että näytettiin nimenomaan useimmin tehdyistä venytyksistä oikeaoppiset suoritukset eikä lähdetty hakemaan mitään kovin erikoisia venytyksiä. Porukka kuitenkin unohtaisi erikoisemmat venytykset aika nopeasti, tämä jää paremmin mieleen ja näin ollen toteutuu käytännössä.

Back
Ylös Bottom