Team Fatless, 20 viikkoa ja -10kg

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Käykö sulle whey-proteiini? Hiilarittomiakin protskuja löytyy.

cemoto sanoi:
Minulla tuo ongelmia tarpeeksi proteiinin saanti, meinaa jäädä liian alhaiseksi (maitoallergia).
:wall:
Itselläni ei ole maitoallergiaa, mutta pojan massu ei tunnu kestävän mitään maitoproteiineja, mitkä kulkeutuu äidinmaidon mukana hänelle, eli kaikki vähänkin maitoa tai sen ainesosia sisältävät tuotteet on pannassa. (esim. rahkat tietysti, mutta myös kaseiini, heraproteiini :( ) , eli myös kaikki hyvät lisäravinteet)
Proteiinit otan kanasta ja kalasta ja ajattelin ottaa mukaan myös vanhan yököttävän tuttavan, eli soijaproteiinin. Sitä jos sekoittelis soijajugurtin sekaan, niin ehkäpä se alas menee.

Ja voin paljastaa senkin, että laiskuuksissa/ oman ajan puutteessa natriumin saanti on varmaan taas pilvissä, kun 1% kalkkunaleikettä on niin helppo vaan napata paketista 100g:n satsi ja haukata parempiin suihin....
-> 21g prot ja 1g rasvoja

Aika monet tuntuvat dieettavaan niin, että aloittavat syömällä peruskulutuksen verran (liikunta siis mukaanlaskettuna), mutta lisäävät vain aerobista. Ja parin viikon kuluttua vähentävät parisataa kaloria, ja taas vähentävät jne... toiset taas toimivat päinvastoin aloittaen ruoan rajoittamisesta ja huipentuen aamaerobiseen 7krt/vkko! :rolleyes:

No, oma kehoni (ja mieleni!) on täysin kyllästynyt pitämään samaa kalorivajetta kuukaudesta toiseen ja koko keho huutaa taukoa dieetistä. Niinpä nyt tämän HST-kokeiluni ajan aion syödä peruskulukseni verran (n.2200-2300kcal? saisinkohan vähän lihastakin kerättyä...:rolleyes: ) harrastaen 3krt potkunyrkkeilyä viikossa ja uintia kun ehtii. HST:n jälkeen viimeistään aloittaisin dieetin pikkuhiljaa vähentämällä kaloreita ja lisäämällä aerobista entisestään. Miltä tämä teidän mielestänne kuulostaa?

HST loppuu aikaisintaan 1.3., jos päätän pitää SD:n samantien enkä jatkaa negatiivisilla/vitosilla. Ylioppilaskirjoitukset alkavat 15.pv joten sitä ennen ei kyllä tapeta itseään dieetillä (!!), joten aloitan aamuaerobisten aloittamisesta (en koskaan ennen ole harrastanut aamuja, mutta eiköhän tuolla step-laudalla saa jotain aikaiseksi...?) Kirjoitusten jälkeen aloittaisin pudottamaan kaloreita pikkuhiljaa jotta saisin ainakin sen 0,5kg pudotettua viikossa. Näin tulen siis teidän muiden perässä hiljaa tassutellen ja riippuen siitä lihonko tämän parin kuukauden aikana (en ole syönyt peruskulutukseni verran yhtäjaksoisesti yli viikkoa putkeen ainakaan vuoteen, enkä siis tiedä miten kehoni reagoi ylimääräiseen 400-500kaloriin...)

Jos kaikki sujuu hyvin ja saisin ensimmäistä kertaa laihtumiseen vauhtia, kun olen junnannut miinuskaloreillakin kohta vuoden samassa painossa :itku: , ehtisin ennen kesäkuuta olla dieetillä vajaa 12 vkkoa ja ehkä laihtua sinne tavoitepainooni 60 kiloon... Mimmit mitä olette mieltä? :haart:

Jakakaa vinkkejä tms kokemuksia niin saisin edes vähän motivaatiota tähän onnettomaan tilanteeseeni :(

Chi //tulee perässä :kippis1:

Chi sanoi:
Jos kaikki sujuu hyvin ja saisin ensimmäistä kertaa laihtumiseen vauhtia, kun olen junnannut miinuskaloreillakin kohta vuoden samassa painossa :itku: ,QUOTE]
Tiedätkö, voi hyvin olla, että sinun aineenvaihduntasi on tehnyt "lakon" jatkuvalla miinuskaloreilla olosta. Sinun tilanteessasi alkaisin hyvällä omallatunnolla syömään tuon mainitsemasi peruskulutuksen verran ja jopa vähän ylikin, niin saat koneen (siis aineenvaihduntasi) taas käyntiin. Saattaa nimittäin jopa käydä niin, että vaaka humpsahtaakin pykälän verran alaspäin, vaikka söisitkin enemmän :thumbs:

Ironbutt sanoi:
Käykö sulle whey-proteiini? Hiilarittomiakin protskuja löytyy.
en tiedä käykö, olen käyttänyt soijaproteiinia :urjo:
Täytyy etsiä pussi niin näkee mitä se pitää sisällään, usein se calsiumkasenaatti on myös mukana ja sillon ei käy. On tuo viljansietämättömyys maitoallergian sivuoireena niin pitää olla varovainen kaikkien maitotuotteiden kanssa, koska ennusteen mukaan sietämättömyys muuttuu keliakiaksi jos elimistössä on jatkuvasti vähänkin maidonosia eli rajoitetusti vehnää ja ohraa, ruista ja kauraa elimistö sietää paremmin. Olen jo kerran ollut keliakia-ruokavaliolla vuoden ja se jos mikä on työlästä ja pahan makusta ennen kuin tottuu.

cemoto sanoi:
en tiedä käykö, olen käyttänyt soijaproteiinia :urjo:
Täytyy etsiä pussi niin näkee mitä se pitää sisällään, usein se calsiumkasenaatti on myös mukana ja sillon ei käy. QUOTE]

Ainakaan yksi minun maitoallerginen kaveri ei voi tosiaankaan syödä heraproteiinia (mitä siis tuo whey-proteiini on), koska se on tehty maidon herasta.

Yääääk.. tää on kipee, tai ainaskin melkein. Mahassa velloo, onneks en oo vielä :urjo: .. Miks aina minä??!?! Tää ei oo hauskaa. No, ehkä tää tästä, oon kuitenkin saanut syötyä ihan kunnolla ja ne on -- ainakin toistaiseksi -- pysynyt sisällä. Pari päivää levossa, ni toivottavasti alkaa helpottaa.. :)

Miten muilla tiimin jäsenillä sujui ensimmäinen viikko? Toivottavasti paremmin kuin minulla. :(

Paino tänä aamuna grammalleen sama (61,2 kg) kuin viikko sitten. Paino kävi alimmillaan 60,8 kilossa, mutta viikonloppu teki tehtävänsä. Kalorit olivat viikolla täysin suunnitelman mukaisia, mutta viikonlopusta ei ole tietoakaan. :nolo: Treeneissä en tehnyt sitä, mitä olin aikaisemmin suunnitellut. Aloitin HST:n ja koska se on aikaisemmin aiheuttanut melko herkästi ylikuntoa, ajattelin ottaa alun melko rauhallisesti. Eli aerobiset treenit tulevat vasta tällä viikolla mukaan kuvioihin. Kaloreita en ajatellut tiputtaa, vaikka paino ei olekaan tippunut. Katsotaaan ensin, mitä lisääntyneellä liikunnalla saadaan aikaan.

Lisähuomautuksena voisin sanoa, että en suhtaudu tähän painonpudotukseen kovin ryppyotsaisesti, sillä ennenkaikkea tavoitteena on pysyvä elintapojen muutos. Siis tilanne, että nyt mahdollisesti lähtevä läski ei enää koskaan tule takaisin.

Tsemmiä kaikille muille mimmeille! :)

Nyt on lähtenyt reilussa viikossa puolitoista kiloa. Kuulostaa ehkä liian isolle määrälle, mutta ihan dieetin alussa turposin nopeasti kilon. Eli nesteillä pelataan osin. Kalorit on ollut viime viikolla keskimäärin 1500-1600. Viime viikko meni mukavasti, ainoastaan punttitreenistä palautuminen kestää vähän liian kauan.

Täältäkin tsemppi toivotukset mimmeille!

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Sakael: Uudella puhdilla hommaan kiinni vaan, sinun asenteesi kuulostaa oikein hyvälle. Jos hommaan suhtautuu liian ryppyotsaisesti, niin helposti luovuttaa "lipsahduksen/lipsahdusten" jälkeen. Jos tavoitteena on kokonaisvaltainen elämäntavan muutos, niin jollekin voi sopia sellainen tyyli ihan hyvin, että pikku hiljaa kasvaa uusiin kuvioihin, eikä rysäytä kerralla.

Täällä vaaka näytti äsken 1,3kg vähemmän kuin viikko sitten. En jaksanut vielä viime viikolla laskeskella kaloreita, putsailin vaan, ja nyt pitäs katsastella mitä määriä sitä on todellisuudessa tultu syötyä. Ja tuo painon tippuminen tasaantuu varmasti.

Nyt eikun kohti uutta viikkoa, ja pienempiä lukemia :)

Kilo oli humpsahtanut paino alaspäin ja syönyt olen arviolta 2000-2200kcl/päivä. Näin aluksi lisäsin aerobista ettei tarvi ehti kaloreita vähentää.
Tosin muutaman pienen putsauksen tein ruokavalioon. Oikein mukavasti sujuu enkä aio minäkään hampaat irvessä diettailla.
Nälkäkään ei ole oikeastaan ollut, siis sellainen nälkä että tuskastuu ja odottaa vaan koska saa syödä. :thumbs:

Teillä putoaa vauhti nopeasti vaikka syötte jopa 2300kcal :eek: Minkä perusteella laskette tuon määrän, lasketteko liikunnan kalorit mukaan?

Tämän viikon olen lisännyt kaloreita, pyrkinyt viikolla syömään hyvin ja eilen tuli syötyä herkkuja. Keskimääräisesti olen syönyt 2100-2200kcal/pv. Poikaystävä sanoo, että näytän turvonneelta, mutta en vielä lihoneelta. :eek:

1. viikko HST:tä on ohi. 1. päivä tuntui niin kevyeltä, että harkitsin ekan viikon skippaamista, mutta jo tokalla kerralla treeni oli rankka! Nyt 3 kertaa takana ja rankkojen KB-treenienkin ansiosta palautuminen hidasta. Tällä hetkellä ranteiden yläpuolelta hieman särkee (olenko saanut liikaa kylmää?). Muuten lihaksissa mahtava tunne, saa nähdä miten jaksan ensi viikon :)

Eli kun nyt tässä jossain vaiheessa lähden pudottelemaan kaloreita, kuinka paljon pudotan kerralla (300kcal?) ja kuinka kauan odotan ennenkuin pudotan uudestaan (2 viikkoa?). Pieni pääni ei vielä pysty ymmärtämään miten joku voi laihtua yli 2000kcalilla kun itse en laihtunut 1400:kaan! :itku:

Kauankohan minun kannattaisi jatkaa näillä peruskulutuskaloreilla ennenkuin uskallan aloittaa dieetin uudestaan? Tarkoitus kuitenkin tulla täältä perässä :D Mitenköhän dieetti vaikuttaisi HST:hen?

Tällä hetkellä kalorit 2200kcal, painosta ei hajuakaan (kotivaaka rikki, muualla ei saa oikeaa tulosta). Ei ainakaan laskenut ole, todennäköisesti olen vähän lihonut. Tsemppiä vaan kaikille, hieno alku teillä! :thumbs:

Chi

Eka varsinainen dieettiviikko meni itse asiassa oikeinkin mukavasti: söin palttiarallaa 2000 kcal per päivä, ja punttitreenejä mahtui viikkoon 4 (jokaisen lopussa 10 min loppuaerobinen, jonka pituutta alan hiljaksiin kasvattaa) ja 2 aerobista. "Ongelmana" tuntuu tällä hetkellä olevan pikemminkin se, että saisin syötyä tarpeeksi - kas kun työstressi -> uniongelmat -> ruokahaluttomuus :( No, eiköhän tämä ala tästä pikkuhiljaa helpottaa.

Vaa'alla en eka viikon jälkeen käynyt (ihan tarkoituksella, ettei vanha vaakaneuroosi vain pääsisi salakavalasti iskemään uudestaan). Eräiden "motivaatiofarkkujen" hienoinen löystyminen kuitenkin kertoo, että oikeaan suuntaan mennään :)

Miten usein aiotte muuten pitää herkuttelu-/mässy-/tankkauspäiviä? Itse pyrin siihen, että varsinaisia "sikamässyjä" :D en dieetin aikana harrastaisi lainkaan (saahan katsoa, miten tytön käy...), mutta viikon-kahden välein herkuttelisin hillitysti (esim. eilen popsin pussillisen MässäYxiä Amazing Racea katsellessa :D ). Kalorit siis herkutellessakin kurissa, max. 2500.

Viimeviikolla lähti 1,2 kg vaikka piti vaan pitää paino samassa. :confused: En edes tiedä paljonko kaloreita päivässä, ehkä jotain 2000. Lauantaina herkuttelin ns terveellisesti kasvistortilloilla, oli muuten aivan sairaan hyvää eikä niihin tarvitse lappaa juustodippiä tai smetanaa jotta maistuu :D Eilen maistui tuore pulla :kuola: jonka herkullisuus saattaa johtua sitä etten ole moista herkkua maistanut puoleen vuoteen... :lol2:

Tsemppiä kaikille tiimiläisille :whip:

Gillyanne sanoi:
...Miten usein aiotte muuten pitää herkuttelu-/mässy-/tankkauspäiviä?
Tankkauspäiviä pidän vasta sitten jos alkaa tuntumaan, ettei vaaka meinaa heilahdella alaspäin, eli jos aineenvaihdunta alkaa hiipumaan. Todennäköisesti en vielä moneen viikkoon. Ja minun on/off luonteelle tämmöinen sopii paremmin :rolleyes:

Gillyanne sanoi:
Eräiden "motivaatiofarkkujen" hienoinen löystyminen kuitenkin kertoo, että oikeaan suuntaan mennään :)

Hienoa, jollain muullakin on motivaatiofarkut :D

Paino nousi 100g, mutta taitaapa olla turvotusta viikonlopun syömisestä. Varsinkin jos on maistellut viiniä tai jotain muuta vastaavaa niin mulla näkyy kyllä painossa. Vaikka en juo niin paljoa että olisin humalassa!

Treeni kulkee ihan kivasti, uusi ohjelma on nelijakoinen ja sen päälle jaksaa tehdä aerobistakin. Pikkupakkasella menen salille pyörällä, musta se on kivempaa kuin polkea sisällä kuntopyörää. Hain sukset vanhempien luota... On muuten n.6vuotta siitä kun ne sukset on viimeeksi nähnyt lunta :) . Jos hyvin menee niin hiihtelen tossa helmikuun lopussa noin 30km Erähiihdon.

Mieli on ihan positiivinen (vielä) vaikka tuo painonpudotus on jotenkin vaikeaa. Kilpirauhaskokeetkin otettiin ja lääkärin mukaan kaikki on ok. Varmaan sitten vika on edelleen mun syömisessä, eli liikaa tulee mässytettyä.

Chi sanoi:
Teillä putoaa vauhti nopeasti vaikka syötte jopa 2300kcal :eek: Minkä perusteella laskette tuon määrän, lasketteko liikunnan kalorit mukaan?...

... Tällä hetkellä ranteiden yläpuolelta hieman särkee (olenko saanut liikaa kylmää?). Muuten lihaksissa mahtava tunne, saa nähdä miten jaksan ensi viikon :) ...

...Eli kun nyt tässä jossain vaiheessa lähden pudottelemaan kaloreita, kuinka paljon pudotan kerralla (300kcal?)...

En oikein ymmärtänyt tuota, kun kysyit, että lasketteko lliikunnan kalorit mukaan?

Ja taas jälleen kerran kantapään kautta itse koettua... eli voi toki olla, että ranteesi ovat saaneet kylmää, mutta on myös mahdollista, että intensiivisesti treenatessa tulee huomaamattaan tehtyä joitain liikkeitä niin, että ranteet joutuvat virheellisiin asentoihin, ja sitä kautta kipeytyvät. Kyse voi olla tosi pienistä jutuista, mihin itse ei edes kiinnitä huomiota. Itsellä jokunen vuosi taaksepäin ranteet tuusan nuuskana ja kroonisessa tulehdustilassa. Ja siihen ei auttanut mikään muu kuin totaalinen lepo... enkä vieläkään voi tehdä esim. penkkiä tai pystypunnerruksia tangolla :curs:

Ja noista kalorien pudotteluista. Itse pudotan vasta sitten kun on pakko, eli jos vaaka ei meinaa nykyisillä kaloreilla heilahdella. Tosin ennen sitä pudotusta kokeilen tankkauspäivällä, josko sillä saisi hommaan liikettä.

Edit: En katsellut vanhoja viestesi, joten en muista oletko kirjannut tänne, miten kalorisi koostuvat (proteiinit/hiilarit/rasvat) eli aika vähäisilläkin kaloreilla saa itsensä "turvonneen oloiseksi", jos ruokavalio sisältää runsaasti hiilareita.

vilma-liina sanoi:
En oikein ymmärtänyt tuota, kun kysyit, että lasketteko lliikunnan kalorit mukaan?

Ja taas jälleen kerran kantapään kautta itse koettua... eli voi toki olla, että ranteesi ovat saaneet kylmää, mutta on myös mahdollista, että intensiivisesti treenatessa tulee huomaamattaan tehtyä joitain liikkeitä niin, että ranteet joutuvat virheellisiin asentoihin, ja sitä kautta kipeytyvät. Kyse voi olla tosi pienistä jutuista, mihin itse ei edes kiinnitä huomiota. Itsellä jokunen vuosi taaksepäin ranteet tuusan nuuskana ja kroonisessa tulehdustilassa. Ja siihen ei auttanut mikään muu kuin totaalinen lepo... enkä vieläkään voi tehdä esim. penkkiä tai pystypunnerruksia tangolla :curs:

Ja noista kalorien pudotteluista. Itse pudotan vasta sitten kun on pakko, eli jos vaaka ei meinaa nykyisillä kaloreilla heilahdella. Tosin ennen sitä pudotusta kokeilen tankkauspäivällä, josko sillä saisi hommaan liikettä.

Edit: En katsellut vanhoja viestesi, joten en muista oletko kirjannut tänne, miten kalorisi koostuvat (proteiinit/hiilarit/rasvat) eli aika vähäisilläkin kaloreilla saa itsensä "turvonneen oloiseksi", jos ruokavalio sisältää runsaasti hiilareita.

Juu eli siis jos poltat liikunnan aikana 500kcal, syötkö myös 500kcal enemmän? :) Eli onko kyse kokonais- vai peruskulutuksesta? Itse pyrin nyt syömään kokonaiskulutuksen verran, jos se vaikka auttaisi aineenvaihdunnan käynnistämisessä... :jahas:

No oikeastaan kyse on kyynärpään alapuolisesta käsivarresta, eli ihan lihaksissa tuo jomotus (selitin huonosti, my bad :( ) Vaikka kaiken kaikkiaan on hyvä olo, olen aistivani palautuksessa lievää feelua.

Dieetin aikana (1400-1800kcal) makrot olivat suunnilleen prot 30%, hh 50-60% ja rasvat 15-25%. Nyt ne ovat 2000-2300 kaloreilla suunnilleen 25-30%prot, 60% hh ja rasvaa 25-30%. Mutta en ole varma onko tuossa nyt kyse kokonaiskulutuksesta, sillä joka toinen päivä HST ja joka toinen KB-treenit saattaisi heittää kulutuksen tuonne 2600:nkin... en osaa oikein noita arvioida. Paksuhko olo on silti! Paino tällä hetkellä n.65kg, pituutta 167,5cm, olen mikälie endomorfi eli rasva% kasvaa herkästi ja on tälläkin hetkellä suuri. Minut voitaisiin luokitella lievästi pyöreäksi :D

Että tällaista... :)

Chi

Sakael sanoi:
Miten muilla tiimin jäsenillä sujui ensimmäinen viikko? Toivottavasti paremmin kuin minulla. :(

Heh, ei tainnut täällä sujua yhtään paremmin ;) Meijän painot näyttää menevän melkein samaa rataa; paino käväs 60.6 kilossa, mutta nousi -- luultavasti eilisen hiilaripäivän ansiosta -- 61.6 kiloon.

No, tänään oon ollut vähän niukemmilla hiilareilla ( eilinen hiilarimässäys ei ollut suunniteltua :D ) ja huomenna katselen vaakaa uudemman kerran. Kalorit on olleet tällä viikolla n. 1800 - 2100, koitan pitää kalorit korkealla niin kauan kuin mahdollista..

Hyvä Kata! Siitä se lähtee :thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom