Tauriini, arginiini ja karnitiini

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

Mike

ATG
Pakkotoisto.com
Kaupunki
Helsinki
Kun tossa on itelle ollut vähän epäselvää miten ja missä vaiheessa ottaisin noita aminohappoja, niin kysäisin Mentulan Jarilta asiaa, joka ystävällisesti kertoikin noin 100kg kaverille annostukset.

L-karnitiini:

- kahdesti tai jopa kolmasti päivässä 2000mg kerrallaan eli aamulla, päivällä ja ennen treeniä!

Arginiini:

- arginiini ennen nukkumaan menoa 3000mg, ennen treeniä 2000mg ja treenin jälkeen palautusjuomassa 2000mg. Voit ottaa ennen nukkumaan menoa myös enemmänkin esim. 5000mg sekä
aamulla 2000mg!

Tauriini:

- tauriinia ennen treeniä ja runsaasti eli kokeilemalla, mutta ainakin 2000-3000mg kerallaan. Lisäksi tauriinia voit ottaa muutaman kerran päivällä ennen ruokailuja ( 1000-2000mg kerrallaan ).

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mites tuota karnitiinia olisi hyvä ottaa jos on rasvanpolttodieetillä ja samana päivänä on aamuaerobinen sekä punttitreeni? Ennen molempia harjoituksia 2000mg?

hmm,pakko kysyä, hc powerin arginiini napeissa on 500mg, ja purkissa lukee et 2-6 nappia päivässä, mutta miken annostuksen mukaan, nappeja pitäis kiskoa reenipäivänä jopa 14?? :hyper: :eek: :rock:

Mike sanoi:
Kun tossa on itelle ollut vähän epäselvää miten ja missä vaiheessa ottaisin noita aminohappoja, niin kysäisin Mentulan Jarilta asiaa, joka ystävällisesti kertoikin noin 100kg kaverille annostukset.

Tähän voi tietysti lisätä; vaikka ko. aineet kuuluvat Bull Mentulan normaaliin ravintoon, niihin ei kannata tavallisen wannabeen omaisuuksia panostaa. Kauppias varmasti on tietysti toista mieltä ;)

Kun nyt wanha ketju on herätetty henkiin, niin kysynpä tässä yhteydessä: Onko suositeltavaa käyttää tauriinia päivittäin/lähes päivittäin? Kyseessähän ei (kaiketikaan) ole esim. kofeiiniin rinnastettavissa oleva piriste, mutta tottuuko elimistö aikaa myöten myös tauriiniin?

HellBoy sanoi:
hmm,pakko kysyä, hc powerin arginiini napeissa on 500mg, ja purkissa lukee et 2-6 nappia päivässä, mutta miken annostuksen mukaan, nappeja pitäis kiskoa reenipäivänä jopa 14?? :hyper: :eek: :rock:
Annostukset noissa purkeissa nyt on aina lain mukaisia. Kreatiineissa 2g ja sitärataa.

Maso, olipas varsin yllättävä vastaus sulta ;)

Gillyanne sanoi:
Kun nyt wanha ketju on herätetty henkiin, niin kysynpä tässä yhteydessä: Onko suositeltavaa käyttää tauriinia päivittäin/lähes päivittäin? Kyseessähän ei (kaiketikaan) ole esim. kofeiiniin rinnastettavissa oleva piriste, mutta tottuuko elimistö aikaa myöten myös tauriiniin?

Mulla on vähän, mutta kokemusta kuitenkin noista laillisista piristeistä. Meikäläisen kropalla tahtoo olla paha tapa tottua noihin aineisiin. Yleensä käy niin, että esimerkiksi tauriinin vaikutus vähenee sitä käytettäessä, joten annostusta pitäisi lisätä. Sitten jos jätät sen kokonaan pois, menee kauan ennen kuin treenistä saa irti saman mitä ennen aloittamista.

Kannattaa ehkä käyttää maltilla ja ottaa vain silloin, kun olo on oikein väsynyt. Piristävä vaikutushan noilla on, sitä ei varmaan kukaan kiellä.

mitenkäs noi arginiinin annostukset ois n.80-kiloselle kaverille?

E:el typo

Alec sanoi:
mitenkäs noi arginiinin annostukset ois n.80-kiloselle kaverille?

E:el typo

no samat vaan!!

jos sit pelkäät niin käytä maalaisjärkee ja vähennä se 20% pois annoksesta...
mut se menee jo aikamoiseksi milligramma leikiksi

Maso sanoi:
Tähän voi tietysti lisätä; vaikka ko. aineet kuuluvat Bull Mentulan normaaliin ravintoon, niihin ei kannata tavallisen wannabeen omaisuuksia panostaa. Kauppias varmasti on tietysti toista mieltä ;)

No se on ihan mitä itse haluaa... Jos haluaa, että lisäravinteista on hyötyä, niin niitä pitää ottaa juuri tuohon tyyliin. Sä varmasti fiksuna ostat kilon kreatiinia ja otat sen 2g päivä, purkin loppuun ja sitten sanot että ihan paskaa, ei toimi mulla ainakaaan. Enkä ole kauppias ja vaikka olisinkin, niin neuvoisin ihan samaan tapaan... että niistä olisi jotain hyötyäkin.

HXR sanoi:
No se on ihan mitä itse haluaa... Jos haluaa, että lisäravinteista on hyötyä, niin niitä pitää ottaa juuri tuohon tyyliin. Sä varmasti fiksuna ostat kilon kreatiinia ja otat sen 2g päivä, purkin loppuun ja sitten sanot että ihan paskaa, ei toimi mulla ainakaaan. Enkä ole kauppias ja vaikka olisinkin, niin neuvoisin ihan samaan tapaan... että niistä olisi jotain hyötyäkin.

Kyllä minulla kreatiiini toimii ihan hyvin, enkä ole väittänyt etteikö noikin toimisi. Se vain oli mielessä, että kaikkeen mitä vaikka Bull Mentula tai Teuvo Loman suosittelee, kannattaa oikopäätä rahansa laitaa, varsinkaan jos ei ole perusasiat kunnossa. Minusta hifistä ei kannata tavallisen salitallaajan maksaa kovaa hintaa, ja se vain on minun (kuluttajan) mielipide.

Maso sanoi:
Mulla on vähän, mutta kokemusta kuitenkin noista laillisista piristeistä. Meikäläisen kropalla tahtoo olla paha tapa tottua noihin aineisiin. Yleensä käy niin, että esimerkiksi tauriinin vaikutus vähenee sitä käytettäessä, joten annostusta pitäisi lisätä. Sitten jos jätät sen kokonaan pois, menee kauan ennen kuin treenistä saa irti saman mitä ennen aloittamista.

Njooh, tokihan elimistö piristeisiin tottuu ja toleranssi kasvaa, mutta pointti olikin mulla siinä, onko tauriini laskettavissa varsinaiseksi piristeeksi, ja voiko aminohappoon tottua samalla lailla kuin esim. kofeiiniin.

Karnitiinista vielä sen verran - miten välipäivät? Kannattaako karnitiinia nauttia silloinkin? Onko siitä mitään hyötyä/haittaa?

Mihin tuo perustuu, että Arginiinia ennen nukkumaanmenoa ? Olen itse ymmärtänyt, että ennen ja jälkeen treenin ja että jopa 5g olisi tälläiselle ei neuvolassa punnittavalle sopiva määrä. Ainakin itsellä pelaa mainiosti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom