Tauon jälkeen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja BigBoss
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

BigBoss

Eli oon ruvennut treenaamaan puolen vuoden tauon jälkeen (eka treeni 5.1.03). Taukoa pidin armeijan takia. Tuloksethan laski aika p*rk*l**sti tona aikana, mutta nyt kun treeni on kaksi viikkoa takana niin sarja tulokset nousi aika paljo ekasta viikosta.

Esim:

Hack-kyykky 10kg
hauiskääntö suoralla tangolla 5Kg
penkki 5kg

Mä aloitin kyllä treenaamaan heti täysillä, vaikka olisi varmaan tarvinnu ottaa aika kevyesti. Mutta en malttanut. No lihaksethan nyt on kipeytyny aikas paljon, varsinkin jalat. Kyllä ne siitä palautuu pikku hiljaa.

Eli mun kysymys koskee sitä, että millais muilla on tulokset lähteny nousee pidemmän tauon jälkeen ??

Originally posted by BigBoss
... aika paljo ekasta viikosta.

Esim:

Hack-kyykky 10kg
hauiskääntö suoralla tangolla 5Kg
penkki 5kg

Mä aloitin kyllä ...

Onko tää joku trolli?

[edit] ainii, tulokset on parantunu ton verran :p Tunnenpa itteni tyhmäksi.

Itsellänikin oli taukoa n. kuukausi (laiskotti ja treenikaverin käsi oli paskana, ei itekkään huvittanu käydä ja... [keksi itse lisää tekosyitä]). Otin alle yhden ultrakevyen viikon, ja nyt on penkkiin saanu laittaa 5-10 kg lisää per viikko. Kyykyssä oon lisänny painoja vähän hitaammin, että polvet ehtii tottua. Onnistuin nimittäin kerran kipeyttämään polvet moneksi kuukaudeksi, kun hyppäsin suoraan "isoihin" painoihin.

Itse alotin nyt intin jälkee ihan rauhallisesti. Turha repiminen
tässä vaiheessa saisi vaan paikat kipeytymään turhaan.
Omasta mielestä kait turha alottaa täysiä treenaamaan, jos
siihen ei tauon jälkeen oo minkäänlaista pohjaa.
(no mielipiteensä kullakin)

Nyt alotin treenaamaan aluks 3-jako ohjelmassa 2 liikettä per
lihasryhmä, pitkää sarjaa 20-25 toistoo.Aluks paikat kramppas
aika pahasti, etenkin kyykyssä jalat kramppas niin pahasti ekan sarjan jälkeen (jonka suoritin 40kg) , että oli ihan pakko istuskella pidempikin aika salin lattialla :D
Nyt kolmas kierto vielä läpi tätä 3-jako systeemillä ja sitte takas
4-jako treeniin.

Hiljaa hyvää tulee...sitä mieltä olen...näin se on toiminut ennenkin...kysy vaikka äitiltäs.. :lol1:

Mulla tuli taukoa 7 kk. Aloittelin ihan normaalin ohjelman puitteissa, mutta en vetänyt yhtään sarjaa loppuun saakka ensimmäisen kuukauden aikana. Paikat oli tietenkin kipeänä, mutta siitähän vaan nauttii pitkän reenitauon jälkeen.

Tästä jos jostain on kokemusta.Viimeisen 20 vuoden aikana pisin tauko oli 5 vuotta.Yllättävän hyvin siitäkin palautui.Koko keho läpi 2-3 kertaa/vko kuukauden ajan suoria sarjoja.Sitten vaan rohkeasti kolmijakoiseen ja puolessa vuodessa meni jo enkat uusiksi nelikymppisenä.
Nyt on alla taas 3 kk sähläys- ja vammatauko ja pahalta tuntuu,mutta ei onneksi ensimmäistä kertaa.
Aika hyvä toi ihmisen lihasmuisti on ja uudelleen aloittaminen sillain helppoa,kun liikkeet kumminkin on selkäytimessä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom