Tauon jälkeen treenaamisen aloittaminen

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hei!

Olen 182cm pitkä, ja painan 79kg. Olen sairastellut koko syksyn, minulla oli kolme antibioottikuuria ja poskiontelo- ja keuhkoputkentulehdukset uusiutuivat yhä uudelleen... Nyt sitten viimein tauon jälkeen ajattelin aloittaa treenaamisen kun olen terveempi. Tavoitteena olisi keskittyä salilla treenaamiseen huhtikuun asti, jonka jälkeen aloitan lenkkeilyn kunnolla. Pelaan salibandya joukkueessa, ja kausi on menossa. Salibandytreenejä minulla kertyy viikkoon kolmet treenit, jonka lisäksi ajattelin käydä salilla kolme kertaa viikossa.

Mietin että onkohan tuo liian rankka tapa aloittaa treenaaminen tauon jälkeen, kun olen kuitenkin koko syksyn sairastellut? Tiedän että pitää kuulostella itseäni, mutta jotenkin sokeudun ja saatan laiminlyödä oman terveyteni, koska himot on valtavat päästä taas treenaamaan.

Olen aloittelija näissä treenaus asioissa, mutta erittäin innokas oppimaan :)! Olen lukenut tätä foorumia läpi ja oppinut paljon uutta, mutta ainahan se on mukavampaa saada henkilökohtaista palautetta, ja siksipä aloitin tämän ketjun.

Olen ajatellut seuraavanlaista treeniä, ja haluaisin kysyä että miltäs tämä näyttää tämmöiselle aloittelijalle joka taas tauon jälkeen rupee treenaamaan:

Treenaus:

Ma: Sali: Rinta,olkapäät,ojentajat + illalla salibandytreenit 1h.
Ti: Lepo
Ke: Sali: Jalat,vatsat
To: Säbätreenit 1½h
Pe: Sali: Selkä,hauis
La: Säbätreenit 2½h
Su: Lepo

Lisäksi olisi kova himo yhdistää leuanvetotreeni/punnerrustreeni(twenty pull-ups challenge jne) tuohon ohjelmaan, mutta miten mä sen tuohon mahdutan?

Ruokailu:

Aamupala: Syön jotain kouluun lähtiessä mikä vaan maistuu. Maitorahka/kahvia/leipää
Lounas: Kouluruoka
Välipala: Maitorahka
Illallinen: Kaupasta käyn ostaa jotai valmisruokaa mitä löytyy + leipää ja jos nälkä jää niin vielä maitorahka
Iltapala: Leipää/maitorahka

Lisäksi salin jälkeen otan aina proteeinijauhetta + maltoa mixattuna. Pitäiskö tuo seos ottaa myös säbätreenien jälkeen? Tiedän että ravintopuoli on se heikoin osa-alueeni, ja taidanpa syödä aivan liian vähän kun ottaa huomioon kuinka paljon urheilen?

Tavoite:

Tavoitteena on saada itselleni sellainen sporttinen rantakroppa kesäksi. Olen ihan suht hyvässä kunnossa nykyäänkin, ja vatsalihakset näkyy, mutta jostain syystä mulla kertyy läskiä alakroppaan.... En halua tulla himo bodariksi, vaan haluan säilyttää myös hyvän kunnon ja jaksaa juosta pelikentällä. Äkkiseltään tulee mieleen niin monella urheilijalla on sellainen kroppa mitä tavoittelen. mm. Amin Asikaisen kroppa on mieleeni, vaikka en miehiä katselekaan sillä silmällä hehe...

Kommentteja otetaan vastaan, että miltäs tämä mun suunnitelma näyttää ja olen erittäin otettu parannusehdotuksille :)!

Twenty pullupsin voi laittaa selkätreeniin ja punnerrustreenit rinta ja ojentajatreeniin. Tee mieluummin jotain kunnon ruokaa valmisruuan sijasta vaikka ne roiskeläpät saattaa houkuttaa

Flunssan jälkee varmaan kannattaa vetää eka treeni vähän iisimmin ? 2-jakoisella ehdin treenata n. 3 viikkoa ja kohta pitäisi jatkaa, kunhan ei enää räkä vaivaa. Taukoa taitaa tulla se 2 viikkoa täyteen. tekee varmasti hyvää lihaksille levätä, rankka syksy ja talvi takana.

Back
Ylös Bottom