Tauon jälkeen rasvat pois ja kireys kehiin!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moron. Piti ihan tänne liittyä jos täällä joku osaisi heittää neuvontynkää ja tsemppihenkeä meikäläiselle:dance:

Perusfaktat siis tiskiin: Oon 31-vuotias, 188/90 miekkonen, joka sairasti alkuvuodesta vakavasti niin, etten pystynyt harrastamaan MITÄÄN liikuntaa 3-4 kuukauteen ja sen jälkeenkin on joutunut alottelemaan varovaisesti. Olen käynyt salilla säännöllisesti jo vuosia ja olin vielä viime vuonna ihan tyytyväinen kroppaani..mutta sitten kävin kehoanalyysissä kesän alussa ja järkytyin. Mun viime syksynä mitattu rasvaprosentti 14 oli muuttunu 22,6:een ja se kyllä valitettavasti näkyykin. Kiloja on kertynyt noin kuusi. Ja minähän päätin että poltetaan rasvat pois, kai ne lihakset siellä jossain alla vielä on, ainakin osa niistä.

Siispä heitin kaikki turhat hiilarit pois ja aloitin lenkkeilyn. No, polvivammaisena mun lenkit oli yleensä max 45 minuuttia mikä kai on liian lyhyt rasvan polttamiseen? Uintia rakastan, mutta leikkauksen vuoksi en voinut käyttää vielä yläkroppaani moiseen joten jäljelle jäi se hölkkäily. Väittäisin olleeni aika masokistinenkin itseni suhteen, sillä en useimpina päivinä sallinut itselleni hiilareita ollenkaan ja silti kävin juoksemassa. Jälkikäteen tuli mieleen että olen ehkä saanut kehoni säästöliekille, sillä...

2 kk kidutuksen jälkeen rasvaprosentti on edelleen se sama 22,6 :hyper: Paino sen sijaan oli tippunut 1,5 kiloa. Osa varmaankin lihasta?

Nyt kysymys kuuluuki että MITÄSNYT? :wtf: Oon tervehtynyt siihen kuntoon että olen pystynyt aloittamaan jo normaalin saliharjoittelun ihan kunnollisilla painoilla ja pystyn tekemään monipuolisesti cardiotakin. Yritän edelleen syödä harkiten, välttelen turhia hiilareita, mutta vedän kyllä täysijyväpastaa ja tummaa riisiä ruokani kanssa. Rahkaa vetelen purkillisia pitkin päivää ja iltaisin namnam raejuustoa. Nyt en ole laskenut ihan tarkalleen mutta uskoisin saavani sen 180 g protskua per päivä. Mutta mikäs tässä ruokavaliossa on se järkevin tapa?

Toisekseen, luettuani täältä joitakin keskusteluja, tajusin että HIIT taitaa olla parempi tapa polttaa rasvaa kuin se 45 minuutin kevyt hölkkä. Sitä en nimittäin ole kokeillut. Se onnistunee kai myös uimahallilla (kun voin vihdoin uidakin, jee!)

Tavoitteena olisi siis kiinteytyä, ei välttämättä laihtua. Jos ensi kesänä se rasvaprosentti olisi palannut takaisin sinne alle 15, niin olisin supertyytyväinen. Eli mihinkään nollakuntoon en ole edes yrittämässä. Tässä samassa haluaisin tietysti vähintään säilyttää nykyiset lihakseni, ja käynkin salilla 3-4 x viikossa.

Huomaako joku jotain missä oon mennyt metsään? Kai kahdessa kuukaudessa olisi pitänyt jo lähteä edes se 0,1 rasvaprosentista? :D

Kiitän kaikesta tulevasta avusta!

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Miten tuo rasvaprosentti mitattiin? Niissä mittatuloksissa saatta olla heittoja, joten luottaisin enemmän peilikuvaan. Oletko huomannut peilikuvassa minkäänlaista muutosta? Mikäli oikein ymmärstin, niin tuon 2kk aikana et tehnyt muuta kuin lenkkeilit. Luultavasti jonkun verran lihasta lähtenyt, jos et ole puntteja käynyt kolistelemassa. Laske sun päivittäinen kulutus ja vähennät siitä 500kcal hiilareita tiputtamalla. HIIT on erinomainen rasvanpolttoon, tuosta uintiin soveltamisesta en tosin tiedä.

Zone-sarja -42%
Rasvaprosentti mitattiin Inbody-mittauksella. Tiedän ettei ne ole tarkkoja, mutta varmaankin suuntaa antavia kuitenkin? Ja kyllähän tuollasen kasvun peilistäkin näkee, harmi vielä sinällään että suurin osa on ilmeisesti ilmestynyt tuohon lantion seudulle ja vatsaan. Ja tosiaan en pystynyt kesällä vielä kolistelemaan painoja, joten yritin mahdollisimman paljon vaan vetää protskua. En tosin oo varma paljonko sitä tarvitsee päivässä lihasten ylläpitoon, mikäli ei käy punttiksella...

Olenkohan mä ymmärtänyt sen HIIT:n oikein? Eli juostaan pätkä lähes täysiä ja sitten himmaillaan seuraava pätkä ja taas juostaan täysiä. Eikö sen vois uidessa toteuttaa vaikka kroolaten täysiä 25 m ja sitten uida hitaasti rintaa palautellen toiset 25 m? :rolleyes:

Ja paljonko voi vähentää hiilareita jos ei muutenkaan niitä enää hirveästi vetele? Ja mun pitäis varmaan opetella pitämään mässäyspäivä ettei elimistö mee säästöliekille?

Thänks :dance:

Niin siis tarkoitin tuolla peilikuvalla sitä, että onko rasvaa kadonnut vyötäröltä tuon 2kk aikana. Ilman punttia lihasten ylläpito on aika vaikeaa, riippumatta siitä miten paljon proteiinia syöt.

Juu noinhan se HIIT menee, kokeile miltä tuntuu.

Kuinka paljon syöt proteiinia päivässä? 188/90 on jo reippaamman kokoinen kaveri eli energiaa tarvitaan. Taidat ilmeisesti noudattaa vähähiilihydraattista ruokavaliota, joten proteiineja sen verran, että jää kalorit miinukselle.

Mä en huomaa näennäisesti että rasvaa olis kadonnut, ainakaa vatsalihakset ei näy yhtään sen paremmin ku pari kuukautta sittenkään. Toisaalta mun farkut tuntuu vyötäröltä löysemmiltä, eli todennäköisesti jotakin siellä on tapahtunut, mutta mahdollisesti enemmän nesteitä ja lihasta kuin rasvaa. Tosin en mä salamatuloksia odotellutkaan.

Syön proteiinia päivässä noin karkeasti arvioiden 160-180 grammaa. Yritän pitää tasot korkealla erityisesti nyt kun oon palannut salille. Alotan tekemään tuota HIIT:iä hetimiten, sillä pelkkä lenkkeily ei näyttänyt toimivan.

Ja mikähän ois kohtuullinen määrä niitä hiilareita nyt? Saan tällä hetkellä oikeastaan kaikki hiilarini kananmunakeltuaisista, täysjyväriisistä ja -pastasta. Syön toki vähän kasviksia ja hedelmiä. Palautusjuoman juon aina treenin jälkeen. Onko järkevää syödä hiilareita vain treenipäivinä ja lepopäivänä vetää lähinnä vaan proteiinipitoista ruokaa?

:hyper:

Hyvä hommahan se ois aina ite ottaa kuvia samas asennos, samas paikkaa vaikkapa 3 viikon välein. Kyllä siinä huomaa jos eroa on tullu.. Ja paljonko tulee kaloreita/kalorivajetta? Liika vaje on kuulemma huono diettaamisessa kans..

Back
Ylös Bottom