tauon jälkeen aloittaminen

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
50
tervehdys :)

Tässä muutaman vuoden tauon jälkeen alkaa tuntua siltä et salille pitäis taas päästä,pari vuotta on aikaa viimeisestä treenistä,silloin treenailin n.2vuotta mielestäni kohtuu kovaa "kehonrakennusta" ihan vain harraste mielessä 5 päivää viikossa.Ruumiinrakenteeltani oon aika luuviulu mutta nyt on varsinkin mahan kohdalla sen verran pehmeetä et alkaa jo huolestuttaa.
Varsinainen kysymys liittyykin näihin liikakiloihin,elikkä oon miettinyt että olisikohan ennen salille ryntäämistä viisasta pitää pieni dieetti ja vaikka kohottaa kuntoa lenkkeilemällä,sen verran aikoinaan huomasin etten punteilla treenaamalla kovin hyvin saa painoa putoomaan ja taitaa dieetti haitata lihaskasvuakin.
Toinen olis sitten et aloitan suoraan punttis treenit ja samalla dieettiä,saattais kilot lähtee silleenkin mut varmaan aika koville vois ottaa,et mielipiteitä kaipaisin :thumbs:

Siis se nyt on aika lailla sama että dieettaatko ensin vai kasvatatko lihasta, mutta niitä ei oikeen voi tehdä samaan aikaan, kun dieetti vaatii miinuskalorit ja painonlisäys taasen pluskalorit... Ja aerobinen treeni on parempaa jos haluat rasvaa polttaa. Mieluiten ennen aamiaista, sillä veren glukoosipitoisuus on silloin alhaalla, eli keho polttaa rasvaa energiakseen.

pikkujöpö sanoi:
tervehdys :)

Tässä muutaman vuoden tauon jälkeen alkaa tuntua siltä et salille pitäis taas päästä,pari vuotta on aikaa viimeisestä treenistä,silloin treenailin n.2vuotta mielestäni kohtuu kovaa "kehonrakennusta" ihan vain harraste mielessä 5 päivää viikossa.Ruumiinrakenteeltani oon aika luuviulu mutta nyt on varsinkin mahan kohdalla sen verran pehmeetä et alkaa jo huolestuttaa.
Varsinainen kysymys liittyykin näihin liikakiloihin,elikkä oon miettinyt että olisikohan ennen salille ryntäämistä viisasta pitää pieni dieetti ja vaikka kohottaa kuntoa lenkkeilemällä,sen verran aikoinaan huomasin etten punteilla treenaamalla kovin hyvin saa painoa putoomaan ja taitaa dieetti haitata lihaskasvuakin.
Toinen olis sitten et aloitan suoraan punttis treenit ja samalla dieettiä,saattais kilot lähtee silleenkin mut varmaan aika koville vois ottaa,et mielipiteitä kaipaisin :thumbs:

Suosittelen, että et ala erikseen dieettejä ottamaan vaan menet suoraan salille ja lisäksi lenkkeilet pari kertaa viikossa. Veikkaan, että kun energiankulutus kasvaa niin alkaa painokin putoamaan.

Jos oot jo ennestään luuviulu niin en dieettaisi, mieti kuinka luuviulu olisit dieetin jälkeen. Kasvata ensin vähän lihasta.

Kiitos vastanneille :)

Sen verran on hinkua jo päästä salille et vois tosiaankin olla hyvä vaihtoehto hiljalleen treeniä aloitella ja käydä lisäksi lenkillä niin nousis kunto ja hieman tulis liikakilojakin vähennettyä.Muistelin et kun sillon aikoinaan piti aika kauan treenata ennen kun jakso 5pvä.viikossa punttailla et varmaan vois lenkkeilyllekin löytyä aikaa.
Joo toi mun "luuviuluus" johtuu aikapaljo lihasten puutteest,mahaa on kyl silti kertynyt liiaksi,painan nyt 75kg kun vielä 3v. sitten treenates alle70kg........ :eek:

teet vaikka niin että joka toinen päivä punttia ja joka toinen päivä aerobista... ja viikossa vaikka 1 päivä täyslepoa.

Back
Ylös Bottom