Tatuoinneista...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sindel
  • Aloitettu Aloitettu
Mulla lavassa horoskooppimerkkini, eli skorpioni. Ennen joulua tulossa vielä neljä koirantassua, yksi jokaiselle koiralleni :haart:. Vielä en ole päättänytlaitanko kuvan rntaan sydämen kohdalle vaiko nilkkaan

Vajaa 5 vuotta sitten tuli eka tatuointi; tribaali merihevonen alavatsaan (siskon suunnittelema kuva). Ja sit viime kesänä kävin ottamassa selkään pienen kissan ja nilkkaan tiikeritribaalin. Vielä ois kaks kuvaa suunnitteilla, vähän aikaa pitää vielä miettiä :) Katunut en ole mitään kuvista. Ja tosiaankin, näihin jää koukkuun ;)

Liitteet

• nilkka.webp
    nilkka.webp
    20,3 KB · Katsottu: 8 834
  • alavatsa.webp
    alavatsa.webp
    20,4 KB · Katsottu: 3 243
  • kissa.webp
    kissa.webp
    23 KB · Katsottu: 1 470
Kaksi kohtalaisen isoa, ettei kenenkään tarvitse tulla suurennuslasin kanssa hanskojani tiirailemaan. Viitisen vuotta nämä ovat olleet, eikä harmita, kuin ehkä se että niin harvoin kuljeskelen hihattomissa paidoissa. Jos joku ei pidä silloin näkemästään, niin omahan on murheensa. Yläselkään voisi kyllä vielä jotain lihaleimaa harkita. Ei vain oikein ole vielä kuvaa, varaa, eikä oikein malttaisi pitää verenluovutuksestakaan puolen vuoden taukoa.

Bodhisattva Kannon lohikäärmeen selässä, erään Taikan Yokoyaman maalauksen mukaan, ja toisessa kädessä vanha japanilaisen miekkamiesten käyttämä mikkyo-buddhalainen bonji-merkki kanman, hyvä onni ja pitkä ikä, joka on myös Fudo Myo-on merkki (joops, se yrmeän näköinen kundi, joka istuu liekkien keskellä miekka toisessa ja köysi toisessa kädessä). Siis vähän sellainen yin-yang-yhdistelmä, periksiantamatonta voimaa ja mielenhallintaa.

Mulla lavassa horoskooppimerkkini, eli skorpioni. Ennen joulua tulossa vielä neljä koirantassua, yksi jokaiselle koiralleni :haart:. Vielä en ole päättänytlaitanko kuvan rntaan sydämen kohdalle vaiko nilkkaan

Mulla myös skorppari olkapäässä ja tulossa suden tassun jäljet käteen. Kädessä myös merihevonen. Joskus tulevaisuudessa myös tulossa susi jalkaan.. ja sit loppu.. ehkä:).

Mulla löytyypi tiikerinpentujen päät, pussaavat ja vähän näkyy toisen tassua ko pitää sitä sen toisen "olkapäällä". Aikalailla miun nyrkin kokoiset per pää.Keskellä yläselkää sijaitsee tuo kuva. Tiikerit on kopioitu suoraan valokuvasta eikä tatuoijalla ole kyseistä kuvaa tallennettuna eikä mitään. (:

Toiset kuvat olisi suunnitteilla molempiin nilkkoihin, tosin ihan pienenpienet.Kunhan nyt ensin päätän mitä haluan.:D Ehkäpä ensi vuoden puolella käyn ottamassa.

tommoiset löytyy. Eli käsi on tehty kolmessa osassa, koska ensin siihen piti jättää vain toi lapaluun päällä oleva osa, mutta sitten innostuin ja jatkettiin ranteesta kyynärpäähän ja eihän sitä nyt sitten niin keskeneräisen näköiseksi voinut jättää ja tehtiin pieni laajennus käsivarteen ja kaulaan :D

seuraavaks löytyy kiinalaiset kirjaimet lantiolta, jotka annoin kaverin hajoitella siihen, koska siitä hänestä tulee tatuoitsija ja tarvitsi koeihmisiä. Kuva on kiinalainen horoskooppi (tuli ja jänis )

viimeisin kuva on jalkaan tribaali liekit, samalla grafiikalla, mitä käsi on... onhan siinä jokusen tuntia joutunut istumaan penkillä ja muutaman huntin kuluttamaan, mutta enpä kadu. ensimmäisen kuvan otin vuonna 2006 :D

Liitteet

• taatoo.webp
    taatoo.webp
    19,8 KB · Katsottu: 10 974
  • taatoo2.webp
    taatoo2.webp
    5,6 KB · Katsottu: 5 698
  • taatoo3.webp
    taatoo3.webp
    23,2 KB · Katsottu: 2 230
ipana|, Ihania nuo käsivarren tribaalit!
Itse olen miettinyt hankkivani sen ensimmäisen tatuoinnin nyt jo noin 8 vuotta (eikä yhtään helpota että mies on ideaa vastaan, mutta enhän mie sitä kuuntele :D )..
Vieläkään en ole varma että minkälaisen kuvan haluan. Nuo tribaalit ovat aivan mahtavia, mutta itsellä meni into niihin kun niistä tuli muoti-juttu. Kohta voisi varmaan taas harkita sellaista.. Pitää vaan hiton tarkkaan miettiä millaisen kuvan, minne ja minkä kokoisen ottaa, kun olen sellainen perfektionisti etten kestä, jos se ei olekaan täydellinen..

Mulla on ollu jo 8 vuotta kintussa tuommoinen. Lisää ei ole tiedossa. Otin syyskuussa -99 kouvolan Mixtattoossa ja maksoin tonnin vanhaa rahaa. Ja taju meni 5cm hakkaamisen jälkeen. Ehkä syy, miksi en hingu enempää kuvia...

Liitteet

• P1180012_1.webp
    P1180012_1.webp
    25,1 KB · Katsottu: 3 575
...

Wau! Ziistejä tatskoja teillä... Itsellä 18pv aika tatuointiin ja ei millään malttaisi oottaa :hyper: Ja tiedän myös että kun sen kuvan saan niin seuraava jo poltteleeeeeee:wtf: Hirrrmuset suunnitelmat on jo kuvista ja paikoista mihin niitä haluaisin....Huuuah,pitää nyt vähän toppuutella :whip: Mimmit,lisää kuviiii ! :D

Multa löytyy parikin kuvaa.

Lapaluun päällä tribaali lootuskukka josta lähtee "härpäkkeitä" olkapään päälle asti ja matkan varrella yksi kanjimerkki. Alunperin tuossa oli pieni simppeli tribaali joka tehtiin Itiksessä vituiksi, myöhemmin se peitettiin tuolla lootuskukalla ja vähän härpäkettä. Sitten vähän lisää härpäkettä ja kanji. Tähän on mennyt yhteensä 380e (josta alkuperäinen pikkutribaali oli 80e, kukkaosuus 200e ja olkapäälle tuleva osuus 100e).

Vasemmassa olkapäässä pikkunen mustavalkoinen lisko, tykkään kovasti. :) (hintaa oli muistaakseni 80e?)

Alaselässä 4v sitten otettu tribaali jossa sydän ja kaksi perhosta. On jo haalistunut, tarttis värittää uudelleen mutta kun se sattui niin pirusti... (maksoi jotain 120e)

Huomenna tulee sitten neljäs tai kuudes, miten kukin tahtoo laskea. Tribaali tiikerin naama alavatsan sivuun. Jänskättäääää :hyper: (ja tämän hinnasta ei tarkkaa tietoa kun on kimppahinta miehen tatskan kanssa..)

Vielä olis tarkoitus jalkaan jotain ottaa, mahdollisesti joku vähän taiteellisempi esim Luis Royon teosten kaltainen kuva.

Tiikerit,kukat ja tassunjäljet tuntuu olevan aika yleisiä ja niitä on tosi monella......Suurin tribaalivillitys taitaa jo olla ohitse......Onko kukaan harkinnut sitä arpitatskaa? --> siinä poistetaan iho kuvan alueelta ja jää kuvan muotoinen arpi....itseäni sellainen kyllä hirrwittää,en menisi ottamaan...mutta onko jollain tai meinaako joku ottaa sellaisen?

Ei siinä minusta ole olennaista ajatella, onko joku kovin yleistä tai muodissa jos itse niistä pitää. Tärkeintä on kuitenkin olla mieleinen kuva, ja jos joku yleinen symboli merkitsee paljon ei kannata jättää ottamatta siksi että "kaikilla on". Kyllä jokaiseen kuvaan saa jonkun persoonallisen otteen kuitenkin.

Oma maku taas on sellainen, että moni muille kelpaava ei miellytä yhtään ja otan sitten sen mukaan. En ottaisi kuvaa, joka on "vain" kiva tai ei tarkoita mitään (siis muiden kuin minun mielestä, kyllähän jokaiselle tribaalille voi itse keksiä jonkun merkityksen tai sanoman), mutta aivan sama mulle jos joku muu haluaa ottaa.

Arpitatuoinnit eivät minusta näytä valkoisella iholla hyvältä, en ottaisi. Muutenkin tykkään B&G -meiningistä eniten.

^en tarkoittanutkaan asiaa noin kun sanot^, Sanoin vain yleisesti että niitä on monella! Se on jokaisen oma asia mitä ottaa ja sillä on merkitystä vain itselle...

En ottaisi kuvaa, joka on "vain" kiva tai ei tarkoita mitään...

Sama juttu.. mie jos hakkautan ihooni kuvan niin haluan että sillä on jotakin tunnearvoa tai merkitys minulle. Suunnitelmissa on ollu jo kauan tatskan ottaminen, mutta kustannuspuoli on ollut tähän mennessä ainoa este. Joulun jälkeen oon vihdoin menossa ottamaan ekan kuvan :dance: Laitan sit kuvaa tänne..

Sama juttu.. mie jos hakkautan ihooni kuvan niin haluan että sillä on jotakin tunnearvoa tai merkitys minulle.

Sen verran korjaan, että ei ihan sama juttu : ). Mulle ei riitä, että kuvalla on tunnearvoa tai että olen itse "keksinyt" merkityksen, vaan tykkään hyödyntää jo olemassa olevaa (kuva)symboliikkaa. Tämän takia itse suunnitellut tribaalit sun muut eivät ole mun juttu. Joillekin tatuointi on koriste, ja se on ok, mutta mulle muutakin, joten kuvaksikaan ei riitä koriste.

Mulla on kaksi tatuointia.
Molempien taustalla on vahva merkitys mulle itselle, eikä niinkään kehon koristaminen.
Ensimmäisen otin heti kun täytin 18v. Elämä oli ihanaa ja oli ns. täydellinen kesä. Ihana poikaystävä ja huolia ei ollenkaan. Siitä muistuttaa olkapäällä siro ja aidon näköiseksi tehty leppäkerttu. Myöhemmin siihen on lisätty väriä, että pysyy nättinä.
Toinen on suunnilleen sormenpään kokoinen sydän nilkassa.Ei ihan sivulla eikä ihan takana. Ihan omassa paikassaan. Siinä kulki mun perässä rakas koirani 7 vuotta. Aina samalla puolella ja aina mukana. Yhtäkkiä koira sairastui pahoin ja ei enää seurannut minua. Siihen tuli paikka tatuoinnille joka muistuttaa rakkaasta.

Kolmatta mietin. Vaihtoehtoina saamelaisten eräs "noitarumpusymboli" tai ehkä olis nyt vuorossa koristeellisempi tribali tai jotain... täytyy harkita vielä, että ei tarvi katua myöhemmin.

Minulla on vasemmassa nilkassa sisäpuolella tähti, tosi hyvällä ystävällä on oikeassa jalassa samassa paikkaa samainen tähti. Otettiin muistuttamaan että ystävät kestää aina :) Itelle on tärkeetä että tatskan saa tarvittaessa piiloon, mutta on esillä kun niin haluaa. Toisesta kuvasta oon haaveillu siitä asti kun ekan otin.

69912449.jpg

Osasinkoha liittää kuvan oikein :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom