Tatskat

Mä ymmärsin pointin olevan sen, että alunperin kun sitä tatuointia ottaa, niin se pitäisi suunnitella tarpeeksi selkeäksi. Ja nimenomaan se pitää ottaa huomioon, että aikaa jättää jälkensä, mutta tatuoinnin pitää olla selkeä vielä 10 vuoden kuluttuakin. Tää on mun mielestä pointti, mitä tietämättömät asiakkaat ja ammattitaidottomat tatuoijat ei tarpeeksi mieti.

Työkaverilla on olkapäässä noin 10*10 cm kokoinen bg yksisarvinen. Yli 10 vuotta vanha ja edelleen aivan selvä kuva :O Hyvin on toki tehty, mut kaikkien ihon ei vaan tommosta kuvaa pidä. Ja varsinki ku tää henkilö kertoo joka kesä vetelevänsä hihattomassa paidassa ym..

Ymmärsit oikein.
Koitan liittää vielä joku hetki kunhan kerkeen muutamia esimerkkikuvia jos vaan jaksan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Yli 10 vuotta vanha ja edelleen aivan selvä kuva :O Hyvin on toki tehty, mut kaikkien ihon ei vaan tommosta kuvaa pidä. Ja varsinki ku tää henkilö kertoo joka kesä vetelevänsä hihattomassa paidassa ym..

Mulla on samassa kädessä 1995 ja 2005 tehdyt alunperin mustat kuvat. Toinen on vielä melkein täydellisen musta ja teräväreunainen, toinen aika monta pykälää haaleempi (tumman harmaa) ja ääriviivat pehmeämmät. Kuitenkin ihan ammattilaisen tekemiä molemmat. Ero on kuin yöllä ja päivällä.

Mun silmään tosin noi tatskat paranee vuosien saatossa, kun eivät enää ole niiin kirkkaita ja teräviä vaan sulautuvat ihoon paremmin.

Lisää vaan väriä pintaan :rock:

Jos joskus tulis tatuointi otettua se olis varmaa pieni teksti ranteessa
tai perus tribaali hässäkkä samassa paikkaa:rolleyes:

Joo aika paljon vaikuttaa kuvan rajojen pysyvyyteen myös iho mille se on lyöty. Jotkut kohdat pitää paremmin ja jollakin ei vaan iholla viiva kauan pysy suorana.

Itsellä on toinen tatska 8 vuoden takaa ja se on täysin suorarajainen ja on pysynyt vielä tummana. Frendillä vastaavan ikäisen tatskan aihetta joutuu melkein arvuuttelemaan.

Joo on mulla useampi tatska, mutta sä et nyt oikein tainnut tajuta mun pointtia. Mä kun luulin kirjoittaneeni sen suhteellisen selkeästi.
Suttunen tatuointi voi olla vaikka pikimusta tai punainen, mutta ei sellanen joka on läiskästy keskellä kättä yhdeksi isoksi palloksi/läiskäksi jossa on paljon kaikkia pientä silppua.
Tuollaisista kuvista kun ei juurikaan saa selvää edes livenä jos katsoo muutamien metrien päästä. Se näyttää siltä että siinä on vaan jotain suttua.
Se ei ole edes osa isompaa kokonaisuutta, tai jotenkin yhteyksissä johonkin ruumiinosaan.
Vitivalkoisessa ihossa iso musta läntti josta ei saa selvää kuin ihan vierestä näyttää aika suttuselta.
Laitan tossa seuraavaan postiin pari esimerkkiä kuvina vielä mielestäni hyvistä/hienoista/toimivista tatuoinneista, sekä pari esimerkkiä ei niin toimivista.
Siis ihan mun mielipiteitäni...älkää nyt vetäkö herneitä nenään kauheesti.

Edit: Fabe, onko sulla joku toinen kuva tasapainottamassa tota edellistä toisessa kädessä?
Se auttaa asiaa.
joo killtokuva täpit on erikseen. ne on tarkoitettu muotitietoisille snobeille jotka kulkee tukka pystyssä kylillä tiukassa t-paidasssa ja puuhelmet kaulassa loistaen. linnan vihreä rulaa, mitä rumempi sen parempi :lol2:

a - kuva on paska (siis tuo valokuva) ja b - on toisessa kädessä myös tribaali... ja lisää pitäs ottaa johonkin... sitä onko ne ikinä "tasapainossa" keskenään en tiedä, eikä mulle mitään väliä, ite oon nämä nykyiset piirtänyt ja jatkossa varmaan edelleen näin toimin. minä tykkään muiden mielipiteistä paskat välitän... :D

btw. maksalaatikko tekstiä ei tule ikinä... :hyper:

Mun silmään tosin noi tatskat paranee vuosien saatossa, kun eivät enää ole niiin kirkkaita ja teräviä vaan sulautuvat ihoon paremmin.

Tosta mä oon niin samaa mieltä. Kauniisti ikääntynyttää ja hyvää tatuointia parempaa ei olekkaan.. :) Tai ainakaa melkee :rolleyes:

Joo ei muitten mielipiteistä kannata hirveesti välittää.

Tosta sulamisesta mä oon osittain kanssa samaa mieltä.
Mun ensimmäinen kuva tuli noin 5-6 vuotta sitten. Se on noin. 15 sentiä korkea ja 30 senttiä leveä. Saattaa olla jopa hieman leveämpi.
Siinä on ainakin värit tasoittunut vuosien saatossa ja ääriviivat ovat pysyneet selkeänä. Ääriviivat oli alunperinkin hyvin selkeät.
Eli näyttää hyvältä edelleen.
Toiset kaksi näyttää myös hyvältä edelleen eivätkä ole suttaantunut yhtään. Ne tosin on vain muutamia vuosia vanhat.
Molemmissa hyvin selkeät ja erottuvat ääriviivat.
Tarkoitan siis sitä että näyttää värien ja viivojen osalta ihan hyvältä. Kuvistahan voi kaikki olla eri mieltä.

Myös tuosta venyvyydestä/paikasta johon tatuoinnin ottaa olen aikalailla samaa mieltä.
Ole esim just olkapäät ovat aika otollisia tuolla helpommalle venymiselle niin että se "viiva" ei pakosti pysy niin suorana kovin pitkään.
Saatan tosin olla täysin väärässäkin ja kai sekin on aika tapauskohtaista.

Jos esim HC76:lla on tehty toinen kuva 1995 ja foorumista päätellen olet ainakin jossain määrin puntilla käyvä ihminen (?) niin sitä massaakin sinne kätöseen on varmaan tullut ihan kivasti jolloin kuva venyy ja haalistuu entisestään. Varsinkin olkapään seudulla.
Mututuntumalla vois veikata, että ns. massakäsillä tatuoinnit esim. olkapäissä venyy/haalistuu eri tahtia kuin tavallisella pulliaisella :arvi:
Vai mitä mieltä ootte?

Jos esim HC76:lla on tehty toinen kuva 1995 ja foorumista päätellen olet ainakin jossain määrin puntilla käyvä ihminen (?) niin sitä massaakin sinne kätöseen on varmaan tullut ihan kivasti jolloin kuva venyy ja haalistuu entisestään.

Ei sitä massaa paljoa ole mutta on kuitenkin verrattuna vuoteen 1995 :D Eli on tuo olkapää huomattavasti isompi nyt kuin silloin kun kuva on otettu. Voipi siis johtua siitäkin että on sitten haalistunu todella paljon. Haalistuispa nuo muutkin niin ois tasapainoisempi kokonaisuus.

Nyt kun sais massii sen 500€ niin laitan vielä full sleeven toiseen käteen ennen kesää. Tahtootahtootahtoo. Peli on menetetty jo aikaa sitten, niin voi yhtä hyvin jatkaa ihon töhrimistä. On se sen verran addiktoivaa. Paljas iho on tylsä.

Mun tuttu ei tyydykkään ihan tavallisiin tatskoihin, se otti maitotölkki-tatuoinnin käteen. Samaisella jätkällä on kanssa sen pikkusiskon (4 v) Piirtämä perhepotretti tatuointi

Niin, huumoritatuoinnit ja vitunmoinen erikoisuudentavoitteluhan ovat todella harvinaisia nykymaailmassa.

Laitetaan tänne nytten omasta kuvasta kuva, kun jotkut toisetkin niitä on laitetellut. Hakattu joskus tammikuussa, 3,5tuntia, 350e. Tosta olisi tarkoitus lähtee jatkaa vielä, kunhan keksisi mitä tohon lisäilee ympärille.

tatska.jpg

edit jahas, en osaa uppia sit kuvaa. nou hätä.

edit2. vitut, onnistuinpas.

Olisko se vaan jonkinlaista kuittailua tatuoinnin liian vakavasti ottaville? (sekä tatuointien kauhistelijoille että harrastajille).

Näin kerran jonkun kaverin Helsingissä jolla oli tuollainen tatuointi kädessä . Kyseisellä kaverilla oli muitakin viisaita tatuointeja... mm. yksi jossa luki ihan vain "TATUOINTI". Jotain muitakin outoja tatskoja kaverilla oli, mutten enää niitä muista.

Ei mee mulle jakeluun, ei alkuunkaan. Mutta jokaisen oma asiahan tuo on.

Toi maksalatikko-tatska ei mene mun jakeluun.

Toi maksalatikko-tyyppi käy mun kanssa samalla salilla, ja monta kertaa olen jäänyt tuijottelemaan noita tatuointeja (aivan, monikko) ei yksikään niistä mene mun jakeluun, ja niitä on monta.

Jos nyt ymmärrisin oikein ni toi maksalatikko ja TATUOINTI löytyvät samasta ihmisestä. Oli samaan aikaan armeijan vihreissä mun kanssa. Samalla kaverilla taitaa olla rintakehän päälle tatuoitu käden ääriviivat. Vaikuttaa hiukan oudolta kaverilta, näin tatuoinneista päätellen.

Kävin ottaa tatuoinnin Jyväskylässä Fireline tattoossa ja ihan tyytyväinen oon. Artisti kertoi että muista Jyväskylän paikoista tatuoinnit onnistuu vähän päivästä riippuen. Itse en muualle sen perusteella menisi.

Onneksi tatuoijalla ei varmasti ole mitään motiivia kehua omaa paikkaansa muiden ohi.

Ei siinä, mielellään sitä saman hepun kanssa aina tekee, varsinkin kun löytyy sellainen jonka kanssa on yhteinen visio ja sitä rataa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom