Tatskat

Mua ihmetyttää miten ihmiset pystyy elämään keskeneräisten tatuointiensa kanssa pitkiäkin aikoja. Mua ainakin häiritsee katsella keskeneräistä tatuointia ja sen takia koitan ottaa suht nopeella aikataululla valmiiksi asti.

Kävin tällä viikolla pienellä konsultaatiolla tatuoijan luona. Reilun viikon päästä alkaa sitten tikkaaminen. Kolme istuntoa varattu ja toivottavasti tulee valmista siinä ajassa. Muuten voi tulla pidempi odottelu muiden kiireiden takia ja se ei olis hyvä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllähän noitten suositumpien tyyppien kanssa asioiminen on välillä vähän semmosta ja tämmöstä, mutta toisaalta monet oikeesti kovatkin tekijät on ite kysymättä antanu hinta-arviota heti kättelyssä. Luulen et iso osa siitä "tabusta" tulee siitä että se homma nähdään taiteena ja käsityönä ja siks ei haluta alkaa listaileen mitään hintoja eikä muutenkaan tehdä ns. liukuhihnatyötä. Toinen juttu on varmaan se et ne ideat monesti elää ja kokenutkaan kaveri ei välttämättä tiedä tasan tarkkaan kauan johonkin hommaan menee aikaa. Ja ihan varmasti siinä on sitäkin että halutaan pitää itellä se vapaus määrätä sitä hintaa senkin perusteella että kuinka vapaat kädet asiakas antaa jne.

Kokemusta ei ole kuin yhdestä tatuoijasta ja häneltä ainakin ensimmäiseen tatuointiini sain suoraan hintatiedon vaikka kyseessä ei ole liukuhihna tatuointi. Seuraava tatuointikin on mietittynä päässäni ja monta muuta ideaa kehkeytymässä. Ideat ovat kerenneet muuttua jopa puolenvuoden ja tämän päivän sisällä. Hinnan haluan kyllä aina tietää vähintään suuntaa antavana etukäteen, koska olen köyhä ja pienikin muutos voisi olla häiritsevä.

Mua ihmetyttää miten ihmiset pystyy elämään keskeneräisten tatuointiensa kanssa pitkiäkin aikoja. Mua ainakin häiritsee katsella keskeneräistä tatuointia ja sen takia koitan ottaa suht nopeella aikataululla valmiiksi asti.

Välillä on vain pakko. Mun jalka on aloitettu vissiin 3.5 vuotta sitten ja ainakin kaksi sessiota menee vielä. Ei vain ole mahdollista milloin minkäkin takia; toki esim. siinä vaiheessa kun oli tehty suunnilleen polveen asti näytti melko valmiilta. Vaatteet päällä kun useimmiten liikkuu niin kuvista ei ole 100 % esillä kuitenkaan.

Ehkä en haluakaan tietää hintaa suuntaa antavana, koska juuri tuo jatkaminen voisi muodostua arvioinnissa ongelmaksi. Miten täällä ovat ihmiset menetelleet, jos esimerkiksi isomman projektin on aloittanut yhdellä tatuoijalla, mutta muuttaa toiseen kaupunkiin kesken eräisen isomman suunnitelman toteutuksen aikana? Käyneet aina entisellä jatkamassa vai etsineet uudesta kaupungista uuden tatuoijan, joka jatkaa vanhasta työstä ja onko siitä mahdollisesti koitunut haittaa työn laatuun, yhteneväisyyteen tai esimerkiksi hintaan?

Jatkokysymyksenä ylläolevaan: Onko ylipäätään monia artisteja jotka mielellään jatkavat jonkun toisen artistin aloittamaa kuvaa? Omien kokemusteni perusteella niitä on erittäin vähän (käytännössä siis näin ei tehdä), ja tämä vähän kiinnostaisi vaikka ei itselleni ajankohtaista olekaan.

Jotenkin vaikea kuvitella tuollaista tilannetta, niitä omia tyylejä ja tapoja kuitenkin tämänkin kokoisessa maassa on aika monta erilaista ja sellainen eräänlainen tilkkutäkki ei palvele oikein ketään loppujen lopuksi.

Kuinka kauan porukka on pitänyt taukoa salilta tatuoinnin oton jälkeen? Ajattelin vaan kun keskiviikkona otin kuvaa tuohon hauikseen ja mietin uskaltaako vaikka maanantaina mennä taas pumppailemaan.

Kuinka kauan porukka on pitänyt taukoa salilta tatuoinnin oton jälkeen? Ajattelin vaan kun keskiviikkona otin kuvaa tuohon hauikseen ja mietin uskaltaako vaikka maanantaina mennä taas pumppailemaan.
Itse kun tuota pohdin ja eri foorumeita selailin niin vastaukset pyörivät kaikkialla 1 päivän ja 2 viikon välillä, eli aika vaikea siitä otannasta oli mitään päätellä. Hauis on vielä aika vittumainen paikka, koska siinä iho liikkuu ja venyy treenin aikana aika paljon. Mulla kun hakattiin puolet olkavarresta, pidin taukoa noin viikon.

Rasvaat vaan sen kuvan sitten kunnolla ja katsot, ettet hankaa sitä mihinkään.

Kiitoksia. Tosiaan varmaan riippuu paljon paikasta, mutta jos sitä menisi maanantaina katsomaan miten tuo ärtyy jos on ärtyäkseen. En nyt kuitenkaan hauiskäännöillä aloita.

tollasella setillä jatkettiin, paljon ois suunnitelmissa vaan verottaa vähän tuo reissaaminen omaa varantoa näin opiskelijana.

Kuinka niin? Kyllähän tatuoinneissa on aivan selviä trendejä, mitä milloinkin tatuoidaan. Joskus taotaan tribaaleja, seuraavaksi polynealaisia ja seuraavalla viikolla kaikki haluavat taskukellon kuvan itseensä. Tietyt vakioaiheet tulevat ja poistuvat taas muodista. Olen jopa nähnyt kun tatuointifirmat mainostavat nettisivuillaan, että mikä on nyt in ja mikä out.

Monet ottavat jostain katalogista kuvia, koska ne näyttävät siisteiltä. Mielipide siitä, mikä näyttää siistiltä voi puolestaan muuttua paljonkin 10 vuodessa. Näin ilmeisesti kävi Evallekin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom