Tatskat

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuskin nykyajan "nuorilla" enään ankkureita on olkapäässä että se saattaisi ollakki oikein COOL! Sitten KUN nostan 200kg penkistä niin tulee siitä kunnianosoituksena joku 200kgn penkkiin liittyvä leima rintaan.

Mites kipeää yleensä käy ku selkään tehdään? Mulla on siis tuonne latsiin/vähä latsin yläpuolelle tulossa..

Kyllä siellä selässä on sellasia paikkoja et sattuu mut ei niin kipeetä tee etteikö sen kestäis!! Ite otin kuvan tuossa 2v sitten ylä selkään(latsien kohalle) ja pahin kipu minusta oli se ku pyyhittiin sitä "ylimääräistä" väriä pois se tuntui kuin olisi hiekkapaperilla pyyhkästy. Sessio kesti sen 3 tuntia mut olen todella tyytyväinen tulokseen. Nyt on vuorossa vasen olkavarsi perjantaina alotettiin vanhan kuvan peitto ja keskenkaiken piti heittää pois ku koneesta meni poljin osa paskaksi. Noh toivottavasti tällä viikolla saa kuvan tehtyä loppuun. Lisää tatskoja tulen varmasti vielä ottamaan lisää.

Mutta kuitenkin itse inhoan tatsoissa eniten sitä perkeleen rasvaamista. Muutenki paranemis vaihe on ihan perseestä, kuva näyttää huonolta ja kutisee ja tuntuu. Sitte kun se paranee ja pehmenee niin sitä täytyy koko ajan ihastella:) Ja muuten ankkuri tatsa on ihan ässä muttei homolla tavalla. Yheltä kaverilta löytyy sellanen eikä sille kyllä voi muuta kuvitellakkaan. Kaveri jolta ei uskois tatuointeja löytyvän niin sitte sillä on vielä ankkuri:worship:

Vituttaa muuten jo valmiiksi tuo paranemisvaihe. Miten kauan siinä pitää vältellä hikoilua? Saunomattomuus voi kans olla aika tuskaa ja se rasvailu saattaa kans ruveta vituttaan. No, pitää kesken koulupäivän pyytää tyttöjä rasvaamaan selkää :D

Vituttaa muuten jo valmiiksi tuo paranemisvaihe. Miten kauan siinä pitää vältellä hikoilua? Saunomattomuus voi kans olla aika tuskaa ja se rasvailu saattaa kans ruveta vituttaan. No, pitää kesken koulupäivän pyytää tyttöjä rasvaamaan selkää :D

Muutama kokenut tatskatyyppi ja tatuoija sanonut ettei se rasvaaminen ole niin tärkeää kuin se kuvan puhtaana pitäminen. Iho ei pahemmin hengitä jos siinä on kerros ylimääräistä tavaraa vielä päällä. Eli se peseminen on tärkeämpää kuin se ,että siinä on kokoajan rasvakerros päällä. Nähnyt noita kuvia joiden parantelussa ei ole käytetty rasvaa muuten kuin se pari-kolme tuntia kuvan valmistumisen jälkeen, ja jälki ollut ihan yhtä hyvää kuin rasvojen kanssa parannellessa. Itse ajattelin ainakin seuraavan tatuoinnin parannella ilman rasvaa. Ainakin ajan pitäisi olla paljon nopeampi. Serkkupoika otti vasemman olkavarren täyteen kuvaa viime tammikuussa ja paranemisessa meni lähes kaksi viikkoa (HELVETIN kauan.) ja viimekuussa oikean olkavarren n. samankokoinen leima parani ilman rasvaa 6 päivässä. Väriä lähti PALJON vähemmän kuin siitä kädestä joka oli rasvan kanssa paranneltu.

Muutama kokenut tatskatyyppi ja tatuoija sanonut ettei se rasvaaminen ole niin tärkeää kuin se kuvan puhtaana pitäminen. Iho ei pahemmin hengitä jos siinä on kerros ylimääräistä tavaraa vielä päällä. Eli se peseminen on tärkeämpää kuin se ,että siinä on kokoajan rasvakerros päällä. Nähnyt noita kuvia joiden parantelussa ei ole käytetty rasvaa muuten kuin se pari-kolme tuntia kuvan valmistumisen jälkeen, ja jälki ollut ihan yhtä hyvää kuin rasvojen kanssa parannellessa. Itse ajattelin ainakin seuraavan tatuoinnin parannella ilman rasvaa. Ainakin ajan pitäisi olla paljon nopeampi. Serkkupoika otti vasemman olkavarren täyteen kuvaa viime tammikuussa ja paranemisessa meni lähes kaksi viikkoa (HELVETIN kauan.) ja viimekuussa oikean olkavarren n. samankokoinen leima parani ilman rasvaa 6 päivässä. Väriä lähti PALJON vähemmän kuin siitä kädestä joka oli rasvan kanssa paranneltu.

Tuo on kyllä ihan totta. Ehkä helpoin tapa saaha kuva tulehuksiin on tukehuttamalla se rasvaan, ja pahin on vielä että lisää aina uuden kerroksen pesemättä vanhoja pois. Jotku vielä lyö kelmunki tuohon. Mitä olen tatsa liikkeissä kuullut on ylihoitaminen yleisin virhe.

Tuo on kyllä ihan totta. Ehkä helpoin tapa saaha kuva tulehuksiin on tukehuttamalla se rasvaan, ja pahin on vielä että lisää aina uuden kerroksen pesemättä vanhoja pois. Jotku vielä lyö kelmunki tuohon. Mitä olen tatsa liikkeissä kuullut on ylihoitaminen yleisin virhe.

Täysin samaa mieltä.

Esim jenkeissä ollessani tutustuin useampaankin tatuoijaan ja työskentelytapoihinsa ja siellä oli trendinä juurikin tämä rasvattomuus. Itseasiassa jo vuosi sitten =)
Hygienia + 'hoitovirheet', haasteet käräjille ym. on todella herkässä tuossa maassa, joten tatskojen tulehdusten minimointiin on satsattu todella paljon. Kukaan ei halua maksumieheksi.

Lähtökohtaisesti jengi teki siellä näin:

-Tatuointia pestiin haalealla vedellä + tosi miedolla saippualla sellainen 3 krt vuorokaudessa, kunnes kuva oli täysin parantunut.
-3 tai 4 päivänä voidaan sipaista ihan ohut kerros jotain RASVATONTA voidetta. Esim meillä vastaava olisi sininen bepanthen. Jokin sellainen joka ei sisällä yhtään öljyjä, vaan vesipohjaista. Ja tätäkin voidetta vain silloin jos paikka tuntuu todella kuivalta. Pieni kuivuus kuuluu asiaan. Yleensä siellä ei paljon rasvattu. Ilma oli muutenkin kosteaa, eikä näin kuivaa kuin meillä täällä pohjolassa.

Eli lähtökohtaisesti vain pidetään huolta, että tatska on puhdas, pestään sitä useampi kerta päivässä ja annetaan sen hengittää. Simple..

Muutenkin maailmalla tatskakulttuuri loistaa kehityksellään. Suomessa tehdään asiat näin (kelmut + muut) vain ja ainoastaan siitä syystä koska näin on tehty aina ennenkin ja vanha tieto kulkee suusta-korvaan ja toistepäin.. Ei kehitystä, ei perusteluita kelmuille ym. Jo maalaisjärki sotii kelmuja vastaan, mutta täällä se vanha tieto vaan pyörii..

Itse parantelin täysin ilman rasvaa ulkomailla ottamani tatskan ja se parani about 5-6 päivässä (koko olkapään ornamentti). Suomessa parantelin kans ilman rasvaa, mutta täällä talvella ilman kosteus on niin pirun kuivaa, joten jouduin pari kertaa sipaisemaan sinistä bepaa, jottei vallan kuivaa iho.

Jokatapauksessa kaikki öljypohjaiset on big NO-NO! Ne kuulemma imeytyy ihoon hyvin, tukkii ihon (iho ei enään hengitä) ja öljypohjaisena myös syrjäyttää aika hyvin tatuointiväriä ihon alle jne..Tästä syystä tatska helposti "vuotaa" kun siihen laitetaan öljypohjaista voidetta ja pahimmassa tapauksessa kelmu päälle.

Kun jättää rasvan pois, niin ei todellakaan löydä aamulla kopiota tatskastaan lakanoista tai t-paidoista. Siinä on vain sellainen ohkanen pieni rupi, jonka alta paljastuu mahtavat värit!

Rasvan poisjätön jälkeen värit pysynyt niin paljon paremmin versus aikaisemmat kuvat ja ei tosiaan töhri, eikä tahri, eikä sitä väriä vuoda kuvasta ollenkaan, kuten rasvauksen kanssa.

Suurta hikoilua kannattaa kyllä jonkun aikaa välttää, just esim saunominen tai lenkkeily jossa tulee kunnolla hiki. Salilla oon käyny ihan normaalisti yleensä jo seuraavana päivänä, selän kuvissa nyt ei välttämättä kannata ekana päivänä esim penkkiä tehdä ettei se hankaudu sitä vasten.

Yleensä ekaa tatuointia hoidetaan todella antaumuksella ja vältellään kaikkee mahdollista, mutta kokemuksen myötä oppii mitä pitää välttää ja mitä ei. Esim itse en ikinä 2viikkoa sitä saunaa vältä. Sen jälkeen kun "kuollu iho" lähteny siitä poies niin oon normaalisti saunonu, eli yleensä 3-5 päivän päästä.

Odotus vaan pahenee ku tatuoija lähetti mulle facebookissa kuvan jonka se oli mun toiveen pohjalta piirtäny, näytti hienommalta ku uskalsin edes toivoa :) Siinä vaan ku sen kuvan näin nii tuli sellanen "viime hetken" muutos keksittyä...

saunaakin voi uuden tatuoinnin kanssa mennä,kunhan vain peittää tatuoinnin viileään veteen kastelulla pyyhkeellä. Tämä estää tatuoitua kohtaa hikoilemasta ja suojaa kuumuudelta.
Tämä oli uutta tietoa minullekkin, kun tuli ihan vaan saunomisesta puhe tatuoijan kanssa kun hakkasi kuvaa käteen.

Olisko jollain heittää kuvaa, jossa teksti alkais vasemmalta selästä ja jatkuisi selän yli ojentajaan ja sieltä ranteeseen asti? Näkis vähän miltä näyttäis iholla. Tai jos jotain hakusanoja olis vipata.

Itselläkin pyöriny toi tatuoinnin ottaminen mielessä ja luultavasti päädyn johonkin derek hessin teokseen, on ne sen verran hienoja. Cancer of the soul etenkin.

Mietin lähinnä että onko kuva liian vaikea tatuoitavaksi, mutta ilmeisesti ei ole? Individual inkin Lassea on moni kehunut ja samoin liskogallerian Thereseä, joten varmaan jompaa kumpaa kautta rupean projektia pidemmälle viemään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom