Tatskat

T-Byrd, satuitko kattomaan yhtään, että minkä merkkisestä väristä oli kyse?

Ittelle tulossa kohta aika paljon punaista väriä ihoon ja kyseessä on Starbriten punainen, josta löytyy netistäkin vähän kaikenlaista infoa joka osittain vähän huolestuttaa...
...Intenzen punaisesta, eikä muistakaan väreistä, ei ole itselleni tullut mitään reaktioita...

Edit.
jossain ovat väittäneet, että jos on penisiliinille allerginen, niin Starbriten punainen saattaisi silloin aiheuttaa reaktioita. En sitte tiedä...

Ja kelmu siksi, että:
- ehkäisee kuvan kuivamista, jos ei esimerkiksi pääse jostain syystä rasvaamaan tarpeeksi usein (työ, matkustaminen, nukkuminen)
- ehkäisee lian pääsyä haavaan (jos tekee vaikka likaisissa olosuhteissa duunia
- estää kuvan kuivamisen paitaan/lakanoihin kiinni

Vähän isompi tai enemmän väritetty kuva kuitenkin vuotaa jonkin verran verta ja kudosnestettä aluksi, joten se sitten kuivaa helposti ekoina tunteina/päivänä kiinni vaatteisiin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
T-Byrd, satuitko kattomaan yhtään, että minkä merkkisestä väristä oli kyse?
......
jossain ovat väittäneet, että jos on penisiliinille allerginen, niin Starbriten punainen saattaisi silloin aiheuttaa reaktioita. En sitte tiedä.

Eipä tullut vilkaistua että mitä merkkiä käytti. Allergioita mulla ei ole laisinkaan, joten hieman ihmetyttää tää reaktio. Etenkin kun edelisessä kuvassa käytettiin kans paljon punaista eikä tullut mitään reaktiota sen jälkeen.

Itse olen kelmuton hoitaja aina ollut ja hyvin on toiminut tähänkin asti. :)

Kelmut ovat olleet mulla päällä vain sen max 4 tuntia tatuoinnin ottamisesta. Hyvin on kanssa parantunut eikä ole kyllä edes kuivunut esim yönaikana.
Rasvoina olen käyttänyt Tattoo Goota ja vaaleanpunaista Bepanthen -voidetta. Tapoja on varmasti monia, mut olen ymmärtänyt et yleisempää on antaa ihon hengittää mahdollisimman vapaasti.

Eli mulla on yks aika pitkä lause minkä haluan tatuoida niin että kulkee kyljestä mahaan päin n 45 asteen kulmassa ja parissa eri "rivissä". Fonttikin on jo aikalailla tiedossa. Ainoo vaan että en omaa yhtään taiteellista silmää joten toi suunnittelu ei onnistu mitenkään meikäläiseltä. Marssinko mä tatska liikkeeseen ja ne osaa sen myöskin piirtää/suunnitella vai miten näissä yleensä toimitaan? Pitää ruveta ahdistelee tuttuja joilla pysyis edes vähän kynä kädessä? Paljonko tollaseen kannattaa varata rahaa? Ei taida 500 riittää?Tottakai vaikee sanoo kun ette tiedä fontista ja tekstistä mutta kellään heittää edes karkeata arviota?

Eli mulla on yks aika pitkä lause minkä haluan tatuoida niin että kulkee kyljestä mahaan päin n 45 asteen kulmassa ja parissa eri "rivissä". Fonttikin on jo aikalailla tiedossa. Ainoo vaan että en omaa yhtään taiteellista silmää joten toi suunnittelu ei onnistu mitenkään meikäläiseltä. Marssinko mä tatska liikkeeseen ja ne osaa sen myöskin piirtää/suunnitella vai miten näissä yleensä toimitaan? Pitää ruveta ahdistelee tuttuja joilla pysyis edes vähän kynä kädessä? Paljonko tollaseen kannattaa varata rahaa? Ei taida 500 riittää?Tottakai vaikee sanoo kun ette tiedä fontista ja tekstistä mutta kellään heittää edes karkeata arviota?

Osaavat varmasti auttaa tuon suunnittelun ja sommittelun kanssa siellä liikkeessä. Marssit tosiaan sinne liikkeeseen ja kerrot heille toiveesi. Yhdessä suunnittelette siitä juuri sellaisen kun ite haluat. Kun olin eilen ottamassa kuvaa, niin sen jälkeen esitin uuden ideani heille. Ne otti musta "maskin", eli mittasuhteet kuntoon sellasella läpinäkyvällä tarrapaperilla (jota käytetään myös koulukirjojen päällystämiseen) ja siihen sommiteltiin.

Uskoisin, että useimmissa mestoissa käytetään tuntitaksaa, joten sitten kun olet ideasi heille esittänyt kuvan arvokin selviää paremmin.

Terve!
Nyt ois tarkoitus ottaa ensitatskana hieno kuva olkapäähän ja olen valmis maksamaan myös laadusta. Kertokaa teidän mielestä pk seudun parhaat tatuoijat. Blue Dragonista olen kuullut hyvää ja Kimmo Rostista..Näihin on ilmeisesti aika kivat jonot myös?

Okeii hyvä! Ei se ny mikään kekkosen muotokuva ois, mutta kun nyt kerran tatskaa ottaa ni voi siitä sen verran maksaa että varmasti sit miellyttää itseä. Nyt kun kävis ni kerkeis ennen kesää..

Ei tosiaan se leiman parantelu ole rakettitiedettä. iteltä löytyy noin 10tuntia kestäny projekti kropasta ja paranteluu tuli kokeiltuu monellaki eri tavalla. Ensimmäinen osa tuli tehtyy pienellä ylivarovaisuudella ja panikoinnilla :D Kelmu oli päällä 3 ekaa päivää ja leiman käskettii antaa "muhia" omissa nesteissään alkuun. sen jälkee jatkuvasti runsas kerros rasvaa. Rupea lähti todella paljon sekä jonkun verran väriä. Seuraava osa tätä samaista kokonaisuutta meniki sitte huomattavasti vähemmällä touhotuksella ja huolenpidolla ja vielä keskellä kesää. Rasvausta tuli tehtyä pari kertaa päivässä ja ulkoiltua normaalisti. Leima parantui yhtä hyvin kuin vanhakin, tosin väriä ei lähtenyt ihan yhtä paljoa mutta esim. Kyynertaipeeseen lyöty väri vaatii vielä pientä jälkikäteen korjausta.
Kuumuushan ei pelkästään ole tatuoinnille esim kesällä pahasta, mutta auringonvalo on. Arskaa ei saa päästää leimaan tai tulehtumisriski kasvaa ja tuore leima vaalenee helpolla. niinku täällä onki porukka jo todennut niin hoitomenetelmiä on yhtä monia kun tatuoijia mikä on sinällään harmi. Itse kävin normaalisti puntilla sekä painimassa tuoreen leimankin kanssa. Painissa piti muistaa vaan lyödä sitä elmukelmua siihen leiman päälle eikä se siitä huono tykänny. Helpolla nämä ei tulehdu mutta kannattaa se rasvaus ainakin pari kertaa päivässä tehdä ;)

Okeii hyvä! Ei se ny mikään kekkosen muotokuva ois, mutta kun nyt kerran tatskaa ottaa ni voi siitä sen verran maksaa että varmasti sit miellyttää itseä. Nyt kun kävis ni kerkeis ennen kesää..
Epulla on ajat täynnä syksyyn asti, muille ehkä saattaa ajan saada, mutta tsekkaa http://bluedragon.fi/ studio -> ajankohtaista-osiosta miten ovat paikalla.

Joo, Timppa on systerille tehny pari kuvaa ja aina on ollu kuukausia hänenkin jonot.

Mites kun mulla on toi nakke ollut 10 päivää niin millon voi mennä uimaan jos ei mene saunaan ja allas on otsoni puhdistettu?

En lähtis uimaan ennen ku on kokonaa parantunu. tuli vahingossa mentyy ite kylpemään ja ei ne hirveen hyvää siitä tykänny.

Dodii, eilen tuli taas maattua (makuullaan oleminen tatuoidessa on nykypäivänä jo trendi. Forkkuun tehtiin, makasin hierontapöydällä, käsi toisen penkin päällä.
Aikaa meni ihan vitusti, eikä tullut valmiiksi edes vielä.

Jos esim, aloittelijoita huolettaa kipu tatuoidessa niin tässä hyviä vinkkejä joita olen itse huomannut ja kuullut osan muilta.

Jos kuva on iso, ota se parissa osassa. Aikaa menee hetki enemmän parantelun johdosta mutta entä sitten. +4h jälkeen alkaa jo vituttaa, +7h jälkeen en tunne enää huulta hampaiden välissä ;)

Jos kuvan sijainnin mukaan mahdollista, ole makuulleen. istuessa stressaa huomattavasti enemmän = sattuu enemmän. Makuullaan ollessa voi rentoutua.

Ota mp3 soitin mukaan. Aika menee joutuisammin kun kuuntelet musiikkia tatskakoneen surinan sijaan.

SYÖ. Jos verensokeri laskee niin sitten ei ole kivaa. Vituttaa vielä enemmän.

Neljäs leima parin vuoden sisään, alkaa jo pelottaa tää vauhti :D

Bangkokissa vieraillessa kävin ottamassa buddha kirjotusta ojentajaan. Ensimmäinen tarkoitus oli käydä ottamassa tämä oikealta munkilta jossa Angelie Jolie oli käynyt omansa ottamassa, noh tunnin taksimatkan jälkeen päästiin paikalle ja päästiin utelee hintaa, aikasemmin oli sanottu hinnan olevan noin 2000-3000 bahtia eli alle 30e. Hinnaksi pamahtikin sitten 50k bahtia, vajaa 1000e. Että joo, pidä munkki tunkkis. Hinta kyllä tippu pienen väittelyn jälkeen 15k mutta silti aivan liikaa tommoisesta parin rivin pätkästä. Niin pitkään oli tuota tatskaa haaveiltu niin käytiin se ottaa sit normi koneäijältä, hintaa tuli 2500bahtia. Eihän siihen niitä uskonnollisia loitsuja tullut mukaan mutta ompahan muisto reissulta ja hyvää jälkeä tuli.
5 erilaista riviä jotain ihme tekstiä siis ja jokaisella rivillä oma merkityksensä. Yksi tuo hyvää onnea, toinen karistaa pahaa magiaa jne..Hauskin noista ehkä tuo rivi minkä pitäisi lieventää tuomioita oikeudessa..:D

Samassa paikassa oli hauskan näköinen tatskaaja joka näytti aivan Los Angelisin latinojengiläiseltä ja olipahan hienon näköinen full sleeve, aivan kuin Mister Cartoonin tekele, jos joku kyseisen herran tietää. Oli sen kaveri tehnyt sen ja varmasti menen sen juttusille ensi kerralla kun astun Bangkokkiin.

Ens viikolla ehkä jatkamaan syksyllä alotettua settiä yläkropassa.

osaisko joku kertoa mitä nuo 2 merkkia tarkoittaa vasemmassa kädessä http://www.cooltattoofinder.com/wp-content/uploads/2009/03/eastern-promises-poster.jpg pikkurilli ja etusormi. on vaa nii saatana tyylikäs käsi :d
Venäläisillä mafioilla on ihan sika häröt setit noissa tatuoinneissa, niille jotka on kattonu csi miamia tietää vähän enemmän. Eli mitä todennäkösemmin noi on jotain mafia tatuointeja joilla ei ole sen isompaa tarkoitusta symbolien ulkopuolella.

Suositut

Back
Ylös Bottom