Tasapaino kahta eri lihasta treenatessa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Manala
  • Aloitettu Aloitettu
Mitenkä pitäsi jakaa tuo lihasharjoittelu esim minun kohdalla tiistaina kun treenissä on Rinta ja hauis? Voima ei tahdo enää kolmen rintaliikeen jälkeen riittää mihinkään hauiksen treenaamiseen, vaan voimat ovat aivan loppu ja treenistä tulee sellaista "kohta ohi" ajatuksella väännettävää tuskaa ilman tulosta.
Pitäsikö tuo rinta ottaa sitten kevyemmin tai vaihdella esim jokatoinen viikko Hauis ensin?
Tämä ei ainakaan minusta kuullosta kovin järkevältä?
Yksi vaihtoehto olisi tietenkin vaihtaa Perjantaina (hartiat/ojentajat) päivästä ojentajat haban tilalle, jolloin paljon penkkiä tekemässäni treenissä rasitus olisi hyvin samanlainen, niin rintaan kuin ojentajiinkin.

Onko tuo vaihto lähes pakollinen askel, vai onko jokin järkevämpikin tapa ilman suurempaa hävikkiä itse treenaamisessa?

No voisit kokeilla sellaista, että treenaat vuorotellen rintasarjan ja hauissarjan eli esim:

penkki -> hauviskääntö -> penkki -> hauviskääntö - vinopenkki -> hauviskääntö.......

Tämä vaatisi vaan aika lyhyitä palautuksia, eli henkeä haukkoen saa riehua ympäri salia.

Kusimato sanoi:
No voisit kokeilla sellaista, että treenaat vuorotellen rintasarjan ja hauissarjan eli esim:

penkki -> hauviskääntö -> penkki -> hauviskääntö - vinopenkki -> hauviskääntö.......

Tämä vaatisi vaan aika lyhyitä palautuksia, eli henkeä haukkoen saa riehua ympäri salia.

Minulle ei tuo sopinut sitten ollenkaan. Menee jotenki keskittyminen treenaamiseen vituiks, ku pitää koko ajan paiskaa töitä kahdella eri lihasryhmällä vuorotellen. Itse teen juuri kuten sinä (Manala), eli rinta+hauis. Ennen tein rinta+ojentaja, mutta penkki ja muut rintaliikkeet ottaa aika kivasti myös ojentajiin, niin tahtoopi olla ojentajista puhti poissa rintatreenien päätteeksi.

Manala sanoi:
Mitenkä pitäsi jakaa tuo lihasharjoittelu esim minun kohdalla tiistaina kun treenissä on Rinta ja hauis? Voima ei tahdo enää kolmen rintaliikeen jälkeen riittää mihinkään hauiksen treenaamiseen, vaan voimat ovat aivan loppu ja treenistä tulee sellaista "kohta ohi" ajatuksella väännettävää tuskaa ilman tulosta.
Pitäsikö tuo rinta ottaa sitten kevyemmin tai vaihdella esim jokatoinen viikko Hauis ensin?
Tämä ei ainakaan minusta kuullosta kovin järkevältä?
Yksi vaihtoehto olisi tietenkin vaihtaa Perjantaina (hartiat/ojentajat) päivästä ojentajat haban tilalle, jolloin paljon penkkiä tekemässäni treenissä rasitus olisi hyvin samanlainen, niin rintaan kuin ojentajiinkin.

Onko tuo vaihto lähes pakollinen askel, vai onko jokin järkevämpikin tapa ilman suurempaa hävikkiä itse treenaamisessa?

Kuinka monta piukkaa sarjaa sulla tulee rinta treenissä ?

Manala sanoi:
Voima ei tahdo enää kolmen rintaliikeen jälkeen riittää mihinkään hauiksen treenaamiseen, vaan voimat ovat aivan loppu...
Ratkaisu ongelmaan voisi löytyä ravintopuolelta. Kannattaa kokeilla erilaisia vaihtoehtoja ennen treeniä (ja jopa treeni aikana) otettavalle ravinnolle. Koeta löytää sellainen vaihtoehto, jossa energiaa riittää treenin loppuun asti. On vaikea kuvitella, että rinnan treenaaminen voisi rasittaa hauista niin, että kyse olisi jostain muusta kuin ongelmista energian tuottamisessa. Ellei sitten ole henkimaailman juttuja...

Keskiviikko on rinta/hauis-päivä meikäläiselläkin, ja vähän samaan ongelmaan olen törmännyt. Kieltäydyin kuitenkin ottamasta tuosta ongelmaa törmäämisestä huolimatta, ja nykyinen ohjelmani on:
penkki
hauiskääntö käyrätangolla
vinopenkki käsipainoilla
hammer-kääntö käsipainoilla
rinta ristikkäistaljassa
Loppua kohti painot pienenevät ja sarjat pitenevät, hyvin olen jaksanut tällä jaolla. Hauiksille minulla on vain kaksi liikettä, katson saavani selkätreenin yhteydessä riittävästi epäsuoraa harjoitusta lisäksi.

:offtopic: Monet täälä väittää että muutaman penkin tai kyykyn tai MaVen jälkeen ei riitä puhti enää muuhun...mulla vasta se into herää kun on kaiki mehut puristanu itsestä ja tuntuu että lisää energiaa koko ajan saa.
kuinka helvetin kovia noi penkkisarjat oikein on? itsellä voi mennä lähemmäs 10 sarjaa sikakovana , toistot siinä 6-8 ja vähän hiki tulee ja haukkoo henkeä, mutta ei sen ihmeempää. :david:

Ei paljon rintatreenissä hiki tule eikä varmasti
lähde puhti pois(siis itellä), silloin täytyy olla todella huono yleiskunto. :lol2:
Mutta kysymykseen...pidempi tauko lihasryhmien välille ja vähän energiajuomaa.Miten pirussa penkin jälkeen voi olla uupunut?
Kyykyssä 20x3 niin sitten ymmärrän.

Itselläni ei tule mitään hauiksen treenauksesta rinnan jälkeen. Kuitenkin rinnan jälkeen pystyy ottamaan toisen lihasryhmän, kuten olkapäät tai vatsan. Itselläni on nimittäin siitä kiinni, että hauis saa liikaa epäsuoraa ristikkäistaljassa ja vipunostoissa maaten.

Kride sanoi:
Itselläni ei tule mitään hauiksen treenauksesta rinnan jälkeen. Kuitenkin rinnan jälkeen pystyy ottamaan toisen lihasryhmän, kuten olkapäät tai vatsan. Itselläni on nimittäin siitä kiinni, että hauis saa liikaa epäsuoraa ristikkäistaljassa ja vipunostoissa maaten.

juuri tämä sama on minullakin

Back
Ylös Bottom