Tarvittava energiamäärä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ZID
  • Aloitettu Aloitettu

ZID

Heips,

kirjauduin juuri sivustolle luettuani tekstejä, todella hyvää informaatiota!!

Nyt tarvitsisin todella kipeästi apuanne! Olen aivan hukassa syömisieni kanssa, ruoka pyörii mielessä 24/7... Koko päivän ajan mietin mitä tulen syömään ja koska saan syödä seuraavan kerran, koko ajan pieni nälkä vaivaa jne. Syönkö liian vähän...?

Olen 25v. nainen, 176/65. Olen muutamassa vuodessa pudottanut painoani vajaat 20 kg, mutta kiinteytystä vielä kaipaisin. Liikun yleensä 6 kertaa viikossa, joista kolme kertaa salilla (olen käynyt salilla n. pari vuotta) ja kolme aerobista treeniä (yleensä juoksu tai pyöräily). Sykemittarin mukaan kulutan yleensä +- 300 kcal/kerta, salilla ehkä hieman vähemmän. Treenit kestävät n. 45min./kerta ja aerobiset treenit teen aina tyhjällä vatsalla.

Olen jäsenenä eräässä netissä toimivassa systeemissä, jonne kirjaan syömiseni. Tällä hetkellä syön n. 1600-1700 kcal/pv, eikä tuohon ole laskettu liikunnassa kulutettuja kaloreita (eli siitä jää n. 1300-1400kcal/pv)... Tämä on jo jonkinlainen ongelma ja ruoka pieni mörkö, kun en tiedä mikä olisi minulle sopiva energiamäärä jotta saisin salitreeneistä täyden hyödyn irti ja saisin kroppani kiinteytymään. Lihasmassaa on jo melko paljon ja lihakset erottuvat jonkinverran.

Kuina paljon minun tulisi syödä? Proteiinia syön n. 30% päivän ruoista, yleensä reilusti yli 100g/pv. Yritän välttää vaaleaa viljaa sekä sokeria.

Vinkkejä odotellen, ZID

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
kurkkaas tonne kalorilaskurin puolelle! eikös sun kokoselle ihmiselle tarjota siellä n. 1700 kcal peruskulutusta? eli jos syöt öbaut sen verran ja sit treenaat päälle, olet käsittääkseni ihan sopivalla miinuskaloridieetillä.. korjatkoon viisaammat..

Olen käyttänyt muutamaa netissä olevaa laskuria, joissa otetaan huomioon myös arkiaktiivisuus sekä liikuntatottumukset. kolmesta paikasta olen käynyt katsomassa ja tulokset olivat: 2732kcal, 2617kcl sekä 2500kcal. Eli jos 500-700 kcal vajeella menisin, niin tulisi edellä mainittujen tietojen mukaan syödä 2232-2032kcal, 2117-1917kcal tai 2000-1800kcal edestä.

Pitääkö nämä yhtään paikkaansa ja mihin minun tulisi uskoa? Nyt on tilanne se, että jos syön yhtään ylimääräistä, niin se tuntuu heti jäävän vyötärölle. Muutenkin paino tuntuu nousevan liian helposti...

Kun liikut noin paljon on se 2200 kcal iha hyvä vaihtoehto.

totta. ja varsinkin jos on pitkään mennyt miinuksella niin kannattaa ainakin pari viikkoa ottaa väliin reilusti plussakaloreita.

se vaan vaikuttaa siltä että läskiä tulee heti kun syö enemmän. oikeesti se "läski" on vaan elimistöön keräytynyttä nestettä eikä rasvaa. sitä on turha pelätä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom