Tarvitseeko kevyellä viikolla palautusjuomaa?

Siis kun et treenaa silloin täysillä, niin onko palautusjuomaa edes hyöty ottaa?
Oon vaan niin köyhä poika että säästäisin tässä edes hieman
:rolleyes:
Muuten kyllä käytän palautusjuomaa heti joka treenin jälkeen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sanoisin tuohon, että jos palautusjuoman ottamisessa säästää niin säästää kyllä väärässä paikassa.

Kuitenkin tuskin ne lihat hävii vaikka et kevyellä viikolla ottas. Syö sitte normaalia ruokaa mahd pian.

Suosittelisin säästää jostain muusta, jos mahdollista. Oikea ruoka on kalliimpaa, jos sitä ajattelit tilalta ottaa.

Originally posted by Hippa
Suosittelisin säästää jostain muusta, jos mahdollista. Oikea ruoka on kalliimpaa, jos sitä ajattelit tilalta ottaa.

Niinpä. Taitaa halvemman palautusjuoman tehdä reippaasti alle 2 euron, kun taas ruoka on kolmekin kertaa enemmän. Ja normaali ruoka ei muutenkaan ehkä imeydy tarpeeksi nopeasti ja kun menet vielä kotiin, jos et mukaan salille ottais.

Originally posted by Raven
Niinpä. Taitaa halvemman palautusjuoman tehdä reippaasti alle 2 euron.

Äkkiseltään laskettuna:
50g ProPower Whey1800 (12.3e/kg)
50g Fast Malto6 (4e/kg)
50g Panimosokeri (2e/kg)
10g Fast Kreatiini (30e/kg)

Hintaa paukulle tulee 1.32€ ja ravintoarvotkin (39.5/97.5/3.75) ovat isommallekkin treenaajalle riittävät. Eli säästämällä palautusjuomassa ei paljoa säästä.

Itse ottaisin hieman vajaan palautusjuoman, koska jos olet vetänyt kevyemmän reenin, et tarvitse sitä nopeaa hiilaria ja protskua yhtä paljon, vaan pienempikin määrä riittää. Ja kun vielä nämä palautusjuoman aineet ovat nopeasti-imeytyvää laatua, niin saattavat mielestäni helposti mennä ei toivottuun tarkoitukseen, laardiksi.
Ja reizille vielä, ei taida ihan kaikki käyttää noita samoja jauhoja kuin sinä, mutta yks hailee, ei toi palautusjuoma paljoo maksa kuitenkaan.

Originally posted by hiliviuskas
Ja reizille vielä, ei taida ihan kaikki käyttää noita samoja jauhoja kuin sinä

En minäkään noita kaikkia palautusjuomassani käytä, lähinnä vain whey3 ja malto. Nyt vain puhe oli halvimmasta päästä olevista palautusjuomista ja nuo tuotteet edustavat käsittääkseni halvinta hintaluokkaa.

Originally posted by Naula
Mikä ajatus on lyödä palautusdrinkkiin sekä maltoa että panimosokeria?

Eiks toi panimosokeri ole käytännössä ihan samaa kun dextroosi joten se parantaa tuota kreatiinin imeytymistä.

Originally posted by geg
Eiks toi panimosokeri ole käytännössä ihan samaa kun dextroosi joten se parantaa tuota kreatiinin imeytymistä.

Samaa on, mutta ei paranna kreatiinin imeytymistä sen kummemmin dekstroosikaan.

Originally posted by Naula
Mikä ajatus on lyödä palautusdrinkkiin sekä maltoa että panimosokeria?
Minä korvaan osan maltosta panimosokerilla siksi että panimosokeri on halvempaa. Kaikkea ei voi korvata, koska juomasta tulisi liian makeaa.

Originally posted by ruisranne69
Siis kun et treenaa silloin täysillä, niin onko palautusjuomaa edes hyöty ottaa?
Oon vaan niin köyhä poika että säästäisin tässä edes hieman
:rolleyes:
Muuten kyllä käytän palautusjuomaa heti joka treenin jälkeen.

Mun mielestä kevyet viikot on suroastaan turhaa hifistelyä. Tiedän kyllä että isot miehet (ja jotkut vähän pienemmätkin) vetää kyllä kevyen viikon aina jonkun kuukauden välein. Kevyt viikko on siis 25% treeniajasta. Ja kyllähän 3-4 viikon tosi kovan treenaamisen jälkeen voi olla vähän jumissa, mut itse treenaan niin että 3-4 viikkoa aina nostetaan hieman treenipainoa (intensiteettiä) ja sit kuukauden jälkeen pidän hieman tavallista pidemmän tauon 3-4 päivää. Sit jaksaa taas alottaa uuden kuukauden puurtamisen. En oikein ymmäärrä että mitä sillä saavuttaa että treenaa kevyemmin kerran kuukaudessa. Ei ne lihakset siitä kärsi (siis jos ei pidä kevyttä viikkoa), ku kerta lihasryhmähän palautuu aina viikon verran muutenkin. No, saatto olla vähän sekavia ajatuksia ja tiedän kyllä että kohta saan kuulla et mikä vitun pelle mä oikein oon blaablaa mut kunnon venyttely ja lämmittelyt ja vähän tavallista pidempi tauko ajaa MUN MIELESTÄ saman asian ilman tuhraantunutta kokonaista viikkoa...

Re: Re: Tarvitseeko kevyellä viikolla palautusjuomaa?

Originally posted by VahvaJussi
mut kunnon venyttely ja lämmittelyt ja vähän tavallista pidempi tauko ajaa MUN MIELESTÄ saman asian ilman tuhraantunutta kokonaista viikkoa...

Tuhraantunutta viikkoa? Kevyen viikon aikana lihakset juuri kasvavat tehokkaasti. Niitä on rasitettu kovasti ja sitten kevyellä viikolla niiden annetaan palautua kunnolla ja pumppaillaan verta kevyemmällä kuormalla.

Menee ehkä vähän offtopikkia, mutta kun kevyen viikon tehokkuudeesta puhuttiin, niin..

Tarkoitus olisi nyt treenata aina 3 kovaa viikkoa ja sen jälkeen yksi kevyt viikko/täysi lepoviikko salilta. Ja otan käyttöön tuon syklimenetelmän, eli 2 viikkoa syödään ~1000 kcal yli kulutuksen ja seuraavat kaksi viikkoa melkein saman verran alle kulutuksen.
Eikös paras vaihtoehto ole tuo "bulkki" vetää aina kierron alkuun ja sitten "dieetti" kolmannelle kovalle viikolle ja kevyelle/lepoviikolle?

Paljon muuten mielestänne kannattaa enintään kerätä painoa aina kahdella ekalla viikolla, ettei siitä tulisi juurikaan läskiä?

Painoa on nyt ~65 kg. Tarkoitus olisi toteuttaa tuo iskulause: "Kasvata lihasmassaa ja polta rasvaa samanaikaisesti". :)

Originally posted by Away
Menee ehkä vähän offtopikkia, mutta kun kevyen viikon tehokkuudeesta puhuttiin, niin..

Tarkoitus olisi nyt treenata aina 3 kovaa viikkoa ja sen jälkeen yksi kevyt viikko/täysi lepoviikko salilta. Ja otan käyttöön tuon syklimenetelmän, eli 2 viikkoa syödään ~1000 kcal yli kulutuksen ja seuraavat kaksi viikkoa melkein saman verran alle kulutuksen.
Eikös paras vaihtoehto ole tuo "bulkki" vetää aina kierron alkuun ja sitten "dieetti" kolmannelle kovalle viikolle ja kevyelle/lepoviikolle?

Paljon muuten mielestänne kannattaa enintään kerätä painoa aina kahdella ekalla viikolla, ettei siitä tulisi juurikaan läskiä?

Painoa on nyt ~65 kg. Tarkoitus olisi toteuttaa tuo iskulause: "Kasvata lihasmassaa ja polta rasvaa samanaikaisesti". :)

Mutta jos käännät koko paskan toisinpäin ja ajattelet, että kun sillon keveellä viikolla tulee ylikompensaatio ja kasvua jälkikäteen, niin tulokset olisi vielä kovempia, jos oot + kaloreilla, - kaloreiden sijasta? Miettikääpä sitä, itse olen miettinyt.

Toisaalta: Jos sillä miinuskaloriviikolla joka on samalla kevyt/tauko, on oikeasti hyvällä ruokavaliolla, niin lihaskasvu olisi suoraan pois löysistä?

No joo, aika turhaa spekuleeraamista, mutta voihan näitä kelata.

Tosta painoa kahessa viikossa: Ei siinä niin paljoa sitä löysää tule, etteikö se sen kahen miinuskaloriviikon aikana lähtis.

Mielenkiintoinen kommentti toden tosiaan! Täytyy kyllä miettiä, että miten olisi järkevin tapa ajoittaa nuo treenit. Kokeilemallahan sen tietäisi, miten homma toimisi. Se vaan vie hieman aikaa, eikä sitä juuri tälle minuutille pysty päättelemään. ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom