Tarviiko aloittelija lisäravinteita?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli luokittelen itseni vielä aloittelijaksi, koska salilla en ole käynyt kuin kohta vuoden säännöllisesti 3-4kertaa/vko. Sellaista asiaa pohdiskellut tässä pitemmän aikaa, että onko vain rahan haaskausta ostaa lisäravinteita? Vai onko niistä kehitykseen/massankasvuun niin paljon hyötyä että kannattaisi kokeilla? Kehitystä olen itsessäni huomannut mukavastikkin vaikka paino on pysynyt kokoajan samana 185/95kg.Treeneistä olen kyllä palautunutkin nopeasti sen kanssakaan ei ole ollut ongelmia ja hierojalla on tullut käytyä kerran kuukaudessa-->tuntuu lihakset ottavan paremmin treenit vastaan kun ei ole mitään tukoksia/jumeja:) Olen siis ihan perus kotiruokaa syönyt, mutta proteiini pitoisesti +100g/pv:)
Ja jos teidän mielestänne lisäravinteista on tosiaan niin paljon apuja, niin antakaa jotain suosituksia aloittelijalle mitä kannattaisi kokeilla kun niitäkin on niin monenlaisia.
Ja oletteko te muut milloin aloittaneet ottaan lisäproteiinia/muita lisäravinteita?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Lisäravinteissa ensisijainen tavoite on tukea proteiininsaantia, yleensä suositellaan 1,5g/kg päivässä aktiivisen reenin yhteydessä, jos tarkoituksena on lihasmassan kasvattaminen. Sinänsä on sama tuleeko protsku pussista tai ruuasta, kunhan sitä tulee reippaasti. Mutta toisaalta, protskujauheet ovat kohtuuhintaisia vrt. muu ruoka ja helppoja - ei muuta kuin halavin protskujauhe kaupasta ja popsimaan, jos niikseen tulee :) Kun protskutarve on tyydytetty ja jos haluaa vielä lisää rahaa sijoittaa, ni sitten seuraava tuote on kreatiini.

Zone-sarja -42%
Aina lisäravinteita mietittäessä kannattaa se katse suunnata ensin siihen normaaliin ruokavalioon ja sen kuntoon laittamiseen. Sitten kun syömisten "pohja" on kunnossa, voi alkaa miettiä mitä lisäravinteita soppaan kannattaa tai tarvitsee lisätä ja kuinka paljon haluaa hifistellä. Palautusjuoma nyt on varmaan se ensimmäinen "lisäravinne", joka kannattaa ottaa käyttöön. Lisäproteiini vähän mieltymyskysymys, itse ottaisin protskun aina mieluummin normaalista ruoasta ellei ole vaikeuksia aikataulullisesti, käytännön syistä tai syömismäärällisesti saada tarpeeksi protskua.

Kakspiippunen juttu. Itellä ainakin sen määrää raha. Riisi ja jauheliha ei nyt kalliiksi tule kuukausitasolla vaikka ois 150 kiloa rasvatonta painoa, mut totuus on se et puhdas bodysafka on kallista jo yhdellekin kaverille kuukaudessa.

Se on vaan helpompi ottaa pussista se lisäprotsku kuin lappaa niitä munia 10 tauluun päivässä tai paistaa kilo kanasuikaleita pannulla. Tietenkin pitää syödä normaalisti, mutta ite ihmettelen näitä joilla on varaa syödä kalorit kaikki normiruuasta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom