Tarkoitus saada lisää kokoa!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moro!

Ois tarkoitus tässä saada lisää kokoa (186cm 75kg, olen erittäin kapearakenteinen) ja olen aivan aloittelian tasolla tämänkaltaisen treenauksen suhteen. Olen pelannut koripalloa 14 vuotta ja sen lopettamisen jälkeen vuoden käynyt salilla satunnaisesti ilman järkevää treeniohjelmaa pitääkseni koripallossa saadun lihaskunnon yllä.( en ole juurikaan lihasta saanut).

Olen nyt 1,5 vkoa treenannut arnolds golden six ohjelmalla, joten alkajaiseksi onko tämä ohjelma aivan surkea? :D Jo noin lyhessä ajassa on voimaa tullut senverran lisää, että painoja on saanut lisäillä ja en tiedä kuvittelenko mutta mielestäni noinkin lyhyessä ajassa on lihakset kasvaneet ja jopa tyttöystäväni sanoi, että huomaa eroa ( voi olla vain kohteliasuus kun niin innoistun tästä :D). Mutta niin pidättekö tätä ohjelmaa hyvänä ns. aloittelialle lihaksen koon kasvatuksen suhteen? Olen kumminkin hyvässä yleiskunnossa, joten voi ehdoitella parempia ohjelmia, koska treenaus ei ole uusi käsite ja jaksan vetää itseni loppuun.

Toiseksi ihmetyttää, että vaikka tuolla ohjelmalla treenaan 3 kertaa vko niin lihakset eivät ole mitenkään erityisen kipeät ja kerkeen palautua ennen seuraavaa salipäivää ( salipäivät su, ti , to). Muistan koripallo ajoilta, että joskus oli niin jumissa ettei portaita päässyt ylös tai sängystä piti kierähtää pois, mutta tällä ohjelmalla en läheskään ole niin jumissa vain pientä lihaskipua. Mielestäni en todellakaan huijaa itseäni, että en muka jaksaisi enään yhtään toistoa, koska esim kyykkyjen jälkeen edes yksi kyykky omalla painolla tuntui jo lähes mahottomuudelta ja hauiksien jälkeen en saanut edes 4 kglla yhtä toistoa, eli eikö treenin rankkuus ole kohillaan? Mutta joo eikö aloittelevalla pitäisi paikat jumiutua paljon pahemmin vai teenkö mielestänne jotain väärin? Vai johtuuko tämä hyvästä yleiskunnostani, fysiologisista asioista tms? :D

Ainiin ostin epähuomioissani maitopohjaista proteiiniä mikä vissiin imeytyy hitaammin kuin heraproteiini niin onko täällä suurta merkitystä vai onko tarkoitus vain saada päivän mittaan se oikea määrä sitä protskua?

Alotetaas järjestyksessä vastailemaa:

Plussa kaloreilla vetelet painoa ylöspäin niin tulee kokoakin alottelijalle mukavasti. About +500kcal/pv yli kulutuksen.

Arnoldin G6 on juuri alottelijalle tarkoitettu ohjelma ja hyvä sellainen! Teet sillä muutaman kuukauden alkuunsa, jonka jälkeen aloitat vaikkapa perus 4-jakoisen ohjelman.

Lihaksen kipeytyminen on yksilöllistä, mutta 1-jakoisella ohjelmalla ei tule montaa sarjaa lihasta kohden reenissä, mikä on yksi syy lihasarkuuden pois jäämiseksi. Hyvä yleiskunto auttaa asiaa myös.

Heraproteiiini on se paras vaihtoehto, mutta ei maitoproteiini huonoa ole.

Ps: Pakkotoistolla on lukuisia ketjuja aloittelijoille, käy lukemassa ne ja käytä hakua!

Kalorilaskuri.fi:hin kokoamaan päivän ravinto-ohjelmaa. Sun pitää syödä enemmän kuin kulutat, jotta lihas kasvaa. Lue aloittelijoiden osion ja ravinopuolen stickyjä ravinto-opin perustaan.

Treenaa 8-10 vikkkoa tuolla golden sixillä ja vaihda sitten 2-jakoiseen. Tavoitteena joka treeniin lisätä painoja enemmän kuin edellis kerralla. Tekniikaan kuitenkaan kärsimättä.

Tuo loppu on pelkkä marginaalista. Käytä pussi/pönttö loppuun ja osta sitten heraa. Totta sulla on myös palkkarin seassa maltoa?

Hera saadaan myös maidosta, mutta in pikkasen nopeampi imeytymään kehossa, joten sopii paremmin esim palkkariin. Ostit vissiin kaseiiniprotskua tms? On sekin ihan hyvä proteiini, mutta käytetään yleensä ns yöprotskuna tai muutenvaan lisänä hieman hitaamman imeytymisensä vuoksi.

G6 on alkuun pääsemiseksi toimiva, kunhan ei päästä itteään liian helpolla.
Ekojen treenien jälkeen (jos ei vastaavaa ole pitkään aikaan tehnyt) on yleensä paikat hellänä, mutta jos on tullu käytyä lihasryhmät salilla läpi, niin hyvän peruskunnon omaavalla nuorella voi olla vaikea saada lihakset juntturaan. (Usein päästetään itsensä liian helpolla.)
Yleensä kuitenkin esim isot lihakset kuten reidet menee mulla jumiin jos on oikeasti kovan reenin niille vetänyt. Esim 3x8 kevyt kyykkäilysetti ei vielä tunnu missään. Siihen päälle raskaat jalkaprässi- ja askelkyykkysetit, niin pari päivää kävely näyttää siltä kun ois metrinen halko haitarissa.
Tässäkin on yksilöillä eroja.
Rapakuntosella luulisi menevän helpommin paikat jumiin.
Palautuminen riippuu myös monesta seikasta.. Stressi, lepo, ravinto jne.

Kuten aiemmin jo mainittiin kannattaa laskea ne päivän ravintoarvot niin että kalorit on hyvin plussalla. Saattaa kerätä vähän rasvaakin kroppaan, mutta se ei luulis heti haittaavan kun olet suht kunnossa ja haluat kokoa..

Jooh kiitoksia vastauksista! Pitää kiinnittää tuohon syömiseen huomiota hieman tarkemmin vielä, koska usein kiireessä jää aamupala väliin ja sitten illalla ahdan neljän hengen aterian kerralla. Kaloreita uskoisin tulevan tarpeeksi, mutta parempi olisi syödä säännöllisesti? Ainiin ja onko se oleellista mistä ne kalorit saadaan, esim rakastan roskaruokaa ym mitä tulee syötyä liian usein niin onko väliä syönkö pizzan kuin esim tummaa pastaa ja jauhelihaa?

Juu niin ajattelinkin! :D huvittavaa, että syömisestä taitaa tulla minun suurin ongelmani :D Usein päiväni on esim 8-15 opiskelua (aaamupala, lounas koululla), siitä suoraan sitten töihin 16-21:00. Hikiseen kerkeen jotain banaanii mättää turpaan ennen töitä koska matkoihin kuluu aikaa. Sit töissä on HUIKEA 13 min tauko, eli aivan täyttä ruokaa ei ihan siinäkään kerkeä syödä.. Sit töistä päästessä hirvee ruoan mättö päälle. Täytyisi vissiin katsoa, että aamulla syö tarpeeksi ja ottaa aina töihin edellisenä päiväny tehdyt eväät mukaan et saa kunnon safkaa eikä mitään mikropizzaa ja reppuun mukaan rahkaa ym, että syö silloin kun kerkeää. Haittaako se muuten jos menen treenaamaan vasta about 10 aikoihin? Jotenkin oon yöihmisiä niin silloin on kaikista energisin olo :D

Noin juuri, edellisenä päivänä safkat valmiiksi. Varmasti säilyy suljetussa astiassa vaikka pöydällä.

Treenin ajankohdalla ei käytännön merkitystä. Mutta liian myöhään treenaaminen aiheuttaa joillakin nukahtamisvaikeuksia. Hyvä, jos ei sinulla.

Juu niin ajattelinkin! :D huvittavaa, että syömisestä taitaa tulla minun suurin ongelmani :D Usein päiväni on esim 8-15 opiskelua (aaamupala, lounas koululla), siitä suoraan sitten töihin 16-21:00. Hikiseen kerkeen jotain banaanii mättää turpaan ennen töitä koska matkoihin kuluu aikaa. Sit töissä on HUIKEA 13 min tauko, eli aivan täyttä ruokaa ei ihan siinäkään kerkeä syödä.. Sit töistä päästessä hirvee ruoan mättö päälle. Täytyisi vissiin katsoa, että aamulla syö tarpeeksi ja ottaa aina töihin edellisenä päiväny tehdyt eväät mukaan et saa kunnon safkaa eikä mitään mikropizzaa ja reppuun mukaan rahkaa ym, että syö silloin kun kerkeää. Haittaako se muuten jos menen treenaamaan vasta about 10 aikoihin? Jotenkin oon yöihmisiä niin silloin on kaikista energisin olo :D

Hattua nostan aktiivisuudellesi! Päivälle tulee mittaa, mutta mitäs siitä; elämä menee eteenpäin ja yrittänyttä ei laiteta (hanuriin.)

Toi on kyllä todella aktiivista toimintaa! Nostan foliohattuani ja toivotan hyviä treenejä! :hyvä: Jatka samaan malliin!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom