Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tiedz sanoi:Kyllä ....!! paska vehe on suomalaisiin tarkoitusperiin, kevyt=tärisee helposti,
Tarkkuus: Ohut ja kevyt piippu vaikeuttaa pitkille matkoille ampumisen.
Hyvää: Iso lipas..muistaakseni 15 patruunaa, punapistetähtäin vakiona kiikarissa, kevyt, ja tietysti se että on puoliautomaatti. Ssseille ase on omiaan, koska ampumamatkat eivät ole pitkiä ja keveytensa vuoksi sen kanssa on helppo paeta.
Antzu sanoi:Sain kanssa intissä t-a koulutuksen, joka oli varmaan mielenkiintoisimpia juttuja mitä PV:llä oli tarjota. Anyway, meillä oli aidot ja alkuperäiset made in finland KIV-85:set, Schmidt&Benderin tähtäimillä ! Ase joka painaa n.10kg, ja jolla ei todellakaan pysty ampumaan ellei ole hyvä tuliasema, ja johon on vielä pultattu .........
Asia teksti....noinhan se meni myös mun palvelusaikana....kurssin jälkeen samaa jääkäri ryynäystä kuin muutkin..tosin mä jouduin raahaamaan molempia aseita mukana rK:ta ja M-85:tä
Tiedz sanoi:Asia teksti....noinhan se meni myös mun palvelusaikana....kurssin jälkeen samaa jääkäri ryynäystä kuin muutkin..tosin mä jouduin raahaamaan molempia aseita mukana rK:ta ja M-85:tä
Hieno linkki!protsku sanoi:Täällä on hyvää juttua kaupunkisodan problematiikasta, rättipäät tietysti käyttävät kaikki mahdolliset keinot hyväkseen:
http://news.bbc.co.uk/1/shared/spl/hi/middle_east/03/urban_warfare/html/default.stm
"Vuonna 1993 Somaliassa käytiin amerikkalaishelikopterin alasampumisen jälkeen 17 tunnin tulitaistelu jossa 18 amerikkalaissotilasta kuoli ja yli 80 haavoittui."
protsku sanoi:"Vuonna 1993 Somaliassa käytiin amerikkalaishelikopterin alasampumisen jälkeen 17 tunnin tulitaistelu jossa 18 amerikkalaissotilasta kuoli ja yli 80 haavoittui."
protsku sanoi:Täällä on hyvää juttua kaupunkisodan problematiikasta, rättipäät tietysti käyttävät kaikki mahdolliset keinot hyväkseen:
http://news.bbc.co.uk/1/shared/spl/hi/middle_east/03/urban_warfare/html/default.stm
Antzu sanoi:Niin, on se kiva kun jenkit ajaa rikkaidensa etua maailmalla lähettämällä köyhät tykinruuaksi. :thumbs:
Suomikin vois koota kaikista työttömistä ja muusta yhteiskunnan hyödyttömästä väestöstä oman sotilasjoukon ja lähtee ajamaan kansakunnan strategisia etuja maailmalle. Hyökätään vaikka Norjaan ja varastetaan niiden öljytulot.
Ampuma-taito testissä (kääntyvät taulut 150m yhden sekunnin ja kääntyy pois) muistaakseni joku 86. Ammunnoissa yleensä..no tarkkoja en muista kun jo 9 vuotta aikaa mutta kyllä ne kaikki ammunnat oli siellä 90 pisteen rajoilla +-5p Olin prikaatin kolmas myös ilmakivääri ammunnoissa. Hoitaa hommansa kiitettävästi ja osoittaa mielenkiintoa niin eiköhän sillä lähde.Wikke sanoi:Tiedz, Antzu. Millaisia tuloksia ammuitte että pääsitte tarkka-ampujiksi? Olisi tammikuussa lähtö armeijaan ja kiinnostaisi kyseinen homma. Elikkä mitä pitää tehdä että pääsen tarkka-ampujaksi?
-- Wikke
Antzu
...Heikkouksia aseessa on, että se ampuu vain venäläistä pitkää patruunaa. Ylläri ylläri, ryssillä on paskalla laadulla tehdyt patruunat, jotka vaikuttivat luodin lentorataan. Näin ollen, aseella ei pysty ampumaan tasaisesti hyviä laukauksia. "Tarkka-ampujalla ensimmäinen laukaus pitää aina osua, toiseen ei yleensä ole aikaa." (Muistaakseni lyijy ei ollut keskittynyt oikein tms? Jos joku tietää tarkemmin niin voi valaista mua.)
Wikke sanoi:Tiedz, Antzu. Millaisia tuloksia ammuitte että pääsitte tarkka-ampujiksi? Olisi tammikuussa lähtö armeijaan ja kiinnostaisi kyseinen homma. Elikkä mitä pitää tehdä että pääsen tarkka-ampujaksi?
Tiedz sanoi:Olisikohan haittana se, että omatkaan ei sitten näe mitään...(varsinkin kun heebot ei tiedä mistä se snaipperi ampuu)
Yleensähän tarkkiksen tuliasema valitaan siten, että näkyvyys on pitkälle matkalle hyvä ja pikku savuverho ei paljoa haittaa...kyllä ne miehet sieltä seasta näkyy.
almerigo sanoi:...väittämän mukaan joku jenkki ampui irakilaisen jostain 1 km matkalta. Muistelisin lukeneeni Sotilasaikakauslehdestä, että matka oli 1,8 km.