Tanskalainen pedofiili

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mr. man
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by hkuja
Kastraatio tekee jo asian selväksi

Eikös tuosta ole jo laki olemassa. Jotain rikosvälineiden menettämisestä valtiolle ja pojat piilottelee koneitaan komerossa teoston ratsian pelossa. Miksi sitä ei sitten sovelleta tähän yhteyteen?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by JPx
Toki meistä varmasti jokainen tuomitsee tuon eikä varmasti hyssyttele ollenkaan. Nimenomaan yksilötasolla tuo on aivan oikea ja luonnollinen suhtautumistapa IMO, mutta asioita kun täytyy katsoa oikeuden ollessa kyseessä niin paljon suuremmassa mittakaavassa.

Tuo esimerkki on kärjistetty ja siinä ihmisten omat päätökset vaikuttavat ensisijaisesti kunkin omaan tilanteeseen. Oleellista olisi nähdä näiden seikkojen ohitse ja nähdä se todellinen kysymys: missä määrin kerranaisvaikutukset saavat vaikuttaa tekojen tuomittavuuteen oikeuskäsityksessämme? Onko Pablo se suurin roisto, jolle täytyy työnnellä niitä neuloja niveliin tai tökkiä hellaraudalla iiristä? Vaikuttaako toimiva oikeusjärjestelmä niihin yhteiskuntarakenteisiin, jotka yleensä mahdollistavat tuollaisten kierteiden syntymisen tai yleensäkin kaikkien törkeimpien rikosten esiintymisen?

Niin ja yksilötasolla minä haluan kyllä kans pistää pedofiilit lihoiksi, mutta asioita kannattaa välillä pyrkiä pohtimaan kiihkoilematta ja useammista kuin yhdestä näkökulmasta ennen rovioiden sytyttämistä...

Ensinnäkään, kukaan meistä ei ole sanomaan mikä tässä on oikea ja väärä ratkaisu. Onhan sulla varsin globaali ja objektiivihkö näkökanta tähän, mutta näitä keskusteluja käydään täällä juurikin aika pitkälle yksilötasolla. Tommosia tapauksia on muutenkin niin vähän, että niitä oikeudessakin joudutaan soveltamaan aika yksittäitapauksina. Mä ainakin pitäisin itteeni vähän omituisena jos tommosen tapauksen kuullessani ensimmäisenä toteisin, että "noh täytyy ajatella laajemmassa mittakaavassa..." niinkun itekkin sanoit, niin terve reaktio on todellakin vähän suuttua. Monet täällä isinä/äiteinä näkee asian täällä vieläkin subjektiivisemmin. Itellä ei oo muksuja vielä, mutta kyllä tommonen vihaks pistää niin että mykiöt himmenee.

Kaikki voidaan saada vaikuttamaan todella intellektuellilta ja niitä voidaan pyöritellä ja luoda hienoja poliittisia kaavioita ja malleja ja toimintatapoja, mutta kuinka paljon semmosistakin saadaan [kliseisesti] tässä raa´assa maailmassa toteutettua? Välillä on juuri niin, että yleinen lainsäädäntö ei mee käsi kädessä käytännön lakien mukaan... jolloin yhteisö ottaa itse toimet omiin käsiinsä. Ei välttämättä huono malli olisi sekään.... Mutta niinkun alussa sanoin, kenelläkään ei ole oikeaa vastausta tähän.

Rangaistusmuodolla ei niin väliä kunhan vain kaveri pidetään ikuisesti poissa ihmisten ilmoilta, ettei tilaisuutta uusia teko ikinä tule.

Originally posted by Wilu
Ensinnäkään, kukaan meistä ei ole sanomaan mikä tässä on oikea ja väärä ratkaisu. Onhan sulla varsin globaali ja objektiivihkö näkökanta tähän, mutta näitä keskusteluja käydään täällä juurikin aika pitkälle yksilötasolla. Tommosia tapauksia on muutenkin niin vähän, että niitä oikeudessakin joudutaan soveltamaan aika yksittäitapauksina. Mä ainakin pitäisin itteeni vähän omituisena jos tommosen tapauksen kuullessani ensimmäisenä toteisin, että "noh täytyy ajatella laajemmassa mittakaavassa..." niinkun itekkin sanoit, niin terve reaktio on todellakin vähän suuttua. Monet täällä isinä/äiteinä näkee asian täällä vieläkin subjektiivisemmin. Itellä ei oo muksuja vielä, mutta kyllä tommonen vihaks pistää niin että mykiöt himmenee.

Kaikki voidaan saada vaikuttamaan todella intellektuellilta ja niitä voidaan pyöritellä ja luoda hienoja poliittisia kaavioita ja malleja ja toimintatapoja, mutta kuinka paljon semmosistakin saadaan [kliseisesti] tässä raa´assa maailmassa toteutettua? Välillä on juuri niin, että yleinen lainsäädäntö ei mee käsi kädessä käytännön lakien mukaan... jolloin yhteisö ottaa itse toimet omiin käsiinsä. Ei välttämättä huono malli olisi sekään.... Mutta niinkun alussa sanoin, kenelläkään ei ole oikeaa vastausta tähän.

Ehkä ilmaisin itseäni (taas vaihteeksi) hieman suppeasti. Tarkoituksenani ei ollut antaa sellaista kuvaa, että oma näkökulmani olisi absoluuttisesti tuollainen kuin tuossa aikaisemmin mainitsin. Oma suhtautumiseni on periaatteessa hyvin samanlainen kuin kaikilla muillakin täällä, mutta en kuitenkaan näe mitään järkeä siinä, että _vakavissaan_ joku haluaisi kidutuksen rangaistusmetodiksi. Tätä lähinnä tarkoitin. Eihän tällaisissa asiossa varmasti ole mitään absoluuttista totuutta olemassakaan ja laki harvoin on yhtä oikeuden kanssa, mutta parempaakaan vaihtoehtoa ei oikeastaan ole olemassa kuin tämä välillä toki hyvinkin puutteellinen oikeuskäytäntömme. Enkä koe itseäni mitenkään erityisen 'intellektuelliksi' tai 'paremmaksi ihmiseksi', koska omat tunnetilat ovat varmasti ihan samanlaiset kuin kaikilla muillakin näiden uutisten kanssa. Kuitenkin olen vahvasti sitä mieltä, että huomattavasti hyödyllisempää olisi keskittää osa siitä raivoamiseen käytettävästä tarmosta tällaisten asioiden ennaltaehkäisyyn. Toki helpommin sanottu kuin tehty.

Tätä minä lähinnä tarkoitin, enkä missään nimessä tahtonut kliinisoida tätä yksittäistä tapausta. Valitettavaa jos joku sellaisen kuvan sai.

Originally posted by Nat_Ural
Jep, Jammu taisi tosiaan vapautua. En kyllä muista minne, mielisairaalaan?

Yhdessä vaiheessa oli puhetta että Jammu-setä olisi vapautettu kokonaan, olihan äijä jo tuomionsa istunut. Mies olisi pistetty asumaan jonnekin lähiöön, mutta siitä nousi niin hirveä haloo että päättivät pistää sen jonnekin mielisairaalaan ja hyvä niin. En itse ole kuolemantuomioiden kannalla mutta näissä tapauksissa ottaisin ne kyllä käyttöön. Jammun uhrien perheet kärsivät vieläkin aivan varmana helvetisti.

Originally posted by Mr. man
Originally posted by Nat_Ural
Jep, Jammu taisi tosiaan vapautua. En kyllä muista minne, mielisairaalaan?

Yhdessä vaiheessa oli puhetta että Jammu-setä olisi vapautettu kokonaan, olihan äijä jo tuomionsa istunut. Mies olisi pistetty asumaan jonnekin lähiöön, mutta siitä nousi niin hirveä haloo että päättivät pistää sen jonnekin mielisairaalaan ja hyvä niin. En itse ole kuolemantuomioiden kannalla mutta näissä tapauksissa ottaisin ne kyllä käyttöön. Jammun uhrien perheet kärsivät vieläkin aivan varmana helvetisti.

Joo eikähän se Jammu ole vieläkin Niuvanniemen mielisairaalassa?
Muistan, kun aikoinaan vierailin Kontiomäessä ja kävimme katsomassa paikkaa, minne Jammu oli tuonut lapsia tai aikonut tuoda... Se oli ollut maanalainen kellari, johon se oli rakentanut sellaiset sellit yms. Kuulemma aivan hirvittävä näky. Kun itse kävin paikalla, oli se jo poltettu maan tasalle. Hyvä niin.

Originally posted by pexxi

Osallistunpahan nyt sitten tähänkin keskusteluun :D ...

Jammuhan lähetettiin silloin aikanaan, kun se vapautui vankilasta suoraan Niuvaan, mutta se on nykyään jo vapaalla jalalla jossain päin Suomea. Valvonnan alaisena tosin. Ainakin tällaisen lehtijutun muistelen lukeneeni taannoin.

Originally posted by pexxi
Muistan, kun aikoinaan vierailin Kontiomäessä ja kävimme katsomassa paikkaa, minne Jammu oli tuonut lapsia tai aikonut tuoda... Se oli ollut maanalainen kellari, johon se oli rakentanut sellaiset sellit yms. Kuulemma aivan hirvittävä näky. Kun itse kävin paikalla, oli se jo poltettu maan tasalle. Hyvä niin.

Ja tuommoinen mies on vapaalla, ihan sama vaikka olisikin valvonnan alaisena, ei ole paljoa uhreilla vapautta enää. Vitun sairasta!

Joo, aika huolestuttavaa, jos on vapaalla.
Toinen mikä huolestuttaa, on ton yhden kaverin nimimerkki..

Niin.. Siinä samassa jutussa seliteltiin vapauttamista sillä, että Suomalaisessa systeemissä on mahdotonta pitää ketään lukkojen takana koko loppuikäänsä.

Originally posted by HooEee
kohta on "snowball effect".

Tarkenna, HooEee?

Letkautusko toi sitten oli;)

Originally posted by JPx
Ehkä ilmaisin itseäni (taas vaihteeksi) hieman suppeasti. Tarkoituksenani ei ollut antaa sellaista kuvaa, että oma näkökulmani olisi absoluuttisesti tuollainen kuin tuossa aikaisemmin mainitsin. Oma suhtautumiseni on periaatteessa hyvin samanlainen kuin kaikilla muillakin täällä, mutta en kuitenkaan näe mitään järkeä siinä, että _vakavissaan_ joku haluaisi kidutuksen rangaistusmetodiksi. Tätä lähinnä tarkoitin. Eihän tällaisissa asiossa varmasti ole mitään absoluuttista totuutta olemassakaan ja laki harvoin on yhtä oikeuden kanssa, mutta parempaakaan vaihtoehtoa ei oikeastaan ole olemassa kuin tämä välillä toki hyvinkin puutteellinen oikeuskäytäntömme. Enkä koe itseäni mitenkään erityisen 'intellektuelliksi' tai 'paremmaksi ihmiseksi', koska omat tunnetilat ovat varmasti ihan samanlaiset kuin kaikilla muillakin näiden uutisten kanssa. Kuitenkin olen vahvasti sitä mieltä, että huomattavasti hyödyllisempää olisi keskittää osa siitä raivoamiseen käytettävästä tarmosta tällaisten asioiden ennaltaehkäisyyn. Toki helpommin sanottu kuin tehty.

Tätä minä lähinnä tarkoitin, enkä missään nimessä tahtonut kliinisoida tätä yksittäistä tapausta. Valitettavaa jos joku sellaisen kuvan sai.

Yhdyn tähän sun jälkimmäiseen kirjotukseen.

Ajatuksia jotka ovat jääneet mieleeni.
Kuolemantuomio ei ole ainoastaan rangaistus, se on myös yhteiskunnan kannanotto elämän arvostusta kohtaan.
On totta että on ihmisiä jotka ansaitsisivat kuolla, ja on ihmisiä jotka ansaitsisivat elää. Jollei pysty estämään jälkimmäisten kuolemaa, mikä oikeus on silloin ryhtymään pikku jumalaksi ja päättämään ensinmainittujen elämästä.
An eye for an eye makes the whole world blind.

Oisko kellään mitään tarkempaa tietoa tästä Jammun vapauttamisesta. Jos se pitää paikkansa menee minulla viimeinenkin usko Suomen munattomaan ja rikollisia hyysäävään oikeuslaitokseen.

ei sitä vapautettu.
tai olis vapautunut ellei lekurit olis pelastanut tilannetta sanomalla että se on hullu ja passittanu loppuelämän ajaks mielisairaalaan.
noin muistaisin siinä käyneen, emt korjatkaa..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom