Tangon paino

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Paljon painaa tällänen lyhyempi tanko, joka muuten on kuitenkin yhtä paksu
ja jämäkkä kuin normaali tanko. Kts. kuvassa alempi.

12,5 kg , 15 kg ?

painot.webp

sanoisin että se tanko painaa 2-25 kiloa

vähän vaikea vastata kun päältäpäin samankokoiset tangot voi olla ihan eri painoisia...... ja ikeassa muistaakseni henkilövaaka 5e..

Harva varmaan viitsii lähteä salille roudaamaan sitä omaa vaakaa...

Paljonkos tuollainen tavallinen mutkatanko painaa?

Mikäpä sitten on "tavallinen" mutkatanko kun niitäkin on salillani vähintään 2 erilaista, mistä pitikin avautua että olisiko liikaa vaadittu jos valmistaja kaivertaisi tankoon sen painon niin ei tarvitsisi aina arvailla sitä?

kaikkiin tankoihin ym vehkeisiin liittyviin kysymyksiin vastaan yhteisesti: 1-150 kiloa. tarkemmin ei oikein voi vastata kun ei ainakaan pikaisesti löytynyt yleisiä standardeja noille tangoille ainakaan euroopasta.

jos kysytte tommosia kysymyksiä niin vastaajan pitäis käytännössä käydä oman vaakansa kanssa punnitsemassa ne teidän tangot ym vehkeet.....

e: ellette sitten tiedä niiden tankojen tiheyttä ja tilavuutta!

Yleensä sen 8,5 kg?

Yleensä sen 8,5 kg?
hunter killer sanoi:
Meijjän salilla se on 10kg lukkoineen...
... ja mun salilla 10kg ilman lukkoja. :)

Kyykkytangot painaa mun salilla 25kg, penkkitangot taas 20kg... näyttävät aivan samoilta päälleppäin. Sitten on vielä lyhyempiä suoria tankoja esim pystäriin, jotka painaa 15kg. Kaikki nämä siis ilman lukkoja. Lukkojakin on kahdenlaisia, on 1,25kg ja sitten 2,5kg painoisia murkuloita. Sellasia sormipuristimen näköisiä lukkoja oon nähny muilla saleilla, en tiä mitä ne painaa.

Turha näitä on arvailla. Vaa'assa on totuus.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ja eikös se loppujenlopuks ole aika sama painaako se 12.5kg vai 15kg. Saman verran se kuitenkin painaa seuraavallakin viikolla. Olettaen siis että käyt aina samalla salilla :)

Ja eikös se loppujenlopuks ole aika sama painaako se 12.5kg vai 15kg. Saman verran se kuitenkin painaa seuraavallakin viikolla. Olettaen siis että käyt aina samalla salilla :)

Ah kun se olisikin noin helppoa. Salilla missä itse käyn on 6 suorituspaikkaa missä tarvitaan tankoa ja ainoastaan 5 tankoa käytössä. Tämän seurauksena tangot kiertävät säännöllisen epäsäännöllisesti eri suorituspaikkojen välillä.

timse sanoi:
Kyykkytangot painaa mun salilla 25kg, penkkitangot taas 20kg... näyttävät aivan samoilta päälleppäin

Oiskohan tässä syy miksi kyykky tuntuu joinain päivinä raskaammalta kuin toisina päivinä :D

Näin nimenomaan :)

... ja mun salilla 10kg ilman lukkoja. :)

Kyykkytangot painaa mun salilla 25kg, penkkitangot taas 20kg... näyttävät aivan samoilta päälleppäin. Sitten on vielä lyhyempiä suoria tankoja esim pystäriin, jotka painaa 15kg.

Turha näitä on arvailla. Vaa'assa on totuus.

Toi lyhempi suora tanko ja 15 kg saattaa olla lähellä sitä mitä hain.

No joo kunhan kysäisin, turha tosiaan vääntää aiheesta haudunvakavaa:lol2:
Käyn 3:lla salilla, joista painottaen kahteen enemmän.

Tangon painoja olen itekki ihmetelly. Ku ei tosiaankaan ole ollu vaakaa yhdelläkään salilla missä olen ollut :)

Kyykkytangot painaa mun salilla 25kg, penkkitangot taas 20kg...

Voi helvetti. Romutit juuri minun SF- ja DF-syklini. Mistä tiedän, että kumpi tanko on kyseessä, jos meidänkin salilla on noin :itku: Kannan siis tästä lähtien vaakaa aina kainalossa puntilla.

Voi helvetti. Romutit juuri minun SF- ja DF-syklini. Mistä tiedän, että kumpi tanko on kyseessä, jos meidänkin salilla on noin :itku: Kannan siis tästä lähtien vaakaa aina kainalossa puntilla.

Vaikka timse sanoikin, että nuo näyttävät päällepäin samalta niin ainakin meidän salilla erottaa hyvin sen yhden 25kg kyykkytangon. Ensinnäkin se on helvetisti paksumpi ku normi 20kg tanko. Toiseksi se on joku erityisesti kyykkäämiseen tehty tanko, joten siinä on merkkiviivojen lisäksi keskellä tankoa sellanen viiva mistä varmistajat näkee, että se on keskellä selkää se tanko kun kyykkää. Näin siis ainakin meidän salilla ja toi on ainoa 25kg tanko minkä oon nähnyt. Meillä on myös sellasia vittumaisia 17,5kg tankoja mitkä on hieman ohuempia ku normi 20kg tanko ja niissä on oteleveyden merkit ulompana kuin normaalisti eli yli 81cm.

Joo, vähän ruosteisia ne on kaikki joten en tiedä onko siinä keskelläkin jokin merkki. Todennäköisesti ei.

Paksuus on kyllä aivan sama, ainoa ero lienee se että sitä 25kg tankoa ei saa mavessakaan taipumaan yhtään. 20kg tanko taas taipuu silminnähden jo mun vaatimattomilla kyykkypainoillakin. Jos vähän heijaa. Varmaan maksimikuormitukset on noiden tankojen välillä hivenen eri luokkaa. :)

Vaikka timse sanoikin, että nuo näyttävät päällepäin samalta niin ainakin meidän salilla erottaa hyvin sen yhden 25kg kyykkytangon. Ensinnäkin se on helvetisti paksumpi ku normi 20kg tanko. Toiseksi se on joku erityisesti kyykkäämiseen tehty tanko, joten siinä on merkkiviivojen lisäksi keskellä tankoa sellanen viiva mistä varmistajat näkee, että se on keskellä selkää se tanko kun kyykkää.
woot, painaako se 25kg?

Jos käy samalla salilla, treenaa aina samalla tangolla ja lukoilla niin ei. Jos jokin noista vaihtuu niin tarvii vähän säätöä kun sarjamaksimien tienoilla treenaa.

EDIT: sitä paitti oman tangon paino on "hyvä tietää" -asiaa muutenki. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom