Talvi

Eli nyt ihan vapaasti haukkumaan tai ylistämään tätä taas niin ajankohtaista vuodenaikaamme eli pimeää ja vittumaista talvea.
Itte harkitsen aivan tosissani sitä, että heti kun mulla on varaa, siirrän itteni joka ikiseksi talveksi helvettiin tästä jumalan hylkäämästä, maailmankaikkeuden säätieteellisestä perseenreijästä!!!:wall: kyllä taas meinaa masentaa ku kattelee ikkunasta ulos, kun "niin kauniisti pyryttää" :curs: Ja samalla helvetin suuri käsi ja :worship: kaikille teille pohjoisen ihmisille, jotka jaksatte tätä erityisen vittumaista :david: vuodesta toiseen!!!

tulipahan avauduttua, avautukaa siis muutkin
T:kaamosmasennuksen kannatusyhdistys KKY

(onpahan turha topic :D )

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Entisenä lappilaisena mukava nähdä Turun suunnallaki lunta pitkästä aikaa.. :rock:

Ehtis vaan talvirenkaat vaihtaa joskus.. viime vuonna meni joulukuun puoleen väliin, jos tänä vuonna ehtis aikasemmin :rolleyes:

Samaa mieltä kuin ketjun aloittaja. Voi että kun joskus ois mahdollista muuttaa talven alta pois jonnekin palmujen katveeseen. Talvea mä tarviin vaan ensilumeen, jouluun ja uuteen vuoteen, muuten joutais lopettaa koko talvi. No okei, kevät on kiva kun aurinko paistaa ja tietää että kesä on tulossa.

Nimim. IHW-klubin perustajajäsen (I Hate Winter) :D

Täällä myös eräs, joka kyllä tykkää "talvesta" tuonne Uuden Vuoden tienoille saakka, mutta tammi- ja helmikuu ovat vuosi vuodelta suurempia kärsimyksen kuukausia!! Voi sitä ketutuksen määrää, kun lunta, pakkasta ja pimeää vain jatkuu ja jatkuu. Sitten siinä maaliskuun paikkeilla huomaakin, etä kevät alkaa pikkuhiljaa jo siintämään edessä ja kummasti mieliala kohenee ja etenkin kuntoilu alkaa maistumaan. Tänä vuonna on sikäli onnellinen tilanne, että pääsee Thaimaaseen aurinkoa tervehtimään joulukuun alussa, jospa sen voimin jaksaisi tuon tammi- ja helmikuunkin väsähtämättä:thumbs:

Muuten ihan jees, mutta pitäis jaksaa jossain välissä singahtaa keskustaan, ja hankkia talvikengät. Tällä hetkellä sukat kastuu joka kerta, kun siirryn johonkin.:jahas:

Talvi olisi ihan jees jos se kestäisi ~2kk. Suomessa se vaan tuppaa kestämään sen 4-7kk. Talvella elämä vaan on niin saatanan tylsää rutiinia, missään ei liiku ketään eikä missään tapahdu mitään, ja aina kun liikkuu paikasta a paikkaan b, paleltuu matkalla.

Oli tosi kiva kävellä kotiin reppu täynnä ruokaa kun koko aika meinas lentää turvalleen tuolla sohjossa. Sukat ihan märät kun kengistä pohjakin revenny ja aika slicksit kun niillä jo 3 vuotta on tallusteltu :D Mutta perseestä koko talvi. Meinaa jo nyt jäätyä vaikka on plussan puolella mittari, niin entäpä sitten kun tulee ne -25 asteen pakkaset.. kivaa:wall:

Tarkotus on pitkään ollut ja vieläkin se, että kunhan valmistuu koulusta ja saa töitä ja hommia riittää niin paina duunia joka viikonloppu ja lomat ja kaikki ja ensilumien tullessa filippiineille tai jonnekin muuhun halpaan mestaan niin pitkäksi aikaa kun rahat riittää tai ainakin lumien ajaksi ja sama uudestaan :) Tietenkin siis jos täällä Suomessa ei ole mikään minua pidättelemässä (muksut yms. kivaa) ja työt saisi järjesteltyä niin että tuo edes olisi mahdollista ilman työpaikan menetystä tai vaikka se menisikin niin saisi varmasti uuden. Töitä alalla ainakin tulee riittämään. Tai työlupa sieltä lämpimästä maasta..

Eiköhän nuo kaikki selviä parin vuoden sisällä kun koko suunnitelmakin on ajankohtaisempi :)

ensi lumessa on aina oma viehätyksensä. meinasin singahtaa ikkunasta ulos ja tekemään lumienkeleitä, kun tossa ruokkiksella huomasin että tänne helsingin suunnallekkin tota lunta alko satamaan!:hyper:
kuukauden päästä olen jo epäilemättä saanut tarpeekseni lumesta ja sohjosta, puhumattakaan pakkasesta!

Talvi olisi ihan jees jos se kestäisi ~2kk. Suomessa se vaan tuppaa kestämään sen 4-7kk. Talvella elämä vaan on niin saatanan tylsää rutiinia, missään ei liiku ketään eikä missään tapahdu mitään, ja aina kun liikkuu paikasta a paikkaan b, paleltuu matkalla.

Samaa mieltä. Talvi olis mahtava, jos se kestäis sen pari kuukautta ja loppuis seinään. Suomessa on muuten Venäjän ohella maailman paskin ilmasto.. joku 8 kuukautta hemmetin epävaikaista, viileää, pimeää. Lämmin jakso kestää tsägällä 3-4 kuukautta..

Talvi on kivaa aikaa, on sopivan kylmääkin välillä ja joka paikka on täynnä lunta. Kylmällä kelillä on kiva istua rakkaan kanssa yhdessä sisätiloissa, poltella kynttilöitä, juoda kuumaa kaakaota jne. Joulukin lähestyy.
Talviurheilu kuten laskettelu on myös kivaa vaihtelua punttaamiselle. Talvessa on loppujen lopuksi enemmän positiivisia kuin negatiivisia seikkoja. Hikikään ei valu koko ajan kuten kesällä. Vaikka olenkin kesäihminen, en masennu talvella pahasti.

Syksyn ja kevään loskakelit on sitten ihan suolesta. Etelä-Suomen talvi poikkeaa varmaan aika lailla ns "oikeasta" talvesta, jolloin on paljon lunta, aurinko paistaa tai sataa lunta ja on mukavan kirpeä keli.

Talvihan on ihan hienoa aikaa, kun vaan olis perkele sitä kunnon talvea. Tällainen lounaisen Suomen vesiräntäloskapaskakelitalvi vituttaa ihan sutena. Mulle sopis hienosti 30 astetta pakkasta ja metri lunta, kun vaan ei olis sitä loskakeliä.

// ShoGun

Jos, kun ja mutta... Mutku ei niin ei :D
Aivan perseestä. :curs: Tekisin heti itsarin, jos tajuisin että tähän maahan joudun jäämään loppuelämäkseni (hieman kärjistäen:D ). Onneks on jo asennoitunut tähän vihon viimeiseen empiiriseen tutkimukseen Suomen kelien huonoudesta omalle psyykkeelle. Ei täällä voi asua, jos tykkää auringosta, palmun alla makoilusta ja shortseille ulkona hengailusta. Jos taas tykkää kävellä tuolla loskapaskassa ja jauhaa "sisulla mennään" lausahduksia, niin se on oma valinta. Ei oo ihmisen paikka asua. Ja miksikö saarnaan tätä? No ehkä siksi, että jonkun muunkin silmät aukeisivat todellisuuteen. Heheheh!!! :david:

Mä olen kans ihan rikki kun alko tulemaan tota paskaa taivaalta!:curs:
no onneksi viikon päästä pääsee thaimaan lämpöön!:)

Mä olen kans ihan rikki kun alko tulemaan tota paskaa taivaalta!:curs:
no onneksi viikon päästä pääsee thaimaan lämpöön!:)

Samat sanat:) Omaan lähtöön on kyllä viel kolme viikkoa, mut sen jälkeen vapaus koittaa:) Viisviikkoa taikamaata/laosia tiedossa:rock:

Hyvät puolet: tupakka maistuu talvella paremmalta ja autolla leikkiminen ei kuluta autoa niin pahasti (renkaita ei kulu samaan tahtiin). Toisaalta, auton myin keväällä enkä poltakaan enää, joten se siitäkin sitten :itku:
Muistan miettineeni viime vuonna tähän aikaan "miten helvetissä tästä talvesta voi selvitä hengissä", samaa mietin myös tänään ja eilen jne. Onhan tää ihan perseestä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom