Taluksen ohjelma natulle???

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mä painan 87kg ja rasvat 13 prossaa ja otan "lättäpenkistä" ilman mitään kaaria tai muita virityksiä 135 kg. Sit niskantakaa menee korvien tasolta smithistä 85-90 kg joku 6 puhasta toistoo. Ja tumppu on ilman pumppii 45. Eli....luin sen Taluksen kirjan ja aattelin siirtyy siihen ohjelmaan jossa veetään eka viikko raskasta sarjaa pudotuksilla, sit toinen viikko pumpataan lyhyillä palautuksilla ja kolmas viikko sama kuin eka ja sit kevyt viikko....Nyt asiaan...Onko tommosella voimatasolla järkee ruveta vetää Taluksen ohjelmaa?? Natuna otan treeniohjelman kierron viikon sijasta 8 päiväiseksi. Eli 4:ään jaettu ohjelma ja joka toinen päivä treenii. Tähän asti olen treenannut perusvääntöö eli pyramiidimeinigillä suht pitkillä tauoilla ja lopuks vähän pumppia sit tuntuman mukaan. Sapuskat on ollut kohdallaan aina. Kannattaako tämmönen "uusi" muutos. En ikinä ole aikaisemmin treenannut Taluksen tyylisellä ohjelmalla vaan olen tehnyt ihan perustreenii ja kevyt viikko on ollut sit kun ei oo enää kiinnostanut treenit. Eli aika mutu tuntumalla oon mennyt, mut jotenkin oon kuitenkin kehittynyt. ??? Auttakaa nyt viisaammat???

Taluksen ohjelmasta mitään tietämättä sanon että vaihtelu kannattaa ja tuskimpa kokeilemalla nyt ainakaan hirveästi voi hävitä.

On käytetty Pauliinan ohjelmaa natuna ihan onnistuneesti. Oman kropan, kun tuntee hyvin voi treeni väliä vaihdella. Varsinkin, kun on kova viikko menossa jättää menemättä salille ja menee huomenna, jotta saa varmistettua että kovan viikon treeni on kanssa kova.

voisko joku ees vähän selittää miksi tarvitsee 8 päivän kiertoa? lihasten palautumisen takia en ainakaan itse tarvitse, toisaalta jos paikat olisi 6 päivää kipeenä niin ehkä sitten.

Originally posted by makew
voisko joku ees vähän selittää miksi tarvitsee 8 päivän kiertoa? lihasten palautumisen takia en ainakaan itse tarvitse, toisaalta jos paikat olisi 6 päivää kipeenä niin ehkä sitten.

Toisille käy toisille ei. Minä en voi tehdä nelijakoista siten, että on kaksi treenipäivää peräkkäin. Toisena päivänä ei yksinkertaisesti saa itsestään parasta irti. On voimaton olo ja treenin teho on mitä on. Olenkin siirtynyt kolmijakoiseen, jotta saan treenipäivät sidottua viikonpäiviin. (ma,ke,pe).

voisko joku ees vähän selittää miksi tarvitsee 8 päivän kiertoa
Jos on 4-jakoinen ohjelma ja käy joka toinen päivä salilla, niin 8-päiväinen kierto tulee vähän niinkuin automaattisesti. Itselläni 5-jakoinen ohjelma ja kierto on 9-päiväinen. Kysyitkö siksi, että luulet, että sen kahdeksannen päivän aikana lihaksesi kuihtuvat kasaan? :)

Tuo joka toinen päivä salilla on muuten aika loistavaa hermolomaa. Kovan treenin jälkeen tietää aina, että seuraava päivä on lepopäivä...

Originally posted by Tomi
Jos on 4-jakoinen ohjelma ja käy joka toinen päivä salilla, niin 8-päiväinen kierto tulee vähän niinkuin automaattisesti. Itselläni 5-jakoinen ohjelma ja kierto on 9-päiväinen. Kysyitkö siksi, että luulet, että sen kahdeksannen päivän aikana lihaksesi kuihtuvat kasaan? :)

Tuo joka toinen päivä salilla on muuten aika loistavaa hermolomaa. Kovan treenin jälkeen tietää aina, että seuraava päivä on lepopäivä...

Joo tiedän ton... tarvitsetko oikeasti noin paljon lepoa?

Mitenkäs sulla muuten sopii tämä systeemi muiden menojen kanssa...tarkotan että jos joskus on viikonloppuna joku meno vaikak toiselle paikkakunnalle jota ei pysty perumaan, jääkö silloin vain vaikka kaksi lepopäivää ja sitten reeni jatkuu taas normaalilla rytmillä vai miten teet?

Muistan lukeneeni joskus, että teet aeroobista reenin perään...piääkö paikkansa??? Vai teetkö joskus lepopäivinä aeroonista ja miten pitkä tulee reenistä jos puntin perään teet aeroobisen?? Oon meinaa aatellu kokeilla tätä 8- päivän jakoa kun todellakin tuntuu että kahtena peräkkäisenä ei kaikkea itestä saa irti...

No enpäs osaa sanoa. Sen kuitenkin osaan sanoa, että mun päiväaikataulu, PÄÄ ja muu elämä pysyy paljon paremmin kontrollissa, kun siellä salilla ei tarvitse ravata pumppaamassa joka helvetin päivä. Homma toimii minulla ja se on hiton hienoa, että sinulla toimii lyhyempi kierto. Sitäpaitsi mun mielestä on erittäin typerää sitoa treeni viikonpäiviin. "Joo emmä voi tulla treffeille q mulla on sillon treeni." Niin, monethan todellakin "joutuvat" sitten siirtämään kyseisen treenin viikolla eteenpäin, koska "muuten menee kierto vituiksi"... :rolleyes:

Timba: sitten pitää säätää hieman. Yleensä mun viikonloppureissut rajoittuu tuonne Keski-Suomeen ja silloin käyn ensimmäisellä "kotisalillani" Vaajakosken Hutungin Gym 7:ssa. :) Toisinaan toki laiskotellaan koko viikonloppu (kuulitkos, makew, KOKO viikonloppu) ja syödään hyvin. Ja joo, teen 20 min aerobista punttitreenin päätteeksi.
:kippis1:

Kehopuolella ainakin itsellä joka toinen päivä treeni- tahti oli aivan ehdoton. Ylikunto pamahti joka kerta,kun yritti tihentää treenitahtia. Tuota henkisen puolen helppoutta,jota Tomi tuossa mainostikin ei voi ylikorostaa!!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Nyt on eka raskasviikko menossa! Joka toinen päivä treenii tuntuu toimivan. On aika tukkonen olo kun vetää ton ohjelman mukaan, eli 8 päivää tuskin on liikaa palautumiseen

4- JAKOINEN HARJOITUSOHJELMA

- 8 päivän kierto

1. 2. 3. 4.
Selkä Rinta Hauikset Olkäpäät
Epäkkäät Vatsalihakset Ojentajat Vatsalihakset

RASKAS TREENIVIIKKO

- palautukset 3-4 minuuttia
- muutamat pakkotoistot

Selkä

2 x max leuanvedot leveällä otteella

2x 8-12 alataljasoutu tai kulmasoutu tangolla
Ensimmäinen sarja pudotus 6,4,4 tai 5,5,5

2x 10-12 ylätaljavedot eteen. Ensimmäinen pudotus 6, 4, 4 tai 5,5,5

2x 8-12 soutukone istuen jos salilta löytyy tai jokin muu soutuliike. Ensimmäinen pudotus 6,4,4 tai 5,5,5

Tämän jälkeen voit tunnustella vieläkö menee 1-2 sarjaa.

Rinta

2x 8-10 vinopenkkipunnerrus, ensimmäinen sarja pudotus, 4,4,4 tai 5,5,5

2x 10-12 vipunostot tasapenkiltä käsipainoilla, ensimmäinen sarja pudotus, 5,5,5 tai 6,6,6

2x 8-10 vinopenkkipunnerrus käsipainoilla, ensimmäinen sarja pudotus, 4,4,4 tai 5,5,5

1-2x 10-12 ristikkäistalja/ pec deck

Kädet

2x 8-10 hauiskäännöt taljassa suoralla tangolla, ensimmäinen sarja pudotus, 4,4,4 tai 5,5,5

2x 10-12 hauiskäännöt käsipainoilla vuorotahtiin ensimmäinen sarja pudotus 4,4,4 tai 5,5,5

2x 10-12 hauiskäännöt Scott-penkissä tangolla, ensimmäinen pudotus 4,4,4 tai 5,5,5

2x 12-15 alaspuristukset taljassa, ensimmäinen sarja pudotus, 6,4,4 tai 5,5,5

2x 8-10 penkkipunnerrus kapealla otteella Smith-koneessa, ensimmäinen sarja pudotus 4,4,4 tai 5,5,5
2x 8-12 ranskalainen punnerrus maaten kulmatangolla, ensimmäinen sarja pudotus, 6,4,4 tai 5,5,5

Olkapäät

2x 12-15 sivunostot taljassa (yhdellä kädellä)

2-3x 6-8 Smith punnerrus edestä seisten. Ensimmäinen sarja pudotus, 4,4,4 tai 5,5,5

2x 12-15 sivunostot käsipainoilla. Ensimmäinen sarja pudotus, 8,4,4

1-2x 10-12 etunostot taljassa tai käsipainoilla

2 x 8-12 takaolkapäät koneessa, taljassa tai käsipainoilla. Ensimmäinen sarja pudotus, 8,4,4

Laatta hiipii suuhun jo melkein rintareenissäkin? Jalkoja en nyt vedä kun luoja on niihin semmoset geenit lahjoittanut, ettei tartte näyttää muuta kuin kuvia lehdestä, niin johan kasvaa...Tällä hetkellä olo hyvä ja ruoka maistaa. Kehitystäkin saattaa jopa tulla:D . Sarjojen välissä otan kevyitä 10 sekunnin venytyksiä...."lihaskalvovenytystä" jotta lihas palautuisi entiseen mittaansa ennen seuraavaa sarjaa ja näin ottaisi paremmin ärsykkeen vastaan

No enpäs osaa sanoa. Sen kuitenkin osaan sanoa, että mun päiväaikataulu, PÄÄ ja muu elämä pysyy paljon paremmin kontrollissa, kun siellä salilla ei tarvitse ravata pumppaamassa joka helvetin päivä. Homma toimii minulla ja se on hiton hienoa, että sinulla toimii lyhyempi kierto. Sitäpaitsi mun mielestä on erittäin typerää sitoa treeni viikonpäiviin. "Joo emmä voi tulla treffeille q mulla on sillon treeni." Niin, monethan todellakin "joutuvat" sitten siirtämään kyseisen treenin viikolla eteenpäin, koska "muuten menee kierto vituiksi"... :rolleyes:

Elä miäs sekoa...
joo täytyy kokeilla tollasta nelijakoa 8 päivän kierrolla, henkisellä puolella on iso merkitys tässä hommassa. Oikeastaan vaikka seuraava ohjelma on rinta,olkapää; kädet, jalat; selkä, epäkkäät. täytyy testata miten skulaa:).

Korjasin sun quoten kuntoon. -Tomi

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom