Talousmaailman tyhmien kysymysten ketju

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Onko 19-vuotiaalla mahdollisuuksia saada pankista n. 5000-6000 euron laina auton hankintaa varten? Säästöjä ei ole, kyseessä on vakituisessa työssäkäyvä jääräpää avokki, joka väittää ettei voi saada mitään. :jahas:

Eiköhän. Suht pieni laina kyseessä kuitenkin. Ja eikös ainakin Santander mainosta telkussa, että ilman vakuuksia saa lainaa. Toki se näkyy korossa sitten.

Onko 19-vuotiaalla mahdollisuuksia saada pankista n. 5000-6000 euron laina auton hankintaa varten? Säästöjä ei ole, kyseessä on vakituisessa työssäkäyvä jääräpää avokki, joka väittää ettei voi saada mitään. :jahas:

Siis mikä juttu tässä nyt on? Kyllähän ne autoliikkeessä järjestää rahoituksen, jos on vakituinen työsuhde. Ja korotkin on varmasti kohdallaan, ei missään nimessä kannata ottaa mitään postimyyntiluottoa!

Siis mikä juttu tässä nyt on? Kyllähän ne autoliikkeessä järjestää rahoituksen, jos on vakituinen työsuhde. Ja korotkin on varmasti kohdallaan, ei missään nimessä kannata ottaa mitään postimyyntiluottoa!
Katsellut että korot 1,9-6,9% väliin ja 120-180€ "aloitusmaksu"+ 6-8€ tilinhoitomaksu!
Kokonaiskorko n3% reiluun 8%;)

Eiköhän. Suht pieni laina kyseessä kuitenkin. Ja eikös ainakin Santander mainosta telkussa, että ilman vakuuksia saa lainaa. Toki se näkyy korossa sitten.

Santanderissa piti olla yksi haltija, ja me ollaan ostamassa autoa puoliksi. Mutta olin kanssa sitä mieltä, että kyseessä on kuitenkin niin pieni laina ettei siihen tarvita omaisuuden kiinnittämistä tai takaajalta yhtä suurta summaa takuudeksi.

Täytyy patistella sitä sitten jos minulta lainaaminen ei onnistu. :)

Santanderissa piti olla yksi haltija, ja me ollaan ostamassa autoa puoliksi. Mutta olin kanssa sitä mieltä, että kyseessä on kuitenkin niin pieni laina ettei siihen tarvita omaisuuden kiinnittämistä tai takaajalta yhtä suurta summaa takuudeksi.

Täytyy patistella sitä sitten jos minulta lainaaminen ei onnistu. :)
Meillä on auton rahoitus Santanderin kautta, ja yhteisvastuullisesti eli rek.otteessa on myöskin 2 haltijaa. Ei tosin ole mikään "vakuudeton laina", vaan autoliikkeen kautta. Auto ostettu alkutalvesta -09 joten en sitten tiedä onko toi jotenkin muuttunut.

Muutan Helsinkiin syksyllä täältä pohjoisesta.

Aikomuksena opiskella aikuilukiossa. Mikä on halvin keino matkustaa Helsingissä?

Koululle, kaupungille, Aikas moneen eripaikkaan pitäisi päästä.
Kuulin jostain kausilipuista ,joilla saisi matkustaa niin paljonkuin haluaa helsingin sisällä, onko sellaisia?
Paljonko maksavat? Miten toimii? Pääseekö jokapaikkaan?

Kertokeee. :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onko kukaan päässyt täältä asioimaan palkkaturvan kanssa? Pitäis lähinnä hakea noita lomarahoja vai lomakorvauksia.
Noissa oli ilmeisesti 3kk:n vanhentumisaika ja oon aika myöhässä liikkellä. Onko järkeä vielä 5kk jälkeen lähetellä hakemuksia ja voiko noista valittaa johonkin jos päätös on vaan että liian myöhässä?

Hei Pakkislaiset !

Elikkäs laitoin puolihuumorilla hakemuksen fonectalle b2b myyntineuvottelijan paikkaa hakien.
Nyt sitten tuli kutsu ryhmähaastatteluun.

Onko mitään mahdollisuuksia tällaisella 19-vuotiaalla, ilman alan koulutusta/työkokemusta saada paikkaa, vai jätänkö suosiolla väliin?
Paikka kyllä todella kiinnostaisi , muttamutta.

Mitä tuo ryhmähaastattelu pitää sisälllään? Kertokaahan Kiitos !

Voisko joku selittää mulle järkiperustein miksi Yhdysvallat pitää Kuubaa taloussaarrossa? Tiedän mihin sillä pyritään, mutta eihän siinä ole mitään v*tun järkeä?

Onko mitään mahdollisuuksia tällaisella 19-vuotiaalla, ilman alan koulutusta/työkokemusta saada paikkaa, vai jätänkö suosiolla väliin?
Paikka kyllä todella kiinnostaisi , muttamutta.

Mitä tuo ryhmähaastattelu pitää sisälllään? Kertokaahan Kiitos !
Minähän en koskaan Fonectalla ole ollut, vaikka vähän vastaavanlaisen yrityksen palveluksessa kylläkin aikaisemmin. Pari tuttua täällä kyseissä firmassa hommissa on, ja ovat näyttäneet viihtyvän.

Eipähän puhelinmyyntiin koskaan sellainen tunku ole ollut, mitä itse olen tekemisissä alan kanssa ollut, etteikö mahdollisuuksia olisi, vaikkei suurempaa kokemusta olisikaan. Tässä kyseisessä tapauksessa on tosin se ero perus lehti- tai liittymämyyntiin, että vastassa on pienyrittäjistä suurempien firmojen ammattimaisiin ostajiin, joten oman myyntistrategian ja argumentoinnin pitää olla vahvemmalla pohjalla kuin joskus Seuraa tilanneen mummelin kanssa. Myyntitavoitteisiin pitäisi pystyä vastaamaan, ja sen huomaa itse asiassa aika vikkelään, että tuleeko hommasta mitään vai ei. Kattavan koulutuksen ainakin tarjoavat, mitä asiasta puhetta on ollut.

Mitä tuohon ryhmähaastatteluun tulee, niin eiköhän tuolla lähinnä katsota, että millainen kukakin on keskustelijana, ja liikkuuko korvien välissä mitään. Sinne vaan, jos paikka kerta kiinnostaa. Ihan hyvään tulotasoon kyseisessä firmassa kyllä pääsee, jos homma lähtee luistamaan.

Onko yrittäjän pakollinen eläkevakuutus yhtä riistävä kuin olen puheista ymmärtänyt? Eli tyylin pienellä liikevaihdolla firmaa pyörittävä yksinyrittäjä saattaa maksaa eläkevakuutukseen parisataa euroa kuussa ja aikanaan eläkkeelle jäädessään saakin vain joitain kymppejä per kuukausi tästä takaisin? Eikö perusajatus ole se että kuukausittaiset maksut saataisiin tuottamaan, jolloin eläkkeelle jäädessä saisi takaisin enemmän kuin on aikanaan maksanut (jos vaan elää tarpeeksi kauan)?

Onko yrittäjän pakollinen eläkevakuutus yhtä riistävä kuin olen puheista ymmärtänyt? Eli tyylin pienellä liikevaihdolla firmaa pyörittävä yksinyrittäjä saattaa maksaa eläkevakuutukseen parisataa euroa kuussa ja aikanaan eläkkeelle jäädessään saakin vain joitain kymppejä per kuukausi tästä takaisin? Eikö perusajatus ole se että kuukausittaiset maksut saataisiin tuottamaan, jolloin eläkkeelle jäädessä saisi takaisin enemmän kuin on aikanaan maksanut (jos vaan elää tarpeeksi kauan)?

YEL-maksut vaikuttavat myös mahdolliseen työkyvyttömyyseläkkeeseen, kelan sairaspäivärahaan, tapaturmapäivärahaan, osa-aikaeläkkeeseen, isyyspäivärahaan ja äityispäivärahaan... Jotain varmaan unohtuikin. Parilla sadalla kuukaudessa ei vielä kummoista YELiä saa. Eläke kertyy samaan tapaan, kuin palkansaajalla, jos työtulo on kohdalleen laitettu. YELillä siis huolehditaan siitä lakisääteisestä vakuutusturvasta, jonka palkansaajat saavat osittain työnantajaltaan ja josta osa maksetaan itse (työntekijän TyEL-maksu 4,5 % ja työttömyysvakuutusmaksu 0,4 %)

Tarkemmin YEListä löytyy tietoa tuolta http://www.tapiola.fi/NR/rdonlyres/F4D33C90-4FB3-457F-9044-3530B2292614/0/YEL_esite_korjattu.pdf

Tilanteeni on se että, marraskuun ensimmäinen päivä jään työttömäksi sillä määräaikainen työsuhteeni loppuu.
Eli mitä tukia voin saada kelasta ja sossusta siksi aikaa että, löydän uuden työpaikan?
Tyttöystäväni opiskelee ja asumme samassa taloudessa eli 59,5 neliöisessä kaksiossa ja vuokra on 590e/kk.
Nykyinen kuukausi palkka on 1625e/kk, enkä kuulu liittoon koska olen typerä enkä tajunnut liittyä ajoissa.

Jos joku osaa sanoa niin auttaisi paljon.
En aiemmin ole tarvinnut tukia niin et tiedä mitä kaikkia on mahdollisuus saada.

Ja paljonko ne tekisi yhteensä kuukaudessa suunnilleen?

Työmarkkinatuki tai peruspäivänä raha + asumistuki. Käteen saat sieltä varmaan 640-670e. Työmarkkinatuki edellyttää työkkärireissua jonne varmaan tuletkin menemään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom