Talon rakentaminen/rakennuttaminen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Samo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tuossa edellä oli tuosta pohjamaalaamisesta, niin sen tekee nyt sitten luultavasti nuo jotka tekee tasoitetyötkin.

Tuossa yhtenä päivänä oli tiiveysmittaus. Tuosta energiatodistuksesta on oltu montaa mieltä, mutta meillä ainakin tuo energiatodistus parani ja sain uuden. Energiatehokkuusluokka nousi C:stä B:en. Ja E-luku 22 pykälää.

Tarvisi alkaa saunan SPU levytys (kun ei nyt muutakaan paljon pääse tekemään, kun nuo seinien teippaukset ja tasoitukset meneillään). Tiedän kyllä kuinka se tehdään, mutta oletteko iskenyt levyt ihan vaan pikanauloilla seinään (kivi), vai oletteko käyttäneet metallisia aluslevyjä?
Mulla on 2 seinistä kahiponttia ja laitan myös niihin levyt.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mimmonen on hyvä tarjous? Täällä päin tarjoukset olivat 5000 eurosta ylöspäin. Sanomattakin selvää ettei se ole mielestäni hyvä tarjous, tohon (nettorahaan) ottaa jo vaikka vapaata töistä ja maalailee pidemmän tovin päivät läpeensä.

Ite maksoin 5600e. Kaverit teki hyvää jälkeä (2krs maalaus) ja itse sain tehdä omia hommia sillä aikaa. Itselläni ei ole lomaa vuodessa kuin 5 viikkoa ja se aika käytetään kyllä johonkin ihan muuhun kuin maalaamiseen.

Ite maksoin 5600e. Kaverit teki hyvää jälkeä (2krs maalaus) ja itse sain tehdä omia hommia sillä aikaa. Itselläni ei ole lomaa vuodessa kuin 5 viikkoa ja se aika käytetään kyllä johonkin ihan muuhun kuin maalaamiseen.

Jos vain mahdollista, niin tohon hintaan kannattaisi (ainakin mun) ottaa vaikka kuukausi palkatonta vapaata, jäisi silti pirusti voitolle. Siinä sais aika höntyilemättä maalaillakin, vetää olutta tai jäädä makoilemaan jos ei inspaa.

Jos vain mahdollista, niin tohon hintaan kannattaisi (ainakin mun) ottaa vaikka kuukausi palkatonta vapaata, jäisi silti pirusti voitolle. Siinä sais aika höntyilemättä maalaillakin, vetää olutta tai jäädä makoilemaan jos ei inspaa.

Jep ja kun siihen riittää oikeasti se viikko palkatonta eikä tartte edes rehkiä. Aika monta tonnia jäisin voitolle, en sitten toki tiedä miten kovat liksat muilla on.

Jep ja kun siihen riittää oikeasti se viikko palkatonta eikä tartte edes rehkiä. Aika monta tonnia jäisin voitolle, en sitten toki tiedä miten kovat liksat muilla on.

Palkkaketjua kun lukee niin harva täälle alla 10.000 kk liksalla vetelee. ;)

Palkkaketjua kun lukee niin harva täälle alla 10.000 kk liksalla vetelee. ;)

No jäähän tosta sitten se 5000-6000e/kk käteen, siltikin kannattaisi olla poissa vaikkapa kaksi viikkoa, paitsi toki jos tykkäilee paljon töistään. Tai sitten on 1kk pois, maalaa talon viikossa ja istuskelee terassilla 3vk, rahallisesti +-0e. Kelpais mulle, 3vk ilmaista lomaa ja talo maalattuna. Sitten kuitenkin urputetaan että on lomaa vain 1kk. Kun ilmatteeks viikon maalauksella sais 3vk lisää lomaa. Sitten ois 7vk lomaa ja 1vk maalausta. Tai 8vk lomaa ja maalausta viikonloput kun paistaa aurinko.

Joo, lienee sanomattakin selvää että en näe mitään järkeä ostomaalauksessa, toisaalta rakentaneena tiedän myös sen että johonkin se raja on vedettävä, jos ei vaan nappaa eikä jaksa niin sitten kaivaa kuvettaan.

Zone-sarja -42%
Yhden tarjouksen olen ohimennen kysynyt talon maalauksesta ja oli joku 5000€. Mutta siinä oli maalitkin, nostimet ym. ja kahteen kertaan.

Silti tuntuu kovalta rahalta, mutta en ole kyllä edes vielä laskenut paljonko menee maaliin rahaa. Itse maalaisin kanssa, mutta ainakin tänä kesänä on aika kortilla, kun täytyisi saada talo muuttokuntoon ensin.

E: Paljonko on tuollainen "normaali" ilmankosteus? Tai paljonko sen pitäisi olla kun alkaa pintatöihin.
Yläkerran lattiavalun jälkeen on melkoinen tropiikki. Ja laitoin yläkerran lattialämmön päälle päivä-pari sitten ja siellä on kuuman kostea. Ja tuo ilmankuivain vielä lämmittää hiukka lisää.
Meillä on lattialämmöt ihan minimissään ja sisällä (alakerrassa mittari) on 20C lämpöö.
Ajattelin hakee ilmankosteusmittarin, niin näkee kuinka tuo ilmankosteus kehittyy.

No jäähän tosta sitten se 5000-6000e/kk käteen, siltikin kannattaisi olla poissa vaikkapa kaksi viikkoa, paitsi toki jos tykkäilee paljon töistään. Tai sitten on 1kk pois, maalaa talon viikossa ja istuskelee terassilla 3vk, rahallisesti +-0e. Kelpais mulle, 3vk ilmaista lomaa ja talo maalattuna. Sitten kuitenkin urputetaan että on lomaa vain 1kk. Kun ilmatteeks viikon maalauksella sais 3vk lisää lomaa. Sitten ois 7vk lomaa ja 1vk maalausta. Tai 8vk lomaa ja maalausta viikonloput kun paistaa aurinko.

Joo, lienee sanomattakin selvää että en näe mitään järkeä ostomaalauksessa, toisaalta rakentaneena tiedän myös sen että johonkin se raja on vedettävä, jos ei vaan nappaa eikä jaksa niin sitten kaivaa kuvettaan.

Just joo. Ammattimaalari käyttää meidän kokoisen talon kahdenkertaiseen maalaamiseen 150tuntia, mutta Huppe maalaa viikossa eikä tarvitse edes rehkiä (näin kirjoitit tuolla ylemmässä postissa).

Timbakin peesaa ja kauas on unohtunut parin sivun takaiset kertomansa siitä, että nelisen viikkoa meni talon maalaamiseen ja siltikin jäi tulevalle kesälle viimeistelyjä.

Tuu Huppe meille maalaamaan kesäkuussa. Oon viikon lomareissulla silloin, niin sillä välin vedät ton kahteen kertaan. Saat kaksi tonnia käteen eli varmaan lyö leiville ottaa töistä palkatonta ellei sitten kuukausinettosi ole 8k€.

Just joo. Ammattimaalari käyttää meidän kokoisen talon kahdenkertaiseen maalaamiseen 150tuntia, mutta Huppe maalaa viikossa eikä tarvitse edes rehkiä (näin kirjoitit tuolla ylemmässä postissa).

Timbakin peesaa ja kauas on unohtunut parin sivun takaiset kertomansa siitä, että nelisen viikkoa meni talon maalaamiseen ja siltikin jäi tulevalle kesälle viimeistelyjä.

Tuu Huppe meille maalaamaan kesäkuussa. Oon viikon lomareissulla silloin, niin sillä välin vedät ton kahteen kertaan. Saat kaksi tonnia käteen eli varmaan lyö leiville ottaa töistä palkatonta ellei sitten kuukausinettosi ole 8k€.

Mitäs minä nyt peesasin?

Väitän ettei tätä taloa kyllä kukaan laillinen firma 4000 eurolla maalaa. Ja ainakin minä joudun tekemään kyllä vähän enempi kuin 4 vk töitä että saan 4000 euroa KÄTEEN!

Ja ei taida ihan pilkun päälle viimeistelyt olla jos urakalla suditaan...

Laittakaa kuvia kämpästä. Mä tuun kyllä 2000 eurolla käteen per viikko maalaamaan. Kelivarauksella ja nostin maksajan puolesta jos sellaista tarvitaan. Minä en tikkailta maalaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mitä sä höpötät? Luitko Hupen postia ja omaani alkuunkaan.
Ei ole puhetta tonneista per viikko, vaan 1-tasoisen huoneistoalaltaan 170neliöisen talon, joka on korotettu normaalia yksikerroksista korkeammaksi, ja jossa reilusti koristeluita, niin sen kuulemma hartiapankkirakentaja MAALAA KAHDESTI viikossa eikä tarvitse edes rehkiä.

Mitä sä höpötät? Luitko Hupen postia ja omaani alkuunkaan.
Ei ole puhetta tonneista per viikko, vaan 1-tasoisen huoneistoalaltaan 170neliöisen talon, joka on korotettu normaalia yksikerroksista korkeammaksi, ja jossa reilusti koristeluita, niin sen kuulemma hartiapankkirakentaja MAALAA KAHDESTI viikossa eikä tarvitse edes rehkiä.

Luin, enkä ymmärtänyt että mitä MINÄ peesasin ja missä kohdassa.

Ja voin sanoa, ei maalaa noilla spekseillä kahdesti, ellei sitten laske että 7x24 h on se mitä viikko sisältää.

Itse maalasin tämän koko kakkoskerroksen seinät, ikkunanpielet, räystäslaudat jne NOSTIMEN avulla neljässä päivässä kahdesti. Aloitin aamulla siinä n. 8.00 - 8.30 ja lopettelin joskus n. 10-12 h tuon jälkeen. Eli meni se n. 40-50 tuntia tuohon.

Kaksi viikkoa TEHOKASTA maalaamista n. 10 h päivässä, 5 päivänä viikossa eli 10 tehokasta täyttä työpäivää niin tällaisen torpan maalaisin mikä mulla on. Ei varmastikaan kaikkia terassikaiteita jne mutta sen TALON.

Mua kyllä kiehtoisi, että joku maalaisi mun taloni. On sen verran ahdasta ja tasoeroa tontilla, ettei tuonne saa edes kurottajaa kunnolla. Tai muutakaan nostinta. Jotain telineitä taas vituttais alkaa kokoileen.

Täytyy katsoa jos budjettia antaa myöden, niin vois ehkä kuitenkin palkata jonkun. Ainakin jos tänä kesänä täytyisi maalata. Tänä kesänä mulla on ihan tarpeeksi muutakin hommaa.

Timba, paljonko sulla meni maaliin rahaa kun kahteen kertaan lääpit talon?

Mulla olis myös talon ja autokatoksen/varaston maalausurakka ensi kesänä edessä. Talo on vedetty viime kesänä kertaalleen kauttaaltaan vinhalla. Katos on myös vedetty ulkopuolelta kertaalleen, mutta ei vielä kertaakaan sisäpuolelta. Talohan ei ole kovin iso, joten parilla viikolla lomalla ajattelin selvitä kevyesti kun hissukseen maalailen ja siemailen samalla pari olutta. Alumiinitelineet saan tutulta lainaan urakan ajaksi..

Mua kyllä kiehtoisi, että joku maalaisi mun taloni. On sen verran ahdasta ja tasoeroa tontilla, ettei tuonne saa edes kurottajaa kunnolla. Tai muutakaan nostinta. Jotain telineitä taas vituttais alkaa kokoileen.

Täytyy katsoa jos budjettia antaa myöden, niin vois ehkä kuitenkin palkata jonkun. Ainakin jos tänä kesänä täytyisi maalata. Tänä kesänä mulla on ihan tarpeeksi muutakin hommaa.

Timba, paljonko sulla meni maaliin rahaa kun kahteen kertaan lääpit talon?

Oon noita ostanu useassa erässä enkä ole eritellyt paljon on mennyt terassin kaiteisiin jne niin yli tonni heittämällä, varmaan 1500 euroa lähellä.

Mulla olis myös talon ja autokatoksen/varaston maalausurakka ensi kesänä edessä. Talo on vedetty viime kesänä kertaalleen kauttaaltaan vinhalla. Katos on myös vedetty ulkopuolelta kertaalleen, mutta ei vielä kertaakaan sisäpuolelta. Talohan ei ole kovin iso, joten parilla viikolla lomalla ajattelin selvitä kevyesti kun hissukseen maalailen ja siemailen samalla pari olutta. Alumiinitelineet saan tutulta lainaan urakan ajaksi..

Dino: Meillä tais mennä noin 100 litraa vinhaa tähän meidän pieneen mökkiin + talliin viime kesänä, kun kertaalleen vedettiin.
Ja olisko se yksi 18 litran vinha pönttö ollut sen 130-160 euroo. En muista tarkalleen.

Oon noita ostanu useassa erässä enkä ole eritellyt paljon on mennyt terassin kaiteisiin jne niin yli tonni heittämällä, varmaan 1500 euroa lähellä.

Eli jos sais talon maalauksen 5000 eurolla, jossa maalit mukana, niin työlle jäisi karkeasti 3500e. Vielä tuollakin hinnalla voisi ottaa pari vkoa palkatonta töistä.

On toi maalaus kyllä vittumaista puuhaa jos on paljon koristeita. Meillä valkoista maalia meni muuten enemmän kuin harmaata, vaikka talo on virallisesti harmaa.

Eli jos sais talon maalauksen 5000 eurolla, jossa maalit mukana, niin työlle jäisi karkeasti 3500e. Vielä tuollakin hinnalla voisi ottaa pari vkoa palkatonta töistä.

No siis joo, näin se menee. Pitäs varmaan joskus yrittää jos joku alan tyyppi viittis arvioida paljon tämänkin torpan maalaaminen maksaisi. Enpä jaksa uskoa että ainakaan alle tuon 5000 euron maaleineen... Jotenkin veikkaisin että pari tonttua enempi, mutta...

On toi maalaus kyllä vittumaista puuhaa jos on paljon koristeita. Meillä valkoista maalia meni muuten enemmän kuin harmaata, vaikka talo on virallisesti harmaa.

No joo, hidasta nysväämistä. En mää silti loppupelistä sanoisi että vittumaistakaan. Ei ainakaan silloin jos ei ole kiire. Sitten jos pitäisi saada nopeeta maalattua (esim. nosturi pihassa) ja kelit on persestä niin sitten kyllä pistää vittumaiseksi homman. Mutta tuolleen muuten, kesäpäivä ja vähän keskiketterää ja maalailua. Se on jopa ihan kivaa.

EDIT: Ja joo, varmaan olen lähelle saman määrän tuota valkoista ostanut. Aikasta paljon sitä pintaa valkoisena kuitenkin on. Räystäslaudat ja otsalaudat, ikkunenpielet, ovenpielet, nurkkalaudat, perinnelankut, terassin kaiteet.... Tuleehan sitä neliötä kerrakseen.

Ehdottomasti vittumaisinta oli katosten alakattojen ja räystäiden alusten maalaus. En sitten maalannut niitä lautoja ennenkuin lätkin kiinni. :face:

Latest posts

Back
Ylös Bottom