Talon rakentaminen/rakennuttaminen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Samo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Niin tuossa keskellä mihin ilmeisesti uuni tulee niin siellä alhaalla on ihan kuin joku koje, johtokin törröttää? Ja lattiasta kysyin, että onko siinä joku suoja vai onko lattia vielä betonilla?

Ei oo mitään kojetta uunin edessä :) Jatkojohto on tossa mikä menee makkariin. Lattia on ihan betonilla. Se on hiottu pariviikkoa sitten toiseen kertaan.

Miksi se on hiottu toistamiseen?

Jep. Betoniliima hiotaan pois pinnasta, että pääsee kuivumaan.
Omassa lattiassa ei kyllä useampikaan hiontakerta olisi auttanut, kun oli valumiehet tehnyt niin paskaa jälkeä. Nyt sitten lattia natisee ja notkuu, kun on tarpeettomia kaatoja siellä täällä vittusaatanaperkele.

Jep. Betoniliima hiotaan pois pinnasta, että pääsee kuivumaan.
Omassa lattiassa ei kyllä useampikaan hiontakerta olisi auttanut, kun oli valumiehet tehnyt niin paskaa jälkeä. Nyt sitten lattia natisee ja notkuu, kun on tarpeettomia kaatoja siellä täällä vittusaatanaperkele.

Ja eikös se sisällä senverran orgaanisia aineksia, että on hiottava jo senkin takia pois. Tämä nyt menee muistista, mutta siis kyllä se liima pinnasta hiotaan vaikka lattia ei vaatisi sitä epätasaisuuden vuoksi.

Kyllä se lattianvalu kannattaa tehdä ammattilaisen toimesta. Meillä tehtiin lokakuussa avovaluna räntäsateessa, ei päästy ees hiertämään viimestä hiertoa pintaan ja kun oli oikeat valumiehet asialla, ei silti tarvinnut hio juuri mitään. Tais siinä tunti vähän yli mennä kun tuo lattia hiottiin. Ihan sillä käsilaikalla, ei siis tarvittu mitään järkyttäviä jyrsimiä. ;)

Ja eikös se sisällä senverran orgaanisia aineksia, että on hiottava jo senkin takia pois. Tämä nyt menee muistista, mutta siis kyllä se liima pinnasta hiotaan vaikka lattia ei vaatisi sitä epätasaisuuden vuoksi.

Kyllä se lattianvalu kannattaa tehdä ammattilaisen toimesta. Meillä tehtiin lokakuussa avovaluna räntäsateessa, ei päästy ees hiertämään viimestä hiertoa pintaan ja kun oli oikeat valumiehet asialla, ei silti tarvinnut hio juuri mitään. Tais siinä tunti vähän yli mennä kun tuo lattia hiottiin. Ihan sillä käsilaikalla, ei siis tarvittu mitään järkyttäviä jyrsimiä. ;)

Mä oon taas ymmärtänyt niin, että betoniliimaa ei tarvitsisi hioa pois mikäli lattiaan ei tarvita tartuntaominaisuuksia. Eli laattalattian alta liimat pois, mutta laminaatin ja parketin alla se ja sama. Kuivumistahan se ainakin edistää, mutta siitä nyt ei tainnut olla puhe.

Itse tietty hioin kauttaaltaan pois kun kone piti joka tapauksessa vuokraamosta hakea.

edit. Asiasta kukkaruukkuun, mistä löytyis tyylikkäitä/moderneja takkasettejä?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No kyllä ne oli ne "ammattilaiset" tälläkin työmaalla. Koko firma oli keskittynyt lattioiden valamiseen.

Kannattaa se lattia hioa, niin tarttuu laatat ym paremmin kiinni ja kuivuu nopeammin. Ite hion heti muutama päivä valun jälkeen, niin ei tarvinnut suuremmin hinkkailla. Helppo homma kun ei ollut seiniä tai mitään niin sai päästää menemään.

Tarvitsee aina. Betonilattiasta pitää hioa pinta pois.

Tiedän. Mutta ei muuten tarvi korjailla hiomalla ym kun kerralla tekee kunnolla. Kaveri kun tekee laatta/muuraushommia, niin kaikenlaista on eteen tullut. Välillä korjaillaan huonoja valuja, välillä on tehty kunnon valut. Tätä tarkoitin.

Mä oon taas ymmärtänyt niin, että betoniliimaa ei tarvitsisi hioa pois mikäli lattiaan ei tarvita tartuntaominaisuuksia. Eli laattalattian alta liimat pois, mutta laminaatin ja parketin alla se ja sama. Kuivumistahan se ainakin edistää, mutta siitä nyt ei tainnut olla puhe.

Itse tietty hioin kauttaaltaan pois kun kone piti joka tapauksessa vuokraamosta hakea.

edit. Asiasta kukkaruukkuun, mistä löytyis tyylikkäitä/moderneja takkasettejä?

Juuri näin, jos laatta on valettu aikoja sitten ja varmuudella "kuiva" niin laminaatin/parketin alta ei tarvi hioo mitään. Lattiavalu on epäonnistunut aika pahasti, jos sitä tarvii jälkikäteen hiomalla oikoa.

No ei sitä hiomalla oiotakkaan, vaan tasoitteella. :D

Kyllä muuten hiomallakin oiotaan. Jos on keskellä huonetta pattia/kohoumaa, niin yleensä vain hiotaan se pois. Taas jos esim huoneen nurkat koholla, silloin täytetään keskeltä.

Meillä oli molempia... Kun meillä on kolme kerrosta, niin oli kaksi valua. Kellari valettiin alkukesästä (maanvarainen laatta) ja sitä ei tarttenut oikoa yhtään. 1krs ja 2krs valettiin kerralla +30 helteellä ja massan kanssa tuli vähän kiire, kun se meinasi jämähtää... No yllätys, että noi yläkerrokset sitten vääntyili aika huolella. Vaikka konellisesti liipattiin (tolla nyt ei taida kyllä olla vääntyilyn kanssa mitään tekemistä, mutta pitäisi saada tasaisempi pohja). Meillä on on lattiaan liimatut parketit ja paljon isoa laattaa, niin pohjien pitää olla ekstrasuorat. No nyt onkin, mutta kyllä niitä oiottiinkin. Sama firma teki kaikkien kerrosten valut ja eka valu siis onnistui ja toka ei niinkään.

Kyllä muuten hiomallakin oiotaan. Jos on keskellä huonetta pattia/kohoumaa, niin yleensä vain hiotaan se pois. Taas jos esim huoneen nurkat koholla, silloin täytetään keskeltä.

Meillä oli molempia... Kun meillä on kolme kerrosta, niin oli kaksi valua. Kellari valettiin alkukesästä (maanvarainen laatta) ja sitä ei tarttenut oikoa yhtään. 1krs ja 2krs valettiin kerralla +30 helteellä ja massan kanssa tuli vähän kiire, kun se meinasi jämähtää... No yllätys, että noi yläkerrokset sitten vääntyili aika huolella. Vaikka konellisesti liipattiin (tolla nyt ei taida kyllä olla vääntyilyn kanssa mitään tekemistä, mutta pitäisi saada tasaisempi pohja). Meillä on on lattiaan liimatut parketit ja paljon isoa laattaa, niin pohjien pitää olla ekstrasuorat. No nyt onkin, mutta kyllä niitä oiottiinkin. Sama firma teki kaikkien kerrosten valut ja eka valu siis onnistui ja toka ei niinkään.

Joo, tiedän. Kunhan nyt viisastelin.

Meillä talossa ei ongelmia ollut. Lähinnä ne pienet sateen hakkaamat epätasaisuudet vedettiin hiomalla pois. Fiksailtiin vähän pesuhuoneen kaatoja, mutta todella vähän, taisi säkki tasoitettakin olla turhan paljon.

Autotallissa tehtiin valu itse. Ei meinannut millään kuivahtaa niin että päästiin hiertään. Sitten oli pakko hakea pennut päiväkodista ja tulla takas, arvata voitte että oli sitten vähän jämähtänyt. Hiertämään eipystynyt kunnolla, eli laikkaa sai sitten antaa tuossa 36 neliön alalla aika huolella. Ei siis tietenkään tarvinnut nyt luotisuora olla kun se vaan maalattiin, mutta oli vähän karkea pinta ennen hiomista.

EDIT: Olen siis kuullut niitä kauhutarinoita kun on mennyt puoli tonnia tasoitetta eikä vieläkään ole ollut hyvä.

Tää on näitä et säästä 35 euroa jätä hiomatta. En ymmärrä? Se pintakerros on huonompaa materiaalia huokosempaa ja mulle sano sekä sliippaaja että tarkastaja, että jos ei hio niin se tulee pölisemään parketin väleistä loppuelämän. Tiedä sit miten se ois pölissy sieltä ku muovi siinä välissä on. Kuitenkin hioin enkä kadu. Kukaan ei ole vielä edes vitsillä ehdottanut, että ei tarvii hioa. Kaiken lisäksi toi maksoi tosiaan 35 euroa konevuokraamosta kone ja laikka. Meni muutama tunti työhön. kyl mä uskon et oon joskus turhempiakin hommia tehnyt:D.

Suositut

Back
Ylös Bottom