Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mutta kolme luukkua? Eikö helpoimmalla pääse kun tekee ulkoseinään luukun, jonka kautta tarvittaessa pääsee ullakolle? Siis ei kolmea eristettyä luuukkua, vaan yksi itse tehty luukku. Ja tulipalon sattuessa palokunta kyllä menee vaikka seinästä läpi... On meilläkin itse asiassa noin kymmenen neliön alue "ullakko", jossa mahtuisi kulkemaankin, mutta ei sinne kyllä mistään pääse... Ja talo valmistunut 2010, eikä tosta mitään huomautettu.
Millä te pidätte raksan betonilaatan/lattian puhtaana? Raksa kun kestää vielä joku 3kk niin ei huvittaisi noita omaisuuden maksavia kuiva/märkäimureita (teollisuuskäyttöön?) ostaa. En tee sillä härpäkkeellä yhtään mitään tän projektin jälkeen, mutta vituttaa lakaista sahanpurua, kipsilevypurua ja lattiavalustakin irtoaa pientä betonipölyä koko ajan. Oon satavarma, että joku Motonetin rotisko lahoaa heti.
Eli miten teillä? Tavallinen koti-imuri raksalle ja hajoaa jos hajoaa ja tilalle uusi? Joku halpa hyvä raksalle tarjoitettu imuri?
Ite ostin kunnollisen Kärcherin. Se saa jäädä puruimuriksi työkoneille tai autoimuriksi tallin nurkkaan kun raksa valmis. Kyllä ne Bilteman muutaman kympin imurit ihan varmasti palvelis tuota sun käyttöä, onhan niissä takuut jos sattuu meneen rikki tossa ajassa. Kannattaa oikeesti hommata imuri, se on tossa työmaan loppuvaiheessa ehkä käytetyin työkalu.
Seuraavassa talossa teen niin että kun lattia valettu ja betoniliimat hiottu niin primeroin koko kämpän lattiat heti perään. Se vähentäis huomattavasti pölyn irtoamista laatasta, mitä tapahtuu ihan älyttömän paljon...
Minkä hintaluokan Kärcherit on kelvollisia? Kannattaako olla pölypussilla vai ilman?
Tuo vasta valetun ja hiotun laatan primerointi ei taitaisi olla kovin fiksua noin laatan kuivumista ajatellen...
Ei ne 100-200 euron välistä olevat ainakaan mitään kunnolla ime ja suodatin on heti tukossa eli sitä raa rassata vähän väliä.
Mulla on joku kärcheri, ei se paljon maksanut mutta imee varsin hyvin. Suodatinta pitää toki kopistella joka välissä jos kunnon betonitomua imuroitsee. Aika pakollinen raksahommissa, en esim mitään kaapparisahaa hommannut itselle mutta tuon ostin.
Oliko teillä Oddis joku/jotkut makkarit kahden kerroksen korkuisia? Ja niissä oli jonkinlainen parvi??
Kun on 1,5 krs. talo, niin ne luukut vie huonetilasta kylmään tilaan, jota olen kuullut kutsuttavan sivu-ullakoksi. Sivu-ullakollahan yleensä on ilmastointikanavat, sähköjohtoja, yms. Luukkujen kautta hoidetaan pääsy sivu-ullakolle, mikäli vaikkapa niitä ilmastointikanavia pitää huoltaa. Niitä tarvitaan samasta syystä kuin yksikerroksisissakin taloissa, eli pitää olla jokin räppänä (joko sisäkatossa tai ulkona päätykolmiossa), mistä pääsee käymään ullakolla.
Minkä hintaluokan Kärcherit on kelvollisia? Kannattaako olla pölypussilla vai ilman?
Tuo vasta valetun ja hiotun laatan primerointi ei taitaisi olla kovin fiksua noin laatan kuivumista ajatellen...
Mä tekisin noihin makkareihin säilytystilaa tonne ullaakolle päin.
Joo, ei primerin laitto kuivamiseen olennaisesti vaikuta..