Jos talolla on erittäin suuri tunnearvo, rahaa on käytettävissä paljon ja aikaa vielä enemmän, niin hommaan voi ryhtyä. En sano että se kannattaa, mutta silloin sitä voi kai harkita. Itse kun olen ollut samanlaisessa tilanteessa, niin ymmärrän asiasta jotain. Tosin itsellä kaava määrää, että en olisi saanut rakentaa uutta taloa paikalle. Tämän takia ainoa vaihtoehto oli rakentaa talo käytännössä uudelleen paikoilleen.
Rakennusluvan tarvitset esim. jos talossa ei ole aiemmin ollut kosteita tiloja. Omassa talossa ne oli ollut. Muutaman toimenpideluvan olen joutunut hakemaan ja myös muutaman ilmoituksen tekemään rakennusvalvontaan. Yhtään rakennuslupaa en ole tarvinnut. Aikaa on mennyt aivan järjettömästi. Samassa ajassa olisin rakentanut jo aikoja sitten uuden talon yksin. Rahaa koko projektiin tulee menemään noin 40000€. Todellisuudessa summa on päälle tuon. Joka ikinen kuitti on tallessa, mutta en ole vielä laskenut niitä tarkasti. Olen tehnyt niin paljon itse kun on ollut käytännössä mahdollista. Jos kaiken työn olisi teettänyt, voisi rahan menon ainakin tuplata. Itsellä oli kunnallistekniikkaliittymä jo valmiina, kuten myös sähkö ja netti. Niistä saa maksaa myös jotain. Viime aikoina talon rakentaneet tiätänee asiasta paremmin. Ei jaksa puhelimella naputtaa asiasta enempää nyt.